1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nieuwe 17" zomerbanden: welke en waarom?

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door Focusz, 30 jan 2013.

  1. Heb onlangs 17" Duvals aangeschaft, maar daar moet binnenkort zomerschoeisel op.
    Nou heb ik in m'n hele autocarriëre pas 2 keer nieuwe banden hoeven aan te schaffen, maar dat was nog niet in de maat 17".
    Mijn vraag dus: wat kan ik het beste kopen voor mijn velgen?
    Op een ander topic heb ik al gezien dat de advies-maat voor deze velg 215/40-17 is.
    Als je zelf ervaring hebt met deze bandenmaat hoor ik ook graag je bevindingen.
     
  2. Om de 17" velgen kunnen ook 215/45R17 banden.
    Ik heb alleen ervaring met Michelin en Continental.
    Michelin is in aanschaf zéker niet de goedkoopste, maar de uiteindelijke prijs per km is de laagste omdat ze veel langer meegaan.
     
  3. ook al 17' duvals? die hebben wij gisteravond ook toevallig overgenomen van alvini:P bij ons liggen er 215/45/17 Falken ze912 onder, NOG geen ervaring met de banden. Ze gaan er pas maart onder.
     
  4. Dat zag ik ja, ben benieuwd hoe dat staat!
    Bij mij zó iig:
    [​IMG]

    Helaas weet ik niet welk merk oid er nu om ligt want ze liggen in de (verwarmde) garage van m'n ouders.
     
  5. Ik heb 215-40-17 Continental Sportcontact 2, zijn hele goede gripbanden zowel met droog en zeker ook met natweer. Mag ook wel voor die prijs :schater:
     
  6. Aan wat voor prijs moet ik dan ongeveer denken?
     
  7. Heb wat onderzoek gedaan en kwam bij Dunlop uit, type Sport Maxx RT.
    Iemand hier ervaring mee?
     
  8. roge had onder zijn lenso's dunlop sp9000 volgens mij ff uit me hoofd.
     
  9. Heb pas 2 nieuwe MICHELIN Primacy HP (205-55-16).
    Heb voor michelin gekozen omdat het gewoon goede banden zijn.
    De banden die er af kwamen waren volgens mij de orginele michelin's (Aan de productie datum te zien).
    Daar was 105000KM mee gereden.
     
  10. Heb de Dunlop Sport Maxx TT in de maat 205-50-17. Is de 'oude' versie van de RT.
    Prima band, zowel nat als droog. Beter dan de NCT van Goodyear. Ben er erg content mee.
     
  11. Hier heb ik uni royal rainsport 2 ,in 17 inch.

    Ik vind hem goed op droog en uitstekend op nat.
     
  12. Zoek je een zogenaamde toer band of een sportieve band? Fabrikanten (zeker de A-merken) maken daar een onderscheid in.

    Zelf rij ik als zomerband de Bridgestone Potenza RE050A (205/50 R17).
     
  13. Ik rij met Kumho ben er erg over te spreken!
     
  14. Tja, zoveel meningen, zoveel verhalen. Lees mijn reactie in het topic van Granadavey maar eens.

    Ik lees hier positieve verhalen over Michelin. Voor mij nooit meer. Bloedlinke banden in mijn ogen. Waarom? Michelin geeft een fenomenale grip onder normale omstandigheden. Maar waar andere A-merkbanden je geleidelijk laten merken dat je de grens aan het opzoeken bent, en daardoor de grip minder wordt, is dit bij Michelin ineens BAM! Weg grip.

    1x meegemaakt op een oprit van de A12, met een lichte S-bocht erin. Michelin Pilot Sport op de voor- en achteras. Half in het laatste stukje kromming van de S-bocht het gas erop, oftewel een goeie 260pk naar de achterwielen (315pk op de krukas), en DOEIDOEI! Weg was ik! Achterstevoren op de vluchtstrook! Geen corrigeren meer aan! Ik kon een goeie drift altijd wel aardig opvangen middels een lichte tegendrift, maar hier was geen redden meer aan. Haren stonden recht overeind.
     
  15. #15 Barrie, 31 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 jan 2013
    Tegenwoordig hebben banden milieulabels. Hierdoor kun je wat beter kiezen in wat je belangrijk vind. Al is dit maar op drie punten terwijl er veel meer punten belangrijk zijn. De labels geven een indruk van het geluid van de banden, de Grip op nat en droog wegdek en de rolweerstand Ik heb daarom voor Vredestijn gekozen. Deze scoorden het beste op deze punten.
     
  16. En? Zit er nog een groot verschil in 215/40/17 en 215/45/17? Qua rijden dan en brandstof verbruik en trekkracht? Ik ben namelijk ook toe aan nieuw rubber op m'n focus 1 ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Gr Emiel
     
  17. Verschil in eigenschappen zal meevallen, de 45 is hoger en dus iets comfortabeler. Echter moet je er op letten dat je de voorgeschreven wielomtrek gebruikt i.v.m. risico op aanlopen en tellerafwijking. 1 van de 2 is dus maar echt de juiste maat.
     
  18. Graag meningen over mat zwarte velgen onder de Focus
     

Deel Deze Pagina