Inhouden motor 1.6 TDCI, 2012

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Johan63, 14 feb 2013.

  1. #1 Johan63, 14 feb 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 mrt 2013
    Hallo allemaal,

    Ik ben bij de garage geweest voor de onderstaande klacht, wie heeft hier nog meer last van.

    Heb nu 3 x gehad dat de motor heel even inhoud en direct weer oppakt, 2 x op de snelweg met cruise control aan en een snelheid van 115 km en 1 x bij 80 km op doorgaande weg.
    Volgens de garage zijn ze dit probleem aan het uitzoeken en zijn er een aantal focus fase 3 uit 2011 en 2012 die hier last van hebben.

    Ik vind het vervelend maar heb vertrouwen in de garage dat het opgelost wordt.

    Gr,
    Johan

    Weer 2 x voorgekomen dat de motor 115 pk even inhoud, ik noteer dit ook allemaal in een document met km stand en datum.
     
  2. Heb je dit Alleen met een constante snelheid of ook met optrekken?

    Ik heb zoon zelfde kwaaltje in mijn auto, bij snel optrekken even een fractie inhouden en daarna pakt ie weer volledig, bedoel jij hetzelfde?
     
  3. re

    Is bij constante snelheid, is ook maar een heel kort moment en trek dan direct weer door, mijn garage vertelde mij dat ze in Duitsland bezig zijn dit uit te zoeken..
    Gr,
    Johan
     
  4. Heeft de mijne ook..
    Al vanaf het moment van afleveren. ( Jan 2012)
    Rond de 105 doet hij dat soms,
    en zowel als de cruise control erop staat, als dat hij uit staat.
    En soms heb je het meerdere keren per rit en dan weer weken niets...

    Maandag naar de garage, eens kijken of ze er al wat voor gevonden hebben..

    Wordt vervolgt..
     
  5. mmmmm kwaaltje van de 115pk tdci

    De mijne heeft dit dus ook.... (mei 2012)
    Dezelfde snelheid tussen 100/120
    Ook al diverse malen bij de garage geweest maar geen succes...
    Ik heb het idee dat het bij Total Excellium Diesel minder is...(met nadruk idee)

    Trilt jullie auto ook zo bij stationair toerental (tdci 115pk) ???

    Grt ies
     
  6. Idem ditto, het vreemde dat het optreedt als ik al een hele tijd gereden heb.(na ruim 300km) Ik rij bijna altijd met CC en dan valt het helemaal op. En idd rond de 115km/u constante snelheid. Dealer kan er niets mee behalve een update maar dat heeft niets geholpen. Rare kwaal hoor.
     
  7. Hier ook inderdaad, tussen de 115 en 120 km/h, en bij redelijk snel optrekken, schakelmoment tussen 2 naar 3 en soms 3 naar 4

    Moet 15 maart voor 80.000 beurt, bij andere garage dan Ardea auto Amsterdam, kijken of het daar ook bekent is.
     
  8. Allemaal op dezelfde dag naar dezelfde garage gaan zodat ze in 1x 6 dezelfde problemen kunnen aanmelden ;-). Ik ben wel verbaasd dat zoveel mensen het probleem hebben en er toch nog steeds geen oplossing is.
     
  9. Je zou haast vermoeden dat het een te Eco kwaal is, dus dat hij te weinig
    brandstof krijgt op dat moment, en ineens weer bijregeld.
    Via een omweg zou je dit kunnen testen, of als iemand het al gedaan heeft,
    hem dus laten chippen en kijken of het weg is.....want dan weet je het zeker;)

    Ik heb namenlijk ongeveer hetzelfde, maar dan tussen de 50km/h en 60km/h
    met "mijn" Caddy op CC, laat ik hem op CC staan en geef iets gas bij en laat
    weer los, dan is het weg.....weet niet of dat bij jullie ook zo is???
     
  10. Dat is ook één vd redenen om de FF te laten chippen. Alleen ga ik eens overleggen of ze dit eruit kunnen halen bij UT
     
  11. Ik wacht met spanning af :)
     
  12. Hallo,

    Ben zelf dus ook bij de garage geweest een aantal weken geleden, zij lieten mij op papier zien dat dit momenteel in Duitsland in onderzoek is, heb nog niet weer iets gehoord maar vertrouw erop dat het goed gaat komen.
     
  13. Inderdaad vind ook dat de motor nogal trilt!!!
     
  14. Het zelfde probleem doet zich ook voor bij de Fiesta 1.6 tdci econetic.
     
  15. Gisteren weer iets heel vreemds meegemaakt met de FF. :confused:Reed gisteren van België naar Nederland en vond de actuele verbruik erg hoog. 90km/u binnendoor CC aan
    6.5 l/100km. Op de snelweg was het helemaal 8.0 bij 120 km/u. Ik schakelde terug naar 5de en wat gebeurt....verbruik zakt naar 5.2. :shock:In 6de weer 8.0. Ben toen een tijd door blijven rijden in z'n 5de (steeds weer proberend in 6 of verbruik zakte). Enfin na zo'n 120 km gereden te hebben was alles weer normaal. Ofwel in 6de zuiniger dan in 5de.
    Moet niet vreemder worden hoor.
    Ben van plan na garantie periode de roetfilter eruit te laten halen, want ik heb het idee dat deze de boosdoener is.
    Iemand anders zoiets meegemaakt?
     
  16.  

Deel Deze Pagina