Banden (achter) trillen

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door Rob_RE, 29 jan 2013.

  1. #1 Rob_RE, 29 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 jan 2013
    Ik rij sinds kort met een setje (tweedehands) winterbanden. Ik heb de banden bij een bandenservice bedrijf laten monteren, (ook laten balanceren) balanceren, en vervolgens ook nog laten uitlijnen.

    Desondanks heb ik last van trillingen. Ik heb weleens met banden met een lichte hoogte slag, of slecht gebalanceerde banden gereden, maar de situatie van nu is compleet anders.

    Het lijkt zo'n beetje lijkt alsof ik om de meter over dwarsnaad en het wegdek rij, maar dan wel alleen met de achterzijde van de auto b(voorzijde lijkt geen last te hebben). Het geeft tevens geluidsoverlast, ik kan het het beste vergelijken met een centrifugerende wasmachine.
    Afhankelijk van de snelheid is het goed tot nauwelijks waarneembaar. Ik heb er nu zo'n 100 km me gereden, maar nog geen verbetering (of verslechtering) kunnen waarnemen,

    De banden en velgen zagen er goed en onbeschadigd uit, en ook tijdens het monteren heb ik niets gehoord over rariteiten aan de banden. Wat kan hier de trillingen veroorzaken?

    De banden zijn trouwens Vredestein Snowtrack 3, 205/55 R16
     
  2. resonerende banden??? welk merk zijn ze? hoe waren ze opgeslagen??? met of zonder lucht.
     
  3. Hoogteslag in de velg?
     
  4. Banden zijn Vredestein snowtrac 3.
    De banden hebben plat gelegen, gevuld met lucht.
     
  5. hebben ze niks gezien met balanceren met zo'n elektronisch apparaat moet dat er toch uit komen?? merk kan 't niet liggen ik heb deze ook....
     
  6. Mijn winterbanden hebben een looprichting. Geen idee of ze dat allemaal hebben en wat de symptomen/klachten zijn als ze niet goed gemonteerd zijn.
    Check het ff aub bij de jouwe.
     
  7. zitten ze wel goed om de velg?
     
  8. zijn ze niet gebruikt om even mee Rally te rijden met de vorige eigenaar, even flink handrem geslip, een vlak stukje op de band...


    Of er is een noodstop mee gemaakt, dat hoef je niet altijd direct te zien aan de band...
     
  9. mss proberen om voor met achter te wisselen en kijken wat er dan gebeurt.
     
  10. #10 Rob_RE, 30 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 jan 2013
    Vlakke plekken op de (consumenten) autoband is toch een fabeltje, en gebeurt alleen op racebanden? (veel zachter rubber..)

    De banden zijn goed om gemonteerd.

    Resonerende banden lijkt me niet aangezien het bij elke snelheid waarneembaar is?

    Hoogteslag zou nog kunnen...
    Misschien toch nog maar eens laten 'balanceren', dan moet je dat toch kunnen waarnemen.

    Maar verder is er geen duidelijke oorzaak aan te wijzen dus?
     
  11. gewoon rotte banden.
    op de balanceermachine kan er niets te vinden zijn, terwijl onder belasting (dus ook onder de auto) de zooi niet goed rond is.
     
  12. Platte stukken op de band is ook bij personenwagenbanden mogelijk. Door bijvoorbeeld blokkerende remmen of zijwaarts glijden.
     
  13. Wij gingen vroeger nig wel eens wat gekke dingen doen met huur auto's, als we dan industrieterein hadden bezocht reed hij ook niet echt meer lekker hoor en zat je te bounchen op je stoel..:lol::rock:
     
  14. Snowtrack 3 is sowiezo een rotband! als je 120 met die banden rijd heb je het idee dat al je wiellagers gaar zijn. icm met cuppen is het idd anders dan zomerbanden.
     
  15. Ben ik het niet met je eens, ik heb ze ook maar vind heerlijke banden, pas nog mee naar duitsland gecrost.
    Vanmiddag moest er zelf nog een noodstop mee gedaan worden om dat er een of ander wijf nog ff snel de rotonde opdook, veel grip! Ook met sneeuw je rijd gewoon probleemloos besneeuwde heuvels op.

    Denk dat de banden van topic starter gewoon misbruikt zijn. Beter gewoon volgend jaar 2 nieuwe nemen!
     
  16. Of 4...
    Maar eerst maar eens langs de bandenman, eens kijken of hij er wat van aan kan doen, of in ieder geval kan zeggen of het de banden, of velg zijn...
     
  17. Misschien moet je je auto eens gaan uitlijnen, waarschijnlijk kun je daar iets vinden. Ik heb allebei de focussen al laten uitlijnen, waarvan bij allebei de sporing van de achterassen niet in orde waren.
     
  18. Ik heb hem juist ook laten uitlijnen direct na de bandenwissel, dus dat zou het ook niet moeten zijn...
     
  19. Vlakke plekken is goed mogelijk, ik heb vorig jaar na een noodstop ook 2 banden vervangen i.v.m. vlakke plek in de banden. Dit was erg irritant en lastig om mee te rijden was blij toen ze weer vervangen waren
     
  20. Controleer de banden maar of deze gecupt zijn.
     

Deel Deze Pagina