1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

(hopelijk) nieuw Focus lid

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door Rover, 13 apr 2013.

  1. #1 Rover, 13 apr 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 apr 2013
    Hoi Mensen,

    Ik ben Rover uit Groningen en ik rij zelf in een BMW, mijn moeder heeft vandaag een Ford Focus gekocht en die wil ze maandag ophalen:
    http://www.autojourexl.nl/occasions/detail/?tx_p3vwe_pi1[content]=occasion&tx_p3vwe_pi1[id]=1884&

    Nu kan de koop nog wel afgezegd worden en ik maak mij eerlijk gezegd zorgen. Ik heb gelezen over de problemen met de turbo's van de 1.6tdci motoren. Moet ik me daar zorgen over maken? De auto is een ex-lease auto met een km stand van 117duizend km. En daarvoor sluiten we een kleine lening af en er moet nog een trekhaak onder. Is dit wel een verstandige keuze? Ik dacht zelf nog aan een Kia Cee'd want daar zat nog fabrieksgarantie onder.

    Of vallen de 1.6 turbo problemen wel mee?
     

  2. Gewoon doen, Lease auto, warme kilometers, belangrijk is gewoon om even te kijken of die netjes zn beurten heeft gehad.

    Kia 7 jaar garantie is niet op slijtage delen en computers.:schater:
     
  3. Ik zie net dat het roetfilter vervangen moet worden na 3 duizend kilometer.
    Lekker goedkoop is dat!
     
  4. :welcome: Rover op het gezelligste autoforum van NL

    scherp geprijsd deze :focus2:, mss ff dat roetfilter erbij onderhandelen, kost toch gauw 1000 euro....
     
  5. Welkom Rover!

    Een roetfilter ga je niet periodiek vervangen, ook al schrijft de fabrikant dat voor, met een beetje geluk gaat die 2,5 ton mee, en je kunt hem zelf ook nog reinigen
     
  6. Welkom Rover!

    Ervaring mee?

    Vind het nogal een gewaagde actie, zeker met een 1.6 tdci en z'n eventuele turbo-perikelen.
     
  7. Wat een fantastisch advies.... Niet dus.
    Sorry maar juist de 1.6 tdci is gevoelig voor goed en tijdig onderhoud. Zeker ook het roetfilter.

    Want roetfilter verstopt, EGR klep vervuild, roet in olie, slechte dikke smering, zeefjes verstopt-> Turbo stuk.

    De 1.6 tdci is een fijne motor, maar zoals ik al zei gevoelig voor goed en tijdig onderhoud. Oliewissel om de 15.000km met 5w30 olie.
    Wat je zou kunnen doen is preventief het zeefje van de banjobout verwijderen.
    En let ook op lekkende verstuivers.
     

Deel Deze Pagina