1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xenon lamp gaat uit...

Discussie in 'Electronica' gestart door Matiscus, 27 apr 2013.

  1. Beste leden,

    Daarnet een irritant probleempje ondervonden. Ik heb vorige week mijn OEM xenon lampen van osram (4300k) veranderd naar Pilot lampen van 6000k.
    Daarnet vertrok ik met de wagen en alles branden normaal. Ik reed over een verkeersdrempel, sprong er op de display dat mijn dimlicht defect is... Terug de schakelaar terug gedraaid en aangezet, en het licht werkte terug, bij het thuis komen branden de lamp nog steeds...

    Nu even later ben ik wat aan het spelen met de schakelaar omdat ik absoluut wil weten wat het probleem is... Gaat het rechtse dimlicht gewoon uit. (De kant van de passagier) en na terug omdraaien van de schakelaar brandt ze terug...

    Zou dit aan de lampen kunnen liggen? Of ligt het aan iets anders? Maak me eigenlijk wel een beetje zorgen. Zolang het de lampen zijn is er geen probleem, met die te vervangen heb ik gedaan... Maar hopelijk ligt het niet aan de auto zelf...

    Nog mensen die dit al voor gehad hebben en/of raad weten?

    Bedankt!
     
  2. Snel aan en uit zetten is slecht voor de xenonlamp, daarvoor is ook een beveiliging ingebouwd die de lamp uit zet als dat gebeurd.
    Waarom hij dat de eerste keer deed? Misschien de stekker niet goed bevestigd?
     
  3. Probeer eerst maar eens om de originele lampen terug te plaatsen. De kans is vrij groot dat het daarmee opgelost is.

    Ik heb wel vaker meegemaakt dat Xenon lampen van een ander merk als dat er origineel in de OEM units zaten niet goed functioneerden. In dit geval waren de nieuwe lampen ( ook Pilot lampen trouwens) gewoon goed maar werkten blijkbaar niet goed in combinatie met de OEM ballasten/starter. Nadat er nieuwe Osram lampen zijn geplaatst was het probleem opgelost.
     
  4. Zou dat zeker aan die lampen kunnen liggen? Vind het nogal raar dat ze wel branden na het draaien van de schakelaar... Of kan het ook aan de ballast liggen? Dit vind ik dan onwaarschijnlijker, maar het kan ook natuurlijk...
     
  5. Ik heb het ook gehad alleen niet met oem maar aftermarket. Bleek dat het ballastkastje
    Niet goed meer functioneerde. Nieuwe ballast erin gezet en hij deed het weer zoals het hoort.
     

  6. Beetje eigenwijs ben je wel of niet?
    Volg nou maar eerst de raad van JW op. En kijk dan verder.
     
  7. Het zijn vaak hele kleine dingen waardoor iets werkt of niet werkt!
    Gaat de verlichting ook gelijk aan voor het starten van de motor? Of schakeld de auto de xenon uit daarvoor?
     
  8. Ik heb dit zelfde probleem ook gehad bij de Focus 2 met originele xenon. Na het plaatsen van de Pilot lampen regelmatig probleem van niet opstarten. Na de originele Osram weer te hebben geplaats geen probleem meer ondervonden.
    Bij mijn focus 3 zou ik ook graag andere lampen willen plaatsen maar durf het niet aan. Bang dat ik weer de zelfde problemen ga ondervinden.
    Licht vermoedelijk toch aan de combinatie Osram ballast en Pilot Xenon lamp.
     
  9. osram leverd toch ook andere kleuren?
     
  10. Dit heeft eigenlijk met eigenwijs niets te maken... Ben gewoon graag zeker voor ik aan dingen begin... Ondertussen zitten de originele osram lampen er terug in sinds 2 uur na het openen van dit topic en na het lezen van JW's antwoordt...

    Bij deze heb ik inderdaad wel geen storingen meer gehad. Opzich vind ik dat best wel raar, als de lamp de zelfde wattage heeft, zou die in principe goed moeten werken. Maarja. Ben al blij dat het de lampjes waren en niet iets anders. :)

    Bedankt voor de hulp en uitleg iedereen. ;)
     
  11. Dit type lamp, D3S heeft Osram maar één optie. De standaard lamp met 4150 K, (Xenarc Original 66340)
     
  12. Misschien dat er met de tijd wel nog andere typen gaan uitkomen... We leven op de hoop. :) Alloewel ik de standaard xenon lamp ook wel mooi vind. Maar die 6000k was net iets mooier. (Witter).
     

Deel Deze Pagina