Werking Climate Control

Discussie in 'Electronica' gestart door Marcelmax, 5 nov 2012.

  1. Ik heb sinds 2 weken een Ford C-max en ben helemaal blij! Ik heb climate control (die met 2 kleine schermpjes).
    Nu heb ik een vraag. Als ik de climate control op HI zet, dus de temperatuur op z'n hoogste stand, zou dan de kachel niet gelijkt op z'n hardst moeten blazen??? dat doet hij namelijk niet.
    De blower werkt wel gewoon, want als ik handmatig de snelheid opvoer blaast hij ook echt keihard.
    iemand een idee?
     
  2. Druk je wel op auto? En dan de temperatuur instellen. Dan stelt het systeem zich bij.
     
  3. Ja, auto en dan temperatuur. De temperatuur gaat wel omhoog, maar de blower gaat niet harder.... mmhhhh
     
  4. #4 micha87, 5 nov 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 nov 2012
    Zet hem eens op low en dan eens kijken. Hij moet dan omhoog jagen met de blowers.

    Ps misschien kan het de sensor die in de midden console zit verwerkt volgens mij. Die meet de temperatuur en dus aansturen van blowers
     
  5. Ik geloof van niet. Tenzij je motor/warmte al goed op temperatuur is. Op volle kracht ijskoude lucht op de ruit blazen geeft een averechts resultaat. Meestal neemt de intensiteit na een paar minuten rijden toe als de lucht warmer is geworden.
     
  6. Het werkt met de airco systeem dus staat los van de temperatuur van de auto.
    Het is een test om te kijken of de blazers dan wel harders gaan blazen. Zo niet dan verder zoeken
     
  7. Ik bedoel met m'n opmerking de HI setting.

    Met de low setting zou hij idd direct max moeten gaan blazen.
     
  8. Ik ga het morgen ochtend gelijk proberen. Vanmiddag 20km gereden op de snelweg op stand HI, maar hij ging niet harder blazen.... t werd wel warmer.
     
  9. Ik zal morgenvroeg gelijk eens bij mijn focus uit proberen. Bij de hi stand dan.
     
  10. Top, hoor graag hoe het zou moeten werken.
     
  11. update: Vanmorgen ingestapt en het volgende geprobeerd.
    Low --> Ventilator gaat harder (niet 100% maar 75% ongeveer)
    HI --> Ventilator blijft laag, ook na 30km rijden. het wordt wel warmer
    voorruitknopje --> ventilator gaat op vol vermogen op het voorraam

    vanmorgen moest ik krabben en toen merkte ik het volgende. de binnenkant van het raam is beslagen. dus ik deed de airco aan in de veronderstelling dat het direct weg moest gaan.... nee dus.... pas toen de motor warm werd ging het pas weg....... mmhhhhhh
    iemand een idee??
     
  12. Update. Gister de Aicro uitgelezen met het knoppen trucje en toen gerest.
    Als de motor warm is en ik zet de climate control op HI dan gaat de kachel nu naar ongeveer 50% blazen.
    werkt dus iets beter.
    ps geen foutcodes in het systeem.

    ps2. voor diegene die het interessant vinden, zo lees je je Climate Control uit (Focus 2 en meer?)

    [FONT=&quot]Uitlezen van de software versie[/FONT][FONT=&quot]
    Handelingen: [/FONT]

    • [FONT=&quot]Op de Automatische airco gelijktijdig kort de toetsen "OFF" en "beenruimten" indrukken. [/FONT]
    • [FONT=&quot]Hierna binnen de 2 Seconden die toets "A/C" indrukken. [/FONT]
    • [FONT=&quot]De software versie staat dan op het lcd display. [/FONT]
    • [FONT=&quot]Indien je op nu op een willekeurige toets drukt dan stopt het uitlezen. [/FONT]
    [FONT=&quot] [/FONT]
    [FONT=&quot]Software Versie [/FONT]
    [FONT=&quot]Ervaring [/FONT]
    [FONT=&quot]2E D0 2F 00 00 [/FONT]
    [FONT=&quot]Niet foutloos [/FONT]
    [FONT=&quot]2E D0 2F 00 01 [/FONT]
    [FONT=&quot]Niet foutloos [/FONT]
    [FONT=&quot]2E D0 2F 00 02 [/FONT]
    [FONT=&quot]Aanbevolen versie vlg. TSI17/2003 [/FONT]
    [FONT=&quot] [/FONT]
    [FONT=&quot]

    Foutcodes geheugen uitlezen zonder WDS
    De Automatische airco heeft een zelfdiagnose, deze herkent fouten die bij normaal rijden optreden en slaat ze op.
    Deze fouten kunnen op het lcd display van de Automatische airco worden uitgelezen.

