ventilatie systeem stuk behalve aanjager

Discussie in 'Interieur' gestart door HielkeHoeve, 9 jan 2013.

  1. Hallo allemaal,

    Sinds het nieuwe jaar heeft mijn Ford Focus uit 2002 besloten dat hij de ventilatie niet meer nodig vind. Het maakt niet uit op welke warmte, stand of uitgangen ik de ventilatie zet er gebeurt niks. Na enig controle van de zekeringen zag ik dat een 30A zekering was gesprongen en na vervanging werkt nu de stand 4 weer. Ik kan nergens een andere kapotte zekering vinden dus ik ga er van uit dat er een andere reden is waarom de 1e 3 standen niet werken.

    Weet iemand waar de regelunit van het ventilatie systeem zit? Ik zou zelf niet weten waar ik moet zoeken.
     
  2. #2 nickysmeding, 9 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 jan 2013
    De Kachelweerstand is kapot, deze kan je vinden achter het dashboardkastje


    Handschoenenkastje met 3 schroeven los maken en eruit klappen, Dan zie je de kachelmotor en links daarvan het kast met de weestand eraan. stekker los klikken en 1 schroef losdraaien.

    nieuwe moneteren, stekker vast, dashbord kastje vast en klaar..
     
  3. wow bedankt voor de supersnelle reactie! ik ga het direct bekijken!
     
  4. #5 Michiel35, 13 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 jan 2013
    Ik schrik van de prijzen op ebay! Mijn ervaring is dat een nieuwe kachelweerstand bij de automaterialenhandel 20 euro kost!

    Mijn focusje heeft vorig jaar een paar kachelweerstanden achter elkaar opgevreten....Aan de buitenkant is dan inderdaad niets te zien, maar de spoel van de weerstand is dan doorgebrand. Dit kan goed komen doordat de aanjagermotor teveel stroom trekt. Dit was bij mij het geval door waterschade ( ik had een lekkage bij het interieurfilterhuis, waardoor het water door de aanjagermotor heen naar binnen liep ). Check dus even of de boel goed droog is in de voetenruimte aan de passagierskant ( ook goed onder de vloerbedekking kijken/ voelen ). Is het nat....dan vrees ik dat je binnenkort ook aan een nieuwe aanjagermotor toe bent...
     
  5. Nieuwe aanjager is meestal niet nodig. Goed droog maken en de draaipunten even smeren is in 90% van de gevallen voldoende
     

Deel Deze Pagina