1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Rode pijl licht op in toerenteller vlak

Discussie in 'Electronica' gestart door Appie77, 8 mei 2013.

  1. Als ik de auto start licht er een rode pijl op in het toerenteller vlak.
    Maar naar 3 seconden of zo is deze uit en gaat ook niet meer aan.

    Nu verwacht ik dat die die pijl op zou lichten als je te hoog in te toeren komt, als melding om over te schakelen. Maar dat gebeurt bij mij dus niet.

    Heeft iemand een idee of mijn vermoeden klopt en hoe ik dit evt kan activeren?
     
  2. Die pijl gaat inderdaad branden als je tegen het rode gebied aankomt.
     
  3. maar hoe kan ik dat activeren?
     
  4. lampje zou moeten gaan branden bij 500rpm voor dat hij in het rood komt. Dit kun je instellen met een obd kabel en elm config. Kijk hiervoor maar eens in het topic van JW onder handleidingen Focus 2.
     
  5. maarre, die rode pijl wil je niet te vaak zien, het is geen schakelindicator, het is een waarschuwing dat je te hoog in de toeren zit, daarom is ie ook rood. Je trekt toch niet iedere keer in iedere versnelling door tot dik 6000 tpm?
     
  6. Ik heb het lampje tot nu toe 2x zien branden. Beide gevallen reed ik bult af en was ik toch van plan de rem maar eens te gaan gebruiken.
    Verder wil je hem inderdaad eigenlijk niet zien branden, het is een waarschuwing dat je te hoge toeren draait.
     
  7. De (rode) shift light gaat bij de Focus 2 zo'n 500 RPM voordat de toerenbegrenzer ingrijpt branden mits dit door de PCM wordt aaangestuurd. De lamp gaat dus pas branden bij een behoorlijk hoog toerental dat je normaal gesproken zelden zal bereiken.

    Uit ervaring weet ik dat de shift light niet bij iedere Focus 2 werkt. Waarschijnlijk komt dit doordat de PCM deze functie niet aanstuurt. Het kan dus voorkomen dat de rode pijl niet gaat branden.
     
  8. Rode pijl kan toch ook een storing aan een automaat zijn.
    Weet niet of je een automaat heb?
     
  9. Ik had stiekem de hoop dat het een schakelindicator was....maar helaas. Dan vind ik het wel prima zoals het nu is.
    [MENTION=9840]Mansie[/MENTION]....nee heb geen automaat.
     
  10. In de :focus3: heb ik wel een schakelindicator .... die je niet uit kunt zetten helaas. Is leuk voor even maar als dat pijltje steeds weer probeert je naar de 6 te krijgen terwijl je 50 rijdt in de stad wordt het irritant.
     
  11. Met 50 km/u in de 6e versnelling? :shock: :P De 6e versnelling schakelde ik vroeger pas boven de 90 of 100 km/u.
     
  12. Ja als je de schakelindicator van de :focus3: volgt draait ie bijna stationair als je 50 rijd. Lijkt me niet echt goed voor de motor en aanverwante artikelen.
     
  13. Ik rij 50 in de derde versnelling in mijn Focus III. De schakelindicator vindt dat ook prima. Het was wel even wennen: in het kader van het nieuwe rijden schakelde ik automatisch door naar de 4. Dat vind die 1.6 tdci inderdaad niet fijn. Van de schakelindicator hoeft het dan ook niet.
     
  14. Ik las laatst ook al dat bij een 1.6 diesel er ook een terug schakel advies kan komen, lijkt of er dan iets meer intelligentie gebruikt wordt, bij de :ecoboost: is het alleen maar zo snel mogelijk opschakelen als je dat ding z'n zin geeft. Kan helaas niet uit.
     
  15. Mijn vorige Focus III met 1.6 benzinemotor gaf ook wel eens een terugschakeladvies. Het is natuurlijk ook afhankelijk van hoe de software is ingesteld. Bij de Ecoboost is dat blijkbaar al bij een laag toerental opschakelen.

    Maar goed, bij 50 draait de 1.6 tdci ook nauwelijks toeren in de drie, ten opzichte van een vergelijkbare benzinemotor.
     
  16. ik heb focus 1 face 1 1.6 benzine
    maar ik rij tog lkkr 80 in ze 5
    en 50 in ze 4
     

Deel Deze Pagina