1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

reserve sleutel in auto laten liggen

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door bdissel, 2 mei 2013.

  1. #21 Marco Morello, 7 mei 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 mei 2013
    Golf 4; aan de onderkant van de handgreep een gaatje boren. Ook al heb je een alarm, gaat dan toch niet af en binnen ben je.

    Mercedes Vito: tennisbal op het slot en dan een hele harde duw geven, door de druk gaat het slot open.

    Zo hebben ze destijds bij een maat van mij in zijn Golf 4 en Vito van het werk ingebroken. Een jaar later op precies dezelfde manier. Beide auto`s stonden ook op eigen terrein.

    Escort: deur omvouwen, stuurslot afbreken, plastic kap onder het dashboard wegtrekken, contactslot lostrekken en met een scherp voorwerp in het contactslot en starten. Deur weer terugvouwen en rijden met het hok. (Zo hebben ze toen die van mij gestolen).

    Focus I, II en III: met een beetje fantasie kom je een heel eind. Is niet zo heel moeilijk. En zonder de boel te vernielen. Behalve wanneer de wagen doublelock heeft.... Dat wordt dan erg lastig.
     

  2. Dit is echt waanzin, heb dit verhaal al zo vaak gehoord, en gezien dat het NIET mogenlijk is. Ik werk zelf in de sloten handel, en GEEN EEN slot werkt op luchtdruk, maar of electronisch of mechanisch.

    ook een leuk bewijsje zie je hier:

    http://www.youtube.com/watch?v=TQ1jfhaL3Ec
     
  3. Ik heb een VW Polo gehad en daarbij werkte de centrale vergrendeling toch echt op luchtdruk. De sloten werden d.m.v. een pomp en luchtslangen ontgrendeld en vergrendeld.
     
  4. Op mijn Polo heb ik ook pneumatische sloten...
     
  5. je kan natuurlijk ook de sleutel in de tankdop leggen of bij de voorveren
    doen wij ook als we met elkaars auto moeten rijden
     
  6. Dat klopt, maar dan activeer je met je sleutel een compressortje die het systeem vacuum trekt of op druk zet, waardoor je knopje omhoog/omlaag of omgezet wordt toch? Hoe wil je dat doen dmv heel hard in het slot te blazen dan?
     
  7. Was het verhaal rond die tennisbal ook niet dat het de crash sensors waren? De auto had het idee dat er (door die gerichte klap) een ongeval was waardoor de sloten automatisch van het slot sprongen? (er zullen wel meerdere van dit soort verhalen de ronde doen)
     

  8. Geen idee. Klinkt wel plausibel aangezien Mercedes dit systeem hanteert.
    Feit is wel dat de bewuste Vito zonder braaksporen was geopend, echter was alleen het slot ingedeukt (het plaatwerk erom heen).
     

Deel Deze Pagina