Slik...onderhoudsbeurt....Rekening....Schrik!!

Discussion in 'Mijn Focus' started by Bosje, Jun 21, 2013.

  1. #1 Bosje, Jun 21, 2013
    Last edited by a moderator: Jun 21, 2013
    Nou is ff schrikken........

    Net mijn net aangeschafte (particuliere aankoop) Ford Focus 2 fase 1 First Edition weggebracht voor een beurt.

    Heb de auto voor een zeer scherpe prijs kunnen kopen met wel in mijn gedachte dat er achterstallig onderhoud opgelost diende te worden, maar daar was de prijs ook naar.

    Gevraagd voor een grote beurt en een verse apk en een algehele controle van de auto.

    Bouwjaar 2005, km stand 41300.

    De telefoon ging net en de dealer wilde even overleggen over de kosten.......

    - Grote beurt + APK
    - Distributieriem vervangen ( auto 8 jaar oud of 120.000 km of zo iets)
    - Modificatie ruitensproeiers (ondanks mijn Volvo afdekplaat)
    - Bougies en vriesplaatsjes (want ja, er was inderdaad water bij gekomen)
    - Uitlijnen (auto trekt licht scheef na plaatsen van nieuwe banden elders)
    - Vervangen kabelboom achterklep (maakt kortsluiting en kenteken verlichting werkt niet)
    - Remvloeistof en achterremmen vervangen

    Totale kosten .......tussen de 1300,- en 1600,- euro..........!!!!

    Dat is dus wel even schrikken, maar ja.. onderhoud is onderhoud en behoud van de auto, maar het blijft een hoop geld

    De definitieve rekening krijg ik vanmiddag als ik de auto ga ophalen.....

    Wordt dus nog vervolgt......
     
  2. Is dit onderhoud bij een ford dealer?
     
  3. Jep..... Dom zeker ...?

    Maar ja, had geen historie van de auto en wil wat langer met de auto gaan doen, vandaar mijn keuze voor de Ford dealer.
     
  4. Das vervelend vind het lullig voor je maar is onderstaande geen gratis actie ivm ontwerpfout ?

    - Modificatie ruitensproeiers (ondanks mijn Volvo afdekplaat)
    - Bougies en vriesplaatsjes (want ja, er was inderdaad water bij gekomen)
     
  5. Na 8 jaar niet meer..
     
  6. nee, daar was ik ook al bang voor....

    Ben blij dat ze het nu constateren als dat ik dadelijk ergens langs de kant van de weg sta en de motor in puin draait en de kosten nog veel hoger zijn.....

    Ik zal proberen vanmiddag het nog te gooien op coulance, maar vrees idd het ergste....ik zal vanavond de gespecificeerde rekening wel plaatsen....

    Ben benieuwd!
     
  7. Het is zwaar klote maar, je auto is nu wel in orde dus geniet van de vele veilige kilometers. :)
     
  8. Wat voor motor heb je?
    Als je een 2 liter duratec hebt zit er een ketting in en die hoeft NIET vervangen te worden.
    (Heb ik ooit eens gelezen op het forum hier)
     
  9. Als er over een Volvo afdekplaat wordt gesproken, dan vermoed ik een 1.6 Duratec motor. Mede vanwege de opmerking over water bij de bougies.

    Is alleen de distributieriem vervangen of ook de multiriem?
     
  10. Ook 2 maanden na afloop garantieperiode van 2 jaar niet meer. :nocheer:

    Ik heb ook de vochtproblemen gehad met mijn vorige :focus2:, net na afloop garantie periode, was kwestie jammer maar helaas, kreeg wel 30% coulance korting.

    Maar ook binnen de garantieperiode heeft Ford niets preventiefs gedaan terwijl het afkitten van de sproeiers een klusje van niks is, had voor veel mensen een hoop kosten kunnen besparen.
     
  11. [MENTION=86]Rykers[/MENTION]....een 1.6
    [MENTION=3778]Boomerang78[/MENTION]....alleen de distributie en als het nodig was de dynamo/waterpomp
    [MENTION=37]Fred[/MENTION]...ik kan proberen of ze na 8 jaar nog coulance willen geven maar vrees het ergste
     
  12. Coulance geef ik ook geen kans na 8 jaar
     
  13. Maar los van dit alles....... Ik denk wel dat alles uitgevoerd is ik voorlopig wel met de auto vooruit kan.... Het is alleen schrikken als alles tegelijk komt te staan op 1 rekening.......maar nog een paar uurtjes en dan weet ik de financiƫle schade.....
    Vraag me wel eens af, als je een tweedehands koopt bij een ford dealer of deze zaken dan ook allemaal zijn uitgevoerd? Of calculeren zit dit juist in bij de garantie ?
     
  14. Het zijn allemaal redelijk normale dingen na 8 jaar denk ik zo.

    Dat is het nadeel van de wagen van een particulier kopen, de verkoper heeft geen zin meer in het onderhoud omdat hij de wagen toch gaat verkopen en de nieuwe eigenaar zit er mee.

    Alles bij elkaar genomen (aanschafprijs + onderhoud + reparaties nu) heb je nu wel voor een redelijke prijs een goede wagen neem ik aan ?
     
  15. ik zou bij deze kostenpost ook gelijk de waterpomp laten doen, het is toch
    allemaal los, en zou zonde zijn als hij met een half jaar gaat lekken...
    De prijs valt mij opzich nog mee....voor een dealer prijs.
     
  16. [MENTION=4987]yes-n[/MENTION] ....
    Ja alles bij elkaar genomen, aanschafprijs en kosten nu, zijn totaal niet eens de prijs die je bij een dealer moet betalen exclusief garantie zonder inruil.
    Dus eindelijk mag ik niet klagen!
    Maar het is de eerste keer dat ik zo'n grote werkplaats rekening heb gezien en dat is waar ik denk ik van onder de indruk ben.
    Dus ja je hebt gelijk, bij elkaar genomen heb ik voor een redelijke prijs een goede auto die nu volledig zijn onderhoud heeft gehad!
     
  17. Denk dat beurt en APK wel zouden zijn gedaan.
    En hele lange garantie krijg je ook niet van de dealer als de auto inmiddels 8 jaar oud is.

    Kan je wel nagaan wanneer laatste beurt is uitgevoerd.
     
  18. [MENTION=158]DexterXL[/MENTION] .... Ja daar zou meteen naar gekeken worden en beoordeeld worden of die ook vervangen moest worden
     
  19. dat zou ik ook wel willen weten.
    nu heb je straks ook wel een jaar (gratis) ford assistance.
    maar het blijft natuurlijk wel een rib uit je lijf zo alles in 1 keer.
     
  20. [MENTION=116]Redwagon[/MENTION]... Ik heb de onderhoudshistorie bij de vorige dealer kunnen achterhalen tot 21000 km uit 2010, toen heeft de vorige eigenaar waarvan ik hem heb gekocht de auto gekocht bij de ford dealer, daarna niets meer er aan gedaan tot ik hem kocht met 40000 km op de teller, dus 19.000 km en twee jaar is zoek en waarschijnlijk geen onderhoud.
     

Share This Page