C-Max 1.6 TDCI 2005 start niet meer

Discussie in 'Electronica' gestart door bumke, 15 jun 2013.

  1. M'n C-max 1.6 TDCI start ineens niet meer. Staat al een paar weken bij de garage. Bij het nameten van alle sensoren, leek eerst de aansturing naar de cylinders kapot te zijn. Vandaar de computer vervangen (gekloond vanaf de oude), maar ook deze zorgt niet voor een oplossing. Via de diagnose valt er geen storing uit te lezen. De computer geeft de mate van inspuiting aan, maar als je gaat meten op de spoelen, is er geen signaal ! Iemand een goed idee, want na twee weken in een Hyundai YRV begin ik het goed zat te worden...
     

  2. Krukas positie sensor? Deze hoeft geen fout te geven, en de injectoren worden niet aangestuurd bij het ontbreken van dit signaal
     
  3. is nagemeten... alle sensoren zijn al stuk voor stuk nagemeten....
     
  4. Trek de stekker eens van de egr klep af. Als deze intern sluiting maakt trekt hij te veel spanning, en kun je ook het probleem krijgen dat de auto niet start.
     
  5. Wat voor garage staat die auto dan?
     
  6. #6 bumke, 16 jun 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 jun 2013
    bij ons in de buurt (NO-Brabant). Ze gaan er morgen weer mee verder, ik had zelf al de conclusie gemaakt dat de plus gezamelijk is (lijkt e kloppen, gemeten op computer: hangen aan elkaar) en dat er waarschijnlijk een kortsluiting in de kabelboom van computer naar cylinders moet zitten die dus de plus naar beneden trekt, maar ik ben maar een electronicus, heb weinig verstand van auto's
     
  7. #7 bumke, 17 sep 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 sep 2013
    pff, helemaal vergeten terug te melden (shame on me).
    Waarom de auto niet meer startte ?:

    er was een spanrol afgebroken, dit is waarschijnlijk nog een tijdje goedgegaan , maar daarna is de riem een paar tandjes verschoten. Pas nadat we foto's hadden gemaakt van de timing (kleppen en krukas) en die opgestuurd hebben naar Ford-NL kwamen we hier achter. Geniaal !!! een Ford-computer laat de auto niet starten als de timing niet klopt !!! Scheelt heel veel in de kosten :-)
    Maar, nog erger: het tandwiel boven bij de kleppen was aan de binnenkant kapot en was al ooit 'verdraaid' en hierna gewoon het krasje/streepje ook maar verplaatst !!!!

    Nu enkele maanden rond gereden toen het vermogen ineens inzakte. Gelukkig was dit slechts een slechte verbinding met éen van de diesel-verstuivers..... kosten 17 euro (zelfde garage)
     

Deel Deze Pagina