Trillingen in het stuur!

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door SteenbergenP, 2 jan 2013.

  1. ik heb sinds kort als ik rem trillingen in het stuur.

    dit gebeurt alleen tijdenS het remmen ik voel geen trilling in het pedaal.
    rijden op de snelweg heb ik ook nergens last van.
    de auto trekt ook niet naar links of rechts en maakt ook geen rare geluiden.

    zelf denk ik of een schijf is krom of remklauw die vastzit maar dat weet ik niet zeker vandaar mijn vraag hier wat het probleem kan zijn
     
  2. Ik heb dit ook gehad, toen had ik een remschijf krom. voelde het ook niet in het pedaal maar wel in het stuur.

    Nieuwe schijven + Blokken voor en het was weg.
    Dit is gekomen nadat ik voor een hond op de snelweg een noodstop moest maken
     
  3. maar ik heb niks geks gedaan hij is het zomaar gaan doen sinds deze week
     
  4. misschien een paar stoere jongens beetje vuurwerk in je velgen gestopt ?
    zou wellicht ook slijtage kunnen zijn....
     
  5. Schijven kunnen krom trekken doordat ze hun warmte niet kwijt kunnen bij de blokken.
     
  6. Volgens mij kan het ook aan de remklauwen liggen.
    Ik heb dat vroeger, toen ik nog jong was:) , ook gehad met een Opel Manta (een foute auto inderdaad, maar toen was ik er weg van)

    Hoe dan ook gaat het geld kosten.

    Gr. Jan
     

  7. een schijf trekt juist krom als ze de warmte alleen via de blokken afgeven
    als je geremt hebt en de rem vast houd zijn binnen de kortste keer je schijven krom vooral bij nat weer daarom zit er een ankerplaat achter die zorgt ervoor dat de warmte via de gaten van de wielen afgevoerd worden (geforceerde luchtkoeling)

    maar is een bekent kwaaltje van ford nieuwe blokken en schijven erop en zorgen dat de naven goed schoongeborsteld worden
     
  8. bedankt voor de info heb de auto bij de ford neergezet en zijn gaan voor mij kijken. ze denken zelf ook aan kromme schijven.
     
  9. De blokken zelf zullen ook wat warm worden terwijl de koele buitenlucht rechtstreeks op de schijven terecht komt en dus de schijf zelf direct afkoelt. De blokken zijn dikker en voorkomen dat de koele lucht direct op de schijven kunnen komen, dus onder het blok zal de schijf warmer blijven.
     
  10. kromme schijven komen het vaakst voor als inderdaad de remmen vastblijven zitten
    als je als bestuurder van de snelweg afkomt en stilstaat terwijl je rem hardt intrapt dan zal met deze kou inderdaad rest sneller afkoelen en dus krom trekken. eigenlijk logisch
    ook bij flink te racen op circuits is het mogelijk dat schijven krom trekken door de extreme hitte deze hitte kunnen ze niet kwijt snel genoeg
    dus trekken ze krom
     
  11. Gemakkelijk te repareren.

    Het is tgv 'kromme schijven en,of versleten remblokken.

    De voorste schijven vervangen of 'afdraaien' indien ze nog nieuw zijn.

    Zeker de remblokken mee vervangen!

    Ik heb dit ook al gehad na circuitrijden ;)
     
  12. Ford belde net en zoals jullie al gezegd hadden zijn de schijven krom.

    kost 350 euro....lekker begin van het jaar
     
  13. Indien je schijven nog geen 20.000km hebben kan je zal laten "afdraaien".

    Eer wordt dan een fractie van een milimeter afgeslepen.

    Je dient wél nieuwe blokken te plaatsen.

    Plaats dan direct sportremblokken.

    Dat kost niet meer ;)
     
  14. #14 SteenbergenP, 3 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 jan 2013
    auto alweer terug van de dealer

    heb 20% korting gekregen werd dus 297 ipv 350.

    heb gewone remblokken want van de sportremblokken wist ik niks vanaf..
    gelukkig is de irritante trilling nu weer weg en daar ging het om
     
  15. Sportremblokken ga je bij een dealer ook niet vinden...
     

Deel Deze Pagina