Centrale deurvergrendeling doet niets

Discussie in 'Electronica' gestart door Vircos, 16 apr 2013.

  1. Goedemorgen,

    Ik al zorgvuldig gespeurd op het forum of ik een oplossing kan vinden voor mijn probleem, maar volgens mij is mijn probleem met de cv net iets anders dan ik tot nu toe hier gevonden heb.

    Ik heb het probleem dat de cv en de bediening van de achterklep middels de bekende knop compleet niets doen. Ik heb de betreffende zekering getest en die is goed. Sleutel omdraaien in het slot levert geen tegenwerking op, maar alleen de deur van het betreffende slot gaat los. Kan het wellicht zijn dat de module volledig kaduuk is? Of kan het nog wat anders zijn?
     
  2. Heb je ook zekering 63 gecontroleerd? Die situeert zich achter de centrale zekeringskast.

    groetjes
     
  3. Die heb ik inderdaad getest. Zekering is goed.
     
  4. Batterij van je ab niet genoeg power meer...?
     
  5. Ik heb er geen AB bij. Dat is de volgende stap.
     
  6. Het lijkt erop dat er iets mis is met de CV module.
    Deze module zit aan de bijrijderskant onder het dashboardkastje, tegen de a-stijl aan. Het is een zwart kastje met een code erop ( 98AG-15K600-AB of gelijksoortige code ).
    Kijk eens of de stekkers nog goed in de module zitten en maak desnoods de contacten goed schoon.
    Lost dit het probleem niet op, dan denk ik toch dat het eerste waar je aan kunt denken, het vervangen van deze module is. Op de sloop zijn ze wel te vinden en ik lees dat je eigenlijk ook wilt upgraden naar AB, dan pak je er gelijk een met AB ondersteuning ;). Je hebt dan ook de ontvanger voor de AB nodig ( en natuurlijk een handzender en nieuwe baard, handzender is goed op ebay of dit forum te krijgen en een baard kost je ongeveer een tientje bij de dealer ).
     
  7. Dank voor je reactie.

    Is zeker wat voor mij, maar ik heb het inmiddels voor elkaar door wonderbaarlijk genoeg wat WD40 in het het slot aan de bestuurderskant te spuiten. Na 5 minuten sprongen alle sloten vervolgens open. Wellicht dat er iets geblokkeerd werd in het slot.

    Verder heb ik al een setje besteld wat ik kan naast de huidige gem module kan plaatsen waardoor ik ook met een remote de deuren/kofferbak kan openen. Het is dan niet helemaal orgineel, maar het gewenste resultaat is hetzelfde (en goedkoper).
     
  8. Het is inderdaad maar net wat je zelf het belangrijkst vindt. De een gaat voor origineel voor het originele/ feit dat het een kwestie van stekkers omprikken is en de ander gaat liever voor een goedkopere oplossing met wat meer werk :)

    Succes ;)
     
  9. Over welk setje heb je het hier?
     
  10. Bert, een simpele originele verandering van module kan al de oplossing zijn. Je moet dan alleen nog een afstandsbediening erbij kopen. Voor ongeveer 50-75 euro ben je klaar en heb je draadloze cv.

    Toevallig zag ik vorige week een focus wagon met een dergelijke cv module in Haaksbergen op de sloop ;)
     
  11. Dat openen van de deuren en de achterklep gaat ook met de originele afstandsbediening. Originele complete setjes (CV module en sleutel) zijn zo duur niet meer. Ik denk dat je voor nog geen 50 euro klaar zou zijn.

    Die universele meuk heeft nog weleens de neiging om om zeep te gaan.
     
  12. #13 Vircos, 15 mei 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 mei 2013
    Ik heb dezelfde universele set ooit ook ingebouwd in een VW Polo van mijn vrouw. Dit heeft het jaren volgehouden en doet het nog steeds. Hoewel origineel inderdaad de voorkeur had, heb ik toch de universele gekozen. Ik kon op dat moment niet zo snel een originele in mijn buurt vinden.

    Ik weet ook dat het origineel ook de achterklep kan openen. Mijn Ford Focus Cool Edition is namelijk met een originele uitgerust. Mijn Ford Focus Ambiente had alleen CV zonder een remote.

    Inmiddels heb ik de universele erin gebouwd (kost wat tijd, maar is opzich niet ingewikkeld) en deze werkt naar volle tevredenheid.

    Het gaat in mijn geval over een universeel setje van lux.pro.
     

Deel Deze Pagina