Ja, klopt Roelard. Facelift 1.8 flexifuel. Ik ben niet zo'n racer, die tijd heb ik al lang geleden gehad.
1.8 flexifuel (125pk): - Zijn een aantal problemen bekend waar de motor opeens uitvalt (modellen na 2008) www.focusclub.nl/forum/....t=14437 - Groot nadeel aan deze motor is, dat de olie om de 10.000km moet worden ververst. Dit omdat het motormanagement niet weet met welke brandstof er wordt gestart en daardoor meer brandstof inspuit.
Aha ok, wist ik niet. Gelukkig rij ik er maar 10000 per jaar, dat scheelt dan weer. Toevallig nog meer slechte punten dat je weet [MENTION=1693]McGyver[/MENTION]?
Deze rijd ook op bio-huppeldepup. er zit ook een kabel bij en aansluiting op de gril ivm het kunnen bevriezen van de bio brandstof. Het staat ook achterop trouwens
Ok, bedankt. Als ik dat zo lees, is het bij de flexifuel opgelost met de firmware, maar zeker iets om op te Letten .
Mooie Reks Hebben een zee van ruimte, zijn eigenlijk kleine verhuiswagens, klap de achterbank maar eens plat, echoot gewoon
Vooral die 10.000km interval lijkt mij vervelend, als je dit haalt in minder dan een jaar en je strikt de voorgeschreven termijnen aanhoudt.
Das waar Simon, jij hebt ook een c-max gehad. Hij is idd groot genoeg, ook om in te zitten. We zien wel
Het is een mooi model, maar als je de mogelijkheid hebt, kijk dan eens naar de 2L. Het extra brandstof verbruik van de 2L ben je bij de 1.8 kwijt aan het frequentere onderhoud.
Das waar, maar deze is precies de kleur die ik en mijn vrouwtje zouden willen en als ik de prijs vergelijk in heel Nederland dan valt die eigenlijk ook wel mee en past mooi in het budget. Maar wat houd dat onderhoud allemaal in dan? Wat moet er dan allemaal gebeuren. Even gegoogled..... olie en filter, klopt dat?