1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Koppeling hulpcilinder

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door RHRH, 7 apr 2013.

  1. #1 RHRH, 7 apr 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 apr 2013
    Jaa, ik mag weer een topic maken... :lol: 1.8 TDCi

    Net de winterbanden eraf gehaald, ben ik klaar, wil ik de auto weer netjes
    parkeren. En ik trap de koppeling zo door naar de bodem, lol wtf.

    Nee het heeft niet met het banden wisselen te maken haha :thumbs:

    Maar ik heb al een tijdje een slippende koppeling, en was eigenlijk
    aan het uithouden tot nog een maandje. Ik vermoed dat de hulpcilinder
    kapot is omdat het pedaal niet uitzichzelf omhoog wil. Er zit geen druk
    achter, het zou dus ook de drukgroep zelf kunnen zijn. Auto reed eerder
    vandaag nog prima... rustig optrekken kan nog wel, echt vol erop en dus
    boosten is slippen in 3,4,5de...

    Maar kan de semi kapotte hulpcilinder ook zorgen voor de slippende koppeling vraag ik me dan af. Ik weet hoe het werkt op mijn andere auto, kan niet goed
    zien waar die zit in de focus...

    Mja, morgen maar laten ophalen door de garage, gaat ie dan... koppeling is dan aan de beurt... hopelijk kan het vliegwiel nog, mja anders dan ook ALLES!
     
  2. Nee een kapotte cilinder kan niet voor slippen zorgen.
     
  3. Wel als de boel zeiknat is van binnen
     
  4. Als je koppeling op is zou ik het vliegwiel ook meteen vervangen, de boel ligt dan toch al open en die dingen hebben niet het eeuwige leven:(
     
  5. Het kan ook de hoofdcilinder zijn, als die stuk is komt het pedaal ook niet meer omhoog. Maar gezien je al langer "problemen" hebt met de koppeling kan het ook goed zijn dat de hulpcilinder kapot is, of dat de drukveren van de drukgroep de geest gegeven hebben.
     
  6. Dat dacht ik dus ook, tevens zie ik nergens vloeistof...
     
  7. Meestal als er een koppelingscilinder kapot is, is ie ook wel nat van de lekkage. Als zowel de hoofd- als hulpcilinder droog zijn, denk ik niet dat het hierin zit. Hoe staat het met het niveau van de remvloeistof?

    Toevallig staat mijn focus vandaag bij de garage voor het vervangen van de hoofdcilinder. Deze is lek, maar de koppeling functioneerde nog wel.
     
  8. Nou ANWB aan de deur gehad, geprobeerd te ontluchten, ook geprobeerd
    het door te duwen de tank terug in. En zelfs met luchtdruk door proberen
    te persen. Maar niets nakkes nada...

    Dus per oprijwagen naar Auto Martens, nu weer op werk, mondeo als leen auto, en hopen dat het meevalt.

    Jammer dat ik vorige week net de auto had opgehaald bij Martens na schade gehad te hebben...

    "Hij vind het fijn bij jullie"... Hij wil weer terug... haha
     

Deel Deze Pagina