    Uitlezen van foutcodes
    Handelingen: [/FONT]

    • [FONT=&quot]Op de Automatische airco gelijktijdig kort de toetsen "OFF" en "beenruimten" indrukken. [/FONT]
    • [FONT=&quot]Daarna binnen de 2 Seconden die toets "middenroosters" indrukken. [/FONT]
    • [FONT=&quot]De opgeslagen fouten staan dan op het lcd display en moeten voor de zekerheid opgeschreven worden. [/FONT]
    • [FONT=&quot]Indien je op nu op een willekeurige toets drukt dan stopt het uitlezen. [/FONT]
    [FONT=&quot]
    Zelftest van de Automatische airco en aangeven van de gegeven foutcodes
    Ontsteking (sleutel) op positie II zetten !! Op de Automatische airco gelijktijdig kort de toetsen "OFF" en "beenruimten" indrukken, daarna binnen de 2 Seconden die toets " AUTO" indrukken. De zelfdiagnose start nu en dat duurt enige seconden. De module wordt nu van binnen onderzocht, die onderdelen worden in de display aangegeven en tegelijkertijd worden de drie stelmotoren (temperatuur, defrost en luchtverdeling) gekalibreerd. Gelijktijdig verschijnen de bewegingspatronen op de display. Wanneer er geen fouten opgeslagen zijn, worden alle onderdelen van de display gebruikt en staat er („88“). Indien er fouten zijn dan worden die op de volgende manier aangegeven:
    Voorbeeld: eerst knippert "12" 2 seconden, daarna knippert "51" 2 seconden => foutcode B1251.
    De onderstaande tabel geeft de mogelijke foutcodes met hun betekenis.
    Indien je op nu op een willekeurige toets drukt, dan stopt het uitlezen.

    Foutcode tabel
    Zelftest code * Beschrijving
    B1200 * Interne stuurapparaat fout
    B1242 * Stroomkring van verwarmingsklep motor, omgevingslucht hapert
    B1251 * Stroomkring van binnen temperatuursensor onderbroken
    B1253 * Stroomkring van binnen temperatuursensor kortsluiting (Massa aansluiting)
    B1261 * Stroomkring van zonnen sensor kortsluiting (Massa aansluiting)
    B1262 * Stroomkring van stelmotor, ontdooien hapert
    B1263 * Stroomkring van stelmotor, dashboard /beenruimten hapert
    B1342 * Interne stuurapparaat fout
    B1676 * Verzorgingsspanning buiten de tolerantie
    B2266 * Stroomkring van Luchttemperatuur -Stelmotor hapert
    B2297 * Stroomkring van uitlaadtemperatuur sensor, beenruimten onderbroken
    B2298 * Stroomkring van uitlaadtemperatuur sensor, beenruimten kortsluiting( massa aansluiting )
    B2308 * Stroomkring van ventilator - binnentemperatuur hapert
    B2516 * Stroomkring van verwarmingsventilator –regelingsmodule hapert[/FONT]

    • [FONT=&quot]De foutcode B1242 kan eventueel opgeslagen zijn, ook indien er geen fout is.[/FONT]
    [FONT=&quot]Voor een veel omvattender diagnose, foutcodes met behulp van WDS of met behulp van onderstaande uitleg wissen

    Wissen van foutcodes
    Al de bovenstaande indicatie modi kunnen door de knop "DEFROST" verlaten worden.
    Hierdoor worden eventueel opgeslagen foutcodes gewist en schakelt het systeem automatisch op "OFF“.[/FONT]
     

Deel Deze Pagina