Probleem met koelvloeistof

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door tt86, 24 feb 2013.

  1. Ik heb een :focus3: SVT en heb sinds een tijdje problemen met de koelvloeistof. Ik moet in 2 weken tijd een liter vloeistof bijvullen. Ik ben al een tijd bezig om te zoeken waar het probleem zit. Heb het reservoir gecontroleerd maar daar lekt hij dus niet. Vervolgens heb ik de slangen bij de thermostaat gecontroleerd en allemaal nieuwe klemmen erop gezet. Echter vanochtend weer gekeken en wederom een plas vloeistof onder de auto :?:confused: Weet iemand waar het dan aan zou kunnen liggen?

    Iemand die deze problemen herkend?

    Gr Tim :focus3: SVT
     
  2. #2 Martin vd V, 24 feb 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 feb 2013
    Hmmm ik had het bij mijn vorige auto een Astra hetzelfde daar lekte de radiator die liet een druppeltje voor mijn deur vallen maar hoogstwaarschijnlijk met het rijden onder druk dat hij er meer uitperste.

    Ik denk dat doe ik nog wel een keer vervangen maar naderhand deed ook de koppakking mee.

    Voel eens met je vingers bij de radiator als het wat droger weer is tot die tijd tja ....

    Thermostaat gaat alleen open en dicht dat zal hem niet zijn die vervang ik altijd samen met de distributieriem samen met de waterpomp
     
  3. Check je thermostaathuis maar grote kans dat die niet goed is.
     

  4. Hoe kan ik zien dat hij niet meer goed is? Op dit moment kan ik daar geen lekkage vinden/zien
     
  5. Van onderaf kijken met een ledlamp.
    De fluoriserende sporen van de koelvloeistof lichten dan op.
     
  6. dat heb ik al gedaan. zie onderaan bij de versnellingsbak wel vloeistof overheen lopen alleen ik kan het niet thuisbrengen waar het vandaan komt. Heb het thermostaat gecontroleerd bij alle slangen en daar komt niks vandaan, waar kan het dan wel vandaan komen?

    :weetikniet:
     
  7. Als het thermostaathuis op dezelfde plek zit als de normale 1.8 en 2.0 dan zit deze, als je met je gezicht naar de auto staat, rechts van het blok. De pakking vam die dingen gaan nog wel eens lek. Of het thermostaathuis zelf. Je kan zien of lek is doordat er kalksporen aan die kant van het blok zitten. Kijk wel onder het thermostaathuis.

    Aangezien je aangeef dat het op je bak ook nat is, grote kans dat je het bij het thermostaathuis moet zoeken.
     
  8. Ik denk dat marco er niet ver naast zit.Komt vaker voor het thermostaathuis inwendig scheurt/breekt.
     
  9. accubak en/of luchtfilterhuis verwijderen en zoeken ;)
     
  10. Oke denk dat het van binnen gescheurd is....... Kan verder geen oorzaak vinden, qua slangen kapot of klemmen die los zitten. Heb alles weggehaald en gezocht........

    Wat kost zo'n thermostaathuis en/of zo'n pakking?
     
  11. Pakking kost iets van 5 euro.
    Het termostaathuis kost 120 euro. Ergens in die geest.

    Laat de dealer kijken naar een ST170. Anders snappen ze het niet.

    Of kijken of ze het online verkopen.
     
  12. Heb er eind vorig jaar een gehaald voor een 2.0, die zat op 122,- ex
     
  13. Thnx, ga ermee aan de slag :)
     

Deel Deze Pagina