1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.5i 20V 225pk MAX 3000tpm ???

Discussie in 'Performance' gestart door mokopapa, 16 jun 2013.

  1. Beste Ford Freaks...

    Als ik in stilstand sta en de voet op de koppeling houd, geef volgas om weg te knallen maar de hij komt niet verder dan 3000tpm ??

    Is dit een soort van begrenzing ? De ene keer loopt ie wel in de toerenbegrenzer maar meestal niet..

    Is hier een reden voor...?

    GreetZ, HenT
     
  2. Yup, beveiliging.
     
  3. Thnx voor de snelle reactie Huigie...
    :rock:
     
  4. Bijna al het rappe spul van Ford heeft dergelijke beveiliging. Zo heeft de oude Fiesta ST een koppelbegrenzer in de eerste twee versnellingen. Ik heb ooit eens met software gereden waar deze was verwijderd....snel weer terug gezet, de hele boel gaat dan aan gort als je het mij vraagt.
     
  5. Sowieso wat bereik je ermee om bij een voorwielaangedreven wagen boven in de toeren weg te knallen? Resulteert in rokende voorbanden en op den duur een aandrijflijn die naar kloten is....
     
  6. Dit is wat men noemt de launch control... Dit weekend getest, doe maar niet, tenzij je nieuwe banden wil hebben.. Was vanuit stilstand met ESP uit gewoon sneller.
     
  7. Alle moderne auto's hebben dit dacht ik zo....Mondeo 2.5V6 2002 van mij pa
    heeft het al, de Caddy van 2010, maar dat is een diesel, en komt niet hoger
    dan 2500tpm:schater:
     
  8. Dit :)

    Niets meer dan launch control.

    Als je de koppeling niet intrapt kun je namelijk gewoon tot de max toeren maken.

    Heb het met de ST 1 keer geprobeerd om van de lijn te komen met launch control maar vond het niet eens goed werken.

    Als je gecontroleerd gas geeft met ESP aan ben je al sneller.
    Laat staan zoals Tom zegt met esp uit.
     
  9. Launch control op een ST, god jullie hemelen de ST weer eens onnodig omhoog. Het is waarschijnlijk een toerenbegrenzer meer niet. Een systeem als launch control zit er echt niet op.
     
  10. Idd, is gewoon om de koppeling te beschermen..
     
  11. Proef ik hier enige jaloezie Steff?! Het is niet zozeer noemen, het staat overal zo beschreven, ook opmyoutube. Dus sorry voor het ophemelen, kan niet alles hebben he..
     
  12. Van jaloerse geen sprake, pracht auto. Ik bekijk 'm graag. Die van mij heeft ook launch control, net als op een Formule 1 auto werkt deze pas bij 8000 rpm.

    Nee serieus. Laat je niet alles wijs maken joh. "Launch Control" op een Ford Focus ST? Wellicht, als het er ooit al echt op zou zitten, zou het op het nieuwste model zitten. Vertel mij eens waarom het niet op een RS zit? Althans, ik heb er nog nooit een RS rijder over gehoord. Dus waarom wel op de ST?

    Omdat het slechts is wat Anton daarnet ook zei: Beveiliging ;)
     
  13. Ff stukkie uit uk

    it was never designed to be a launch control (although it works quite well )
    It is very bad for a engine to be revved while there is no load on it so Ford made it so that you can not rev the engine past 3500rpm when the drive wheels are stationary. It also protects the drivetrain by not allowing you to dump the clutch at 7000rpm.

    Dus beveiliging denk ik
     
  14. mijn auto heeft een stuur en 4 wielen, hadden jullie niet verwacht hea?:mrgreen:
     
  15. Heeeel diep van binnen, droomt Steff stiekem van een ST met hele dikke uitlaatpotten eronder... alleen vergeet ie iedere ochtend weer wat ie gedroomd heeft, haha
     
  16. :lol: En blauw met witte strepen erover
     
  17. ... de ultieme natte droom, natuurlijk. Dat verklaart ook die witte strepen, haha
     
  18. Genoeg genoeg!

    Ik kom al elk weekend bij Loods5 om je te spotten :D
     
  19. Aaah, zit je daar nou iedere keer te wachten ;). Nou, ik kan je vertellen dat ie doordeweeks niet ver van Loods5 staat... moet je maar een keer een dag vrij nemen, haha.
     
  20. Beter daarop focussen dan het afhemelen van de launch control nebbis..
     

Deel Deze Pagina