1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Batterij bijna kapot?

Discussie in 'Electronica' gestart door Dragunov, 20 jan 2013.

  1. Deze morgen terug geprobeerd en auto startte moeilijk (nieuwe gloeikaarsen erin).

    Wanneer ik sleutel omdraaide duurde het ganse tijd eer auto aansloeg en terwijl ik probeerde, dan hoorde ik relais ganse tijd klikken in GEM en me lichtjes *******en in tellerunit.

    Als ik in tellerunit kijk dan zie ik dat algemeen verbruik terug op 99.9l/100km staat, stond ergens op 7l/100km (batterij was ervanaf geweest, daarom nog op 7l/100km)

    Batterij is van 1 april 2005

    Bedankt!
     
  2. Zo klonk onze fiesta ook, ook idd een relais die continue klikte tijdens starten,
    nieuwe accu erin en alles was over.....
     
  3. Lijkt mij idd accu.
     
  4. Tijd voor vervanging dus :)

    Ja, tellerunit stond ook te pinken.

    Krijg auto nog net gestart

    Gisteravond ook effen terug ELMConfig aangehangen, dus ja op stand II (gloeikaarsen nemen ook veel af) en vandaag dan effen gestart, dus ook wel terug gloeien e :)

    Bedankt!
     
  5. Als je gisteravond hebt zitten spelen met de elm zou het me niks verbazen als je alleen maar een lege accu hebt en dat de accu nog niet zo erg "op" is als dat het nu lijkt.
     
  6. Heb je een vriend/kennis of iemand die je helpt met startkabels? Dan weet je het zeker. Overigens, kou is 1 van de grootste vijanden van accu's.
     
  7. Mogelijk, maar ik kan niks anders met me auto, want heb geen lader die ik er kan aanhangen
     
  8. Geen problemen deze morgen met batterij, auto startte direct!

    Misschien teveel in ELMConfig beziggeweest en zo de modules allemaal wakker gemaakt!
     
  9. Ga er maar niet vanuit, een accu van 2005 in een diesel is echt zwaar op
    leeftijd, anders even langs een garage om de accu door te laten meten op
    capaciteit......
     
  10. Bij mij ook nog de originele accu erin en die is nog steeds goed bevonden door de testapparatuur.
     
  11. Misschien best wel eens laten doormeten, kan nooit geen kwaad :)

    Maar heb beetje zitten spelen met ELMConfig (nu dat ik dat speelgoed onder de knie heb, ongeveer toch) en is beetje verslavend!
     
  12. OBD uitlezen/instellen vreet wel spanning, maar 15 min zou probleemloos moeten
    kunnen, bij ons was het al na 10 min gedaan en wou hij met moeite rondkomen,
    overigens ook nog een originele 2005 accu
     
  13. Heb een 1.8 TDCI met volgens mij originele Ford accu.

    Vandaag voor tweede keer deze maand ANWB nodig gehad voor starthulp :nocheer:

    Volgens meneer de wegenwachter had mijn accu nog 194A van de ongeveer700A die hij zou moeten hebben.
    Verder adviseerde hij mij bij een garage de dynamo na te laten kijken.
    Omdat hij stationair een spanning leverde van 12,5V. Volgens hem moest dat 13,5V zijn???

    Hoor graag van de experts hier wat zij er over denken.
    Heb geen zin om bak geld uit toegeven voor nieuwe dynamo en accu als het niet nodig is.

    Heb allen problemen bij temperaturen van -10 of meer, denk dat ik beter een accu booster kan aanschaffen a E50,00
     
  14. Bij draaiende motor staat er bij mij 14,4v op het circuit. Dus 12,5v is idd aan de lage kant. Aan de andere kant word de dynamo door de boordcomputer aangestuurd. Het kan ook zijn dat de bc het nog niet nodig vond de dynamo te laten laden. Contoleer eventueel even met het testmenu (knop op de raw-hendel inhouden, sleutel van stand 0 naar 2 of starten, knop loslaten wanneer TEST in je kmteller staat) je accuspanning.
     
  15. Heb even tip van rfknol opgevolgd.

    BC op accu weergave gezet.

    Auto op contact: 12,2 - 12,4 V
    Auto stationair: 12,8 V
    Auto in beweging: 13,9 V
     
  16. ik wou net gaan typen dat de ideale laadspanning rond de 13.8v ligt
    lijkt mij dus idd op een gare accu;)
    en 190A over van de 700A is zeeeeeerrrrr weinig
     
  17. Deze namiddag toen ik wilde starten, kreeg ik auto totaal niet in gang, batterij plat :)

    Geluk dat ik betaal voor bijstand. Dus garage gekomen om me terug op weg te helpen. Dus eerst me vrouw dan afgezet en dan doorgereden naar dealer om batterij. Is iets zwaardere batterij...

    Net hier voor de deur effen batterij gestoken.
     
  18. Morgen de 1e start merk je direct het verschil in toeren wat de startmotor maakt
    heb sinds een paar uur ook een nieuwe in de Caddy, net geen 3 jaar oud, en
    nu nog maar 230A over....gelijk een zwaardere erin laten zetten, zit tegenwoordig
    een hoop in en om de Caddy gebouwd, GPS volgsysteem en nog wat snuisterijen
    van de baas:schater:
     
  19. Mijn auto is niks anders!

    Door al de extra zaken die erbijgekomen zijn, heb ik wel een zwaardere batterij nodig :)
     

Deel Deze Pagina