1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Defecte koppeling

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Yves, 15 jun 2013.

  1. Vrijdagavond defecte koppeling :( Niet meer in zijn versnelling te schakelen. Bij een niet draaiende motor wel, maar daar heb je niets aan...
    Maandag a.s. wordt de Focus verder onderzocht. M'n vorige Focus 1, 10 jaar probleemloos mee gereden, enige bestuurder zelfde rijstijl en routes.
    In september pas wordt hij 2 jaar.
    Lijkt me een garantiegevalletje. Echter de dealer is daar nog niet van overtuigd: mogelijk slijtageonderdeel, dus geen garantie.

    Iemand ervaring met garantie in zo'n situatie?
     
  2. Niet bij Ford, niet van mezelf, maar een colega in een 2 jaar oude VW Passat. Koppeling ook aan gort. Onderzoek wijst niet op een fabrieksdefect dus -> zelf betalen.

    Het is nu zelfs zo ver (het is een leaseauto) dat de leasemaatschappij het doorschuift naar de bestuurder. VW houdt de poot stijf dat het aan de bestuurder ligt (mwah, rijdt al 20 jaar auto en nu ineens kan hij het niet mer?) dealer wil nog een beetje tegemoet komen.
     
  3. Is het een 1.6 Tdci?
     
  4. Ja, 115pk, 85kW Hoezo?
     
  5. Ja dit is bij mij ook voorgekomen Focus 1 versie 2 1,6l TDCI 46000 km oorzaak veer van de koppelinsgplaat gebroken, onder garantie vervangen, incl drukgroep.

    Dit ligt niet aan de berijder !!!!!
     
  6. Idd, bij de eerste 115 pk's kan dit voorkomen, is inmiddels een Tsb van, dus zal onder garantie opgelost moeten worden.
     
  7. Onder garantie: klinkt goed :biertje:
    Wat is een Tsb? Klinkt als iets officieel van Ford. "een Tsb": welke? Hoe kan je daar aankomen of waar ergens terug te vinden.
     
  8. Technische Service Brief, daar kun je als particulier niet aankomen.
    Veel voorkomende problemen worden daar in toegelicht, als ook de oplossing..
     
  9. Ook bij mij wat gebroken in de koppeling. Vlotjes en snel gerepareerd onder garantie! Bij mij zo'n 48.500km
     
  10. Denk dat ik hetzelfde probleem heb, focus 3 fase 1 uit 2011.
    Heb nu 39.000 km, zou toch nog niet mogen kapot gaan...
     
  11. Die leasemaatschappij kon wat mij betreft die auto in ze hol schuiven...

    Dat pikte ik niet
     
  12. De eerst 115pk's..? De 2011 modellen...? Want ben bang dat die van mij er op ten duur ook aan zit te komen, koppeling pakt behoorlijk hoog en regelmatig schokkerig op... :(
     
  13. Mijn model is een 2011,1.6 115 pk.
    Dus dit zou onder garantie moeten zijn ?
    Hoe bekom je die tsb's
     
  14. Nee, een TSB is meer een uitgebreide uitleg over wat er mis is en hoe je moet repareren. Heeft niets met garantie te maken.
     
  15. Maar tis dus een bekend probleem, is er sprake van enige coulance hier in van uit Ford / Dealers? En moet gehele koppeling vervangen worden of een bepaalde onderdeel?
     
  16. #16 antig01, 22 feb 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 feb 2016
    Coulance is afhankelijk van onderhouds historie, leeftijd en kilometerstand, dus daar kan ik geen uitspraak over doen. Er zit een ring in de drukgroep welke de spanning op de drukvingers houdt, breekt waardoor de koppeling niet meer omhoog komt. De ring is goed of is kapot, zit geen fase tussenin, dus wellicht is er bij jou iets heel anders aan de hand.
     

  17. vandaag bevestiging gehad van de dealer, idd de veer die gebroken is.
    Word wel niet onder Garantie hersteld...
     
  18. Het door jou gequote bericht van mij is 3 jaar oud. Van garantie hoeft dus zeker geen sprake meer te zijn. Echter er is een service onderdeel beschikbaar. Dit betreft alleen de drukgroep, deze kost slecht 10 of 15 euro. Je kunt er voor kiezen om deze te laten plaatsen, je kunt er ook voor kiezen 200 euro extra uit te geven en heel de koppeling te vervangen. Kosten voor de Arbeid is in beide gevallen gelijk.
     
  19. 10 of 15 euro zal dan wel alleen het druklager zijn geen drukgroep lijkt me
     
  20. Jawel, drukgroep.
     

Deel Deze Pagina