1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.8 TDdi 90pk Stotteren

Discussie in 'Performance' gestart door eduard, 3 dec 2012.

  1. Beste ford rijders,
    Ik zal proberen mijn probleem zo duidelijk mogelijk te omschrijven:

    Ik start, ik schakel naar de 2 daarna 3. Ik rijdt de wijk uit en de doorgaande weg op, en schakel naar zijn 4de versnelling. Ik rijdt dan ca 70 met bijna 2000 toeren. Op/rond de 2000 toeren schakel ik naar z'n 5de versnelling. Ik rijdt dan 80 a 85 kmpu met 1500/1700 toeren op de teller.
    Na een minuut of 10 (soms ook langer) begint de auto te stotteren, alsof hij wil afslaan. Dit gebeurd ook als ik boven de 100 rijdt. Eigenlijk alle snelheden boven de 2000 toeren. Maar nu komt het vreemde: Dit is alleen als hij in zijn 5de versnelling staat! Dus als ik 100 rijdt in zijn 4de, is het probleem niet. Bij de ford dealer snappen ze er geen moer van:lol: En ik dus ook niet.

    Kan geen brandstof filter zijn, want dan zou het ook in andere versnellingen moeten zijn lijkt mij, tevens is dat filter nog vervangen zo'n 20.000km geleden.

    Iemand enig idee?
     
  2. Geen foutcodes bij het uitlezen?
     
  3. Ik heb nog niks laten uitlezen, Ik wil er nog geen geld in steken voor ik een idee heb wat het kan zijn. Ik dacht wellicht heeft er hier iemand ervaring mee?
     
  4. Software update gehad? daarbij kan het zijn dat de bandenmaat en asoverbrenging niet zijn ingesteld (of niet correct).
    Dit kan vage storingen opleveren zoals jij omschrijft.
     
  5. Ik heb geen updates gehad of dergelijke. mijn vermoeden gaat uit naar de brandstofpomp. Enig idee wat de kosten zijn voor zoiets? de pomp nieuw zal rond de 600 liggen, maar wat moet er allemaal vervangen worden? Distributieriem ook?
     
  6. Ik weet niet wat voor wagen dit is en welke motor (diesel/benzine), maar het lijkt mij bijna iets te zijn met de bobine. De vonk die gecreƫerd wordt is niet voldoende om de bougies hun werk te laten doen. Kan dan natuurlijk ook de bougie kabels of de bougies zelf zijn.

    Daardoor rottige verbranding, met deze klachten tot gevolg. Oftewel, kan van alles zijn.
     
  7. Het betreft een 1.8 Diesel met kleine turbo. Voor details kun je kijken op kenteken:
    11-HP-FF
     
  8. Pomp of filter ,ff laten nakijken:mrgreen::mrgreen:
     
  9. Rij je volgens het nieuwe rijden. Stap daar maar van af, daar kan jediesel niet tegen. Goed door trekken als de wagen goed warm is. Dan ga je het verschil wel merken. Alles wat je verdient met het zuinigrijden met deze motoren kun je weer in het onderhoud stoppen. Ik heb hier mede door mijn EGR kunnen vervangen.

    En een update is nooit verkeerd.
     
  10. #10 eduard, 6 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 jan 2013
    nieuwe rijden? lol ik rijdt gewoon eigenlijk. Ik schakel op gevoel en let daarbij niet op mijn toeren. Maar dat zal om de nabij 2000 / 2500 liggen denk ik.

    Verder heb ik de focus verkocht. Op die manier kan ik wat sparen voor een wat betere versie.
    Daarmee gelijk mijn vraag: Ik aas een beetje op een focus diesel uit 2006 met ca 260dznd op de teller. Is dat een aanrader of een afrader? meningen verschillen nogal geloof ik.
     
  11. Zoek dan een nette 1.8 tdci of 2.0 tdci.
    Bij de 1.6 tdci is een defecte turbo een voorkomend en prijzig euvel.
    Verder even letten op of het roetfilter al vernieuwd is, een DPF vervangen loopt ook flink in de papieren (EUR 1000+)
    Kijk verder even in het algemene topic met aanschaf tips.
     

Deel Deze Pagina