Beste allemaal, Ik heb afgelopen vrijdag de knoop doorgehakt en mijn nieuwe leaseauto besteld en na een heerlijke proefrit kan ik zeggen; het wordt geen Audi A4 Avant maar een Focus ST3 Wagon :-). Ik wil deze zo snel mogelijk laten chippen omdat ik er met mijn huidige auto (Leon Cupra) ook zoveel plezier van heb. Nu ben ik echter aan het zoeken naar een chipper die bekend is met Ford, die veilig binnen de marges blijft en/of die de motorgarantie overneemt. Tegelijkertijd wil ik natuurlijk maximale winst boeken. Ik ben het volgende aan het overwegen: 1. ATM tuning 2. Bollen Racing 3. Superchips Bluefin (maar waar??) 4. Andere suggesties zijn welkom Kunnen jullie mij eens op weg helpen? Super bedankt alvast voor de reacties. Met vriendelijke groet, Jelle
Allereerst gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst Voor zover ik weet heeft UT op dit moment nog niets voor de focus3 ST. Al weer even geleden had ik hiernaar geinformeerd maar tot op heden nog niets van vernomen. Bluefin heeft al wel wat op de plank liggen. Naar hun zeggen levert dat in hun test auto (icm ander uitlaatsysteem en luchtfilter) het volgende op: Max 296 pk ipv 250 pk (bij 6069 rpm) Max toename van 66 pk (bij 4046 rpm) Max 501 nm ipv 378 (bij 2437 rpm) Max toename van 138 nm (bij 3678 rpm) Persoonlijk heb ik nog geen ervaring, maar over dreamscience en bluefin hoor ik vnl positieve geluiden. Je zou ook nog even geduld kunnen hebben en afwachten waar mountune mee op de proppen komt.
Zou voor bluefin of dreamsciene gaan als ik jou was. Kan je makkelijk terug naar de fabriekinstellingen voor het geval er iets mis is.
Thanks Rappe papa... haha, moest wel lachuh, de eerste keer dat ik over de ST Wagon las stond er als titel "Snelle papa wagen" :-)
Laatst een st3 bij hurricane op de bank zien staan met alleen bluefin 290 pk en tegen de 500nm en dat alleen voor een stukje software geen slechte investering Groeten Dennis
Je kunt ook met een externe ecu werken. Kom je uit op zo'n 285pk en 400Nm Voor meer info mag je me een DM sturen.
Wat is een DM? Je bedoelt vast en zeker PM. En een standalone ECU, bedoel je daar een "powerbox" mee? Of echt een aparte ECU?
Wellicht ten overvloede, maar een leasemaatschappij zal dit niet toestaan en zal ALS ze erachter komen ook niet blij zijn. Alle kosten die zij hieraan kunnen verbinden, krijg je voor je kiezen. Motorgarantie is een ding, maar denk ook aan de overige delen die het zwaarder te voortduren krijgen. Laat staan een hoger brandstofverbruik of een hogere bandenslijtage.
Sommige forums gebruiken beide, DM is een soort quick pm. Meestal met maar een bepaald aantal tekens.
Dat zal wel meevallen hoor. Als je weet hoeveel lease auto's ik al heb gedaan.... We krijgen zelfs opdrachten van de maatschappij zelf om te chippen. De rijders nemen dan een luxere uitvoering (of meer opties) en een kleinere / minder sterke motor. Wij chippen dan en zo eten ze van twee walletjes. De ECU is eigendom van de rijder en die kan hem meenemen naar een volgende auto. Een investering voor een lange tijd dus, waar je ook nog eens geen bijtelling over hoeft te betalen
Poteeto potato, tomeeto tomato, 't komt op 't zelfde neer Ik heb het niet over een powerbox, zo'n kastje met een weerstand kun je zelf ook nog wel maken. Het is echt een externe ECU. Maar zoals al aangegeven, meer info via DM / PM, mailen, twitter, facebook of wat dan ook