Ford focus econetic lease trend

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Mmb, 1 dec 2012.

  1. rugleuning rechter zetten vind ik niet fijn, dan kom ik te dicht bij het dak voor mijn gevoel. Stoel staat al onderin.

    Nog iets kunnen doen met de trekhaak?
     
  2. Trekhaak staat nog op mijn 'to do' lijstje. Was erg druk, zo'n eerste korte week na mijn vakantie. En vergeten het te vragen toen de koelslang modificatie door de dealer werd aangebracht.

    VRAAG AAN MODURATOR: zou iemand dit topic kunnen verplaatsen naar mijn garage/mijn focus met als titel [focus 3 phase 1] ford focus econetic lease trend
     
  3. Er is geen originele ford trekhaak. Ford ondersteund in elk geval de bekende merken. De auto krijgt software ingelezen die de trekhaak moet herkennen.

    M'n dealer gaf ook aan dat ze de trekhaken van Ford min of meer "random" aangeleverd kregen en ze niet vooraf 100% konden garanderen welke trekhaak ik zou krijgen. Meestal is het Thule.

    Je Bosal zou gewoon goed aan de praat te krijgen moeten krijgen.

     
  4. @ johan: bedankt!

    Vandaag stukje van 60 km of zo via binnenwegen gereden en actief op verbruik gelet.
    Resultaat:
    [​IMG]
    1:25!!!
    Op winterbanden en ik heb niemand opgehouden (ben geen prius rijder ;))
    Het is nog niet de 1:29 van de verbruiks cyclus, maar hij zit er dichter bij dan de gemiddelde ampera.
     
  5. #47 Mmb, 1 mei 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 mei 2013
    Het is de vraag die vast en zeker wel eens knaagt aan iedereen die een ford focus econetic besteld heeft:" heb ik de goede auto gekozen, of had ik toch voor de renault megane eco2 moeten gaan?"
    De test in autoweek van een paar weken terug eindigde in een gelijke score. Nu is mijn indruk dat Duitse bladen altijd wat grondiger testen. Een test in auto review leest echt heel anders dan een test in autoweek.
    Op autobild.de staat deze test van o.a. de renault megane dci 110 pk en de ford focus tdci. Kleine kantekening is dat ze de 115pk versie van de ford gepakt hebben.
    De uitslag durf ik op dit forum wel te delen:)
     
  6. Wel, van zo'n verbruik mag ik alleen dromen. Kom nooit verder dan 5.3l/100km. En ben echt geen doorduwer.
     
  7. [mod]Verplaatst.[/mod]
     
  8. als ik zo om me heen kijk op de weg valt mij op dat de gemiddelde :focus3: rijder zich toch een stuk beter gedraagt in het verkeer dan de megane rijder.
    ik persoonlijk zou daar niet echt mee geassocieerd willen worden maar heb met beide auto's geen rijervaring dus daar kan ik niets over zeggen.
     
  9. [MENTION=10125]FormerAR driver[/MENTION]: ik merk dat wanneer ik harder kan/mag rijden (120 of 130) het verbruik boven de 5.0 klimt. Kost mij dan ook gelijk blaadjes op snelheid in ecomenu (snappen alleen econetic rijders). Woon in de randstad dus 130 staat niet zo vaak op de teller. :(
    [MENTION=3]Remco[/MENTION]: dank!
    [MENTION=7922]gerardTDCI[/MENTION]: die associatie heb ik met name bij seat leon en bmw 1/3 serie rijders. Maar ook een enkeling in een polo bleumotion of C1/108/aygo weet hem aardig te raken.
     
  10. Nee hoor, blaadjes zitten ook in niet-econetic :focus3: :lol:
     
  11. De enige blaadjes die ik zie in mijn auto komen van de bomen.;)
     
  12. Ik heb nog nooit groene blaadjes gezien... :(
    (of ligt dat aan mijn rechter voet haha ?)
     
  13. Damn dat is een netjes verbruik! Gigantisch verschil met de ST...

    Ik sta nu na 11.000km op 10.7l / 100 km :nocheer:

    Toevallig van de week nog gekeken wat het verbruik doet op de verschillende snelheden met cruisecontrol erop. 100/110 komt op zo'n 6.2l/100km en 140/150 komt op de 8l/100km hoe loopt dat bij jullie?
     
  14. [MENTION=11909]justah[/MENTION]: 100/110 levert een verbruik op dan rond de 4,5 liter. 130/140 een verbruik van rond de 6,0-6,5 liter. 140/150 zal ergens net boven de 7 komen. Wanneer je gaat planken op de autobahn, dan loopt het verschil op. Denk dat je met een 1.6 diesel niet boven de 7,5 gemiddeld uit kan komen, ook al rij je maximaal wat het is toegestaan. Een 2.0 turbo benzine moet tot 12+ liter kunnen gaan? Gaat dan wel een stukkie harder natuurlijk ;)
     
  15. Met een 182pk :ecoboost: zijn de verbruiken bij die snelheden vergelijkbaar, ik denk dat het grote verschil in stadsgebruik zit, daar lust de :ecoboost: (net zoals e meeste auto's) een aardige slok, de :st:. zal daar misschien nog iets meer lusten?
     
  16. #58 Mmb, 18 mei 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 jan 2015
    Zat wat te surfen over het net en kwam dit erg leuk filmpje op youtube tegen die ik even wil delen. Over de ford focus natuurlijk!
     
  17. Ik heb iets leuks gevonden voor iedere focus eigenaar, maar in het bijzonder voor focus 3 rijders:
    Link
    Een focus 3 1.0 ecoboost met 106k km op de teller die uit elkaar geschroefd wordt.
    Hij komt glansrijk uit deze test. De techniek heeft geen krimp gegeven.
    Wat nou, down sizing is killing voor de levensduur?
    Enjoy!
     
  18. Zo dan, dat zijn geen halve maatregelen bij deze test! Gaaf filmpje.
     

Deel Deze Pagina