1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus ST van ST Bartje //meer PK's door Dreamscience

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door ST Bartje, 14 nov 2012.

  1. Bedankt voor de leuke reacties iedereen!
    Ben er zeker trots op!

    Ja die punto.. love at first, net als deze :P
    Ik hou wel van lekker wat kleur op de weg:D
     
  2. wat is de overeenkomst tussen een Punto en een ST?
    ongeveer de kleur! :schater:

    haha, maar idd een hele vooruitgang in alle opzichten Bart :thumbs:

    Veel plezier hier en natuurlijk zeker met je ST!
     
  3. Gefeliciteerd met deze pracht auto :thumbs:

    Hoe bevalt de :focus2::st: tot nu toe ;)
     
  4. Ik vind de ST ge-wel-dig! Wat een auto!
    Hij geeft auto rijden een hele nieuwe betekenis.. in de zin van beleven:D

    En er zijn behoorlijk veel mensen die zijn nek breken.. van het omkijken!

    Heb nog geen moment spijt gehad van de aankoop!
     
  5. Hele mooie focus. Ziet er nog perfect uit. Met de juiste opties! En inderdaad de ST kleur is gewoon electric orange.
     
  6. Grin...

    Veel rijplezier, moet lukken ;)

    John
    Grey-ears
     
  7. #27 ST Bartje, 17 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 jan 2013
    Inmiddels de 2e update gehad van het jaar 2013!
    Na een ST logo in de gril voor,
    Nu een defa klasse 3 alarm:D
    Kan ik gerust gaan slapen snachts haha!:P

    Nog even voor erbij..

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG][​IMG]

    [​IMG]

    Had alleen geen tijd om de goelf funf eraf te knippe haha
     
  8. Mooie update :D. Gelukkig had mijn Focus al een alarm en staat hij precies voor mijn deur. Nu met de sneeuw blijft de auto lekker stil staan.
     
  9. En je had toch een set winterbanden op de kop getikt.
     
  10. Haha ja scherp Edwin. Die velgen moeten er nog op. Ik heb tot nu toe alleen gereden wanneer het gewoon kon met de zomerbanden. Anders pak ik de Seat Ibiza.
     
  11. Niet te lang meer wachten, anders hoeft het niet meer.
     
  12. Dat klopt. Anders volgend jaar ;).

    Ik ga in de tussentijd toch nog mijn velgen coaten dus weg gooien hoeft niet hehe.
     
  13. #33 reks, 17 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 jan 2013
  14. Een dumpvalve is niet aan te raden op de 5 cilinder in de :st: en de :rs:

    Auto gaat er niet mooier van lopen en het geeft vaak foutmeldingen heb ik begrepen
     
  15. #35 reks, 17 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 jan 2013
    P
    Heb ik ok gelezen Simon,dat klopt.
    Bij de éne krijg je foutmeldingen en bij de andere krijg je 100 % garantie dat je geen foutmeldingen krijgt.
    Zit dus wel degelijk verschil in.
    Dit wordt verteld op een ander forum "Als je je originele recirculatie klep in werking houdt, zou je geen storing moeten krijgen met een twin piston....."
    En ja....hij wil persé zo'n dumpvalve erop zetten.
    Maar ik heb ook gelezen dat het wel beter is voor de turbo.
    En ach,zit op het werk wat rond te fietsen op eBay en kwam deze tegen,die trouwens ook te koop staat op dit forum.
    Bedankt voor reactie in ieder geval.
     
  16. #36 reks, 17 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 jan 2013
    Hier nog een Engels bericht hierover.

    Collins Performance 25mm Universal Twin Piston Dump Valve
    Choice of Colours
    All Valves are* branded Roose Motorsport
    On a turbocharged vehicle, when backing off the throttle, excess boost pressure can cause the turbocharger to slow down or even stall. The benefit of using a dump valve is that the excess pressure is either vented to the atmosphere or released back into the intake system, allowing the impellers of the turbo to keep spinning freely.

    This extends the working life of the turbocharger and can give quicker response between gear changes. We make dump valves for fitment onto cars where there isn't already one as standard or for those cars where the OE re-circulating valve is being replaced for a heavier duty atmospheric type (the noisy type!).

    Our dump valves are of a twin piston design so that they can be used on the majority of turbo applications where the car has a MAF sensor, MAP sensor, carb or mechanical fuel injection. Dump valves have also become increasingly popular because of the sound element involved.
     
  17. Tip.

    Niet aan beginnen.


    John
    Grey-ears
     
  18. ik heb er een dumpvalve opzitten en tot heden geen problemen ermee.
     
  19. Hmm dilemma haha..
    Mocht het er toch op komen.. welke raden jullie dan aan, en waarom?
    Heb er al redelijk veel over gelezen maar snap er eigenlijk nagenoeg niks van:confused:
     
  20. Als je het afblaas geluid van de ST wilt horen dan zou ik voor een Dreamscience intake gaan.
    Daar hoor je alle turbo geluiden van de 5 cilinder en ook het afblaas geluid.
     

Deel Deze Pagina