1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Na vervanging verstuivers rookt hij weer

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door chinchan, 27 mrt 2013.

  1. #1 chinchan, 27 mrt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 mrt 2013
    Hallo,

    Onze :focus: rookte heel erg en bleek dat de verstuivers op waren, nu zijn er andere ingekomen en hij rookte niet erg meer.
    Echter nu 2 maanden later is het weer helemaal mis, als je een tunnel ingaat en die iets stijl naar boven loopt en je gas geeft zie je diegene achter je niet eens meer van de rook..

    Is het probleem dan weer de verstuivers of is er iets anders mis?

    Groet,
    Jan
     
  2. Zijn de verstuivers wel netjes aangemeld in de pcm?
    Anders misschien een turboslang lek?
     
  3. Hebben net besloten toch maar naar de garage te gaan.. dit si niet leuk meer.
     
  4. #4 chinchan, 28 mrt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 mrt 2013
    Net terug van de garage, er is niks aan de hand met de auto, het uitlezen gaf geen storing.
    Garage gaf vol gas en wat was het resultaat? een zwarte plek op de grond en een flinke zwarte walm..

    De garage gaat de dieseltechneut bellen want volgens hem is dit niet goed.
    wordt vervolgd

    was niet nodig volgens de garage dit zijn mechanische verstuivers..?
     
  5. Brandstofpomp die verkeerd staat?
     
  6. Volgens mij moeten deze wel ingeleerd worden.
     
  7. idd, correctie waardes moeten worden ingeleerd.
     
  8. ze zijn mechanisch zei de garage en dan hoeven ze niet ingesteld te worden.
    Hij zou bellen met de dieselman uit harderwijk en we horen het wel.. Schrijf zo iwe zo de dingen op die ik hier als antwoord krijg..
     
  9. Bij een focus 2 hebben we het over een verstuiverklasse en niet een code per verstuiver zoals bij de focus1

    Als de nieuwe verstuivers dezelfde classificatie heeft als de oude, hoeft er niets geprogrammeerd te worden.

    Van belang is dat alle verstuivers van dezelfde klasse zijn.
     
  10. Bedankt voor de tips..

    De garage heeft contacten met http://www.buchli.nl/.
    Weet niet of ik de link hier mag plaatsen anders is de naam diesel buchli.
     
  11. volgens mij is het een focus 1 toch?

    buchli heb ik geen goede ervaring mee. maar dat terzijde ;)
     
  12. Het gaat om een TDDI dus inleren is niet nodig.
     
  13. #13 chinchan, 28 mrt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 mrt 2013
    Ja klopt is een focus 1 fase 2.
    de garage had eerst een dieselman in bol (broek op langedijk) maar dat was waardeloos en nu dan bij buchli.

    even een andere vraag, wat raden jullie qua rijstijl aan? wij rijden rustig met 2500 toeren schakelen wij door, is dat misschien al het probleem? dat er roet achterblijft?
     
  14. ah meende dat et ging om tdci ;)
     
  15. Zit de turboslang er goed op ?


    Ik heb namelijk geen zak verstand van techniek maar op vakantie komt er een auto terug op de camping over de zeik zegt ie noodloop kan niet harder dan 70-80.

    Hij allemaal kijken on de kap hij starten zie ik een slang los druk hem er terug op het pijpje en probleem over ik gevraagd om een schroevendraaier en hem vast gezet lol .

    Gast helemaal blij en ik zeg ach moest alleen maar gesteld worden hahaha
     
  16. #16 Marco Morello, 28 mrt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 mrt 2013
    Lars volgens mij gaat het om een Focus I Fase II. Die moeten toch wel ingeleerd worden?

    Ennuh Chin Chan; werkelijk je verstuivers bij Buchli vandaan gehaald? Vraag maar JP wat ie van hun vindt.... Volgens mij kostte hem dat grapje van hun een kapotte zuiger... Zo goed staan ze niet meer aangeschreven...

    Edit; niet goed gekeken, is dus een TDDi.
     
  17. De topicstarter noemt niet dat het een tddi betreft. Dat roept nicky.
     
  18. Staat sinds kort nu ook onder zijn berichten....

    Maar idd Buchli Harderwijk??? :nocheer:
    zonde van je centen, is al zo vaak gebleken dat ze een onjuiste diagnose
    stelde, en te veel rekenen voor half werk.

    Controleer idd eerst alle slangen en vacuum slangen, daarna je EGR klep, dan
    nog eens een goede reinigingsmiddel van bv Forté, een keertje goed heet
    rijden, en dan pas weer verder kijken of het er nog is......
     
  19. allen bedankt voor de reactie;s.

    We wachten even het telefoontje van de garage af en Buchli heeft alleen de verstuivers geleverd de garage heeft ze ingebouwd (hoop dat we dan nog veilig zitten)
    anders gaat de garage nog even verder kijken naar de slangen want wat wij zien zit het vast, echter horen wij wel een zacht piepje en als we gas geven dan gaat dat geluid harder, wordt ook naar gekeken..
     
  20. Dat had ik even terug gezocht in het "mijn focus" topic van de ts. ;)

    Ik roep niet vaak "zomaar wat" :p
     

Deel Deze Pagina