1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Parrot carkit

Discussie in 'Interieur' gestart door Njord, 1 jun 2013.

  1. Goedenmorgen allemaal.

    Ik heb uit een :focus: een parrot carkit gedemonteerd.met snoeren en bijbehorende stekkers.
    Nu zat deze aangesloten op een orginele ford radio met iso stekkers.
    Nu wil ik deze gaan inbouwen in mijn :focus2:.
    Zijn deze iso stekkers hetzelfde als in de FF1 of geld dat per merk radio.
    Zelf heb ik er een sony radio inzitten die er standaard bij zit in de auto.:rock:
    de radio die ik heb staat hier:http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=33750&highlight=verschillende+radio
    Btw is het een beetje te doen met inbouwen.

    Graag jullie antwoorden.
     
  2. #2 JW, 1 jun 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 jun 2013
    De Focus 2 heeft een andere radio connector als de focus 1. De Focus 2 heeft 1 grote ford specifieke Quadlock connector waar alle radio bedrading in zit. De focus 1 heeft 3 afzonderlijke Ford specifieke connectoren of (alleen in het geval van de travelpilot DX) ISO connectoren.


    Om de Parrot in je Focus 2 te monteren zal je dus een andere verloopkabel moeten hebben als voor de Focus 1. Er zijn verschillende kabels verkrijgbaar die kunnen worden toegepast. Dit zijn:

    *Ford Quadlock connector (connectorzijde) → ISO connector -- Parrot kabel -- ISO connector → Ford Quadlock connector (radiozijde).
    *T-Harness. Deze kabel wordt rechtstreeks tussen de Quadlock connector en radio aangesloten en aan de andere zijde rechtstreeks op de Parrot. Hierbij komt de bij de Parrot meegeleverde ISO kabelboom dus te vervallen.


    Persoonlijk vind ik de T-harness de mooiste oplossing. Je hebt hierbij minder bedrading en stekkerverbindingen die je achter het dashboard weg moet werken. Nadeel is dat een T-harness over het algemeen wel wat duurder is als een normale Ford-ISO adapterkabel.
     
  3. Dat is inderdaad een mogelijkheid. Zoals ik al zei krijg je hierbij echter wel veel kabels en connectoren die achter het dashboard weggewerkt moeten worden. Dit kan nog weleens erg krap worden.
     

Deel Deze Pagina