1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus op gas

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Jens, 31 okt 2012.

  1. Escort 1800 heeft hydraulische kleppen ;) dus die heeft ingebouwde compensatie voor lpg.
    Vanaf de focus 1 zijn het vaste kleppen.
     
  2. Vaak hoor je meer negatieve ervaringen (vooral op het internet) dan wanneer het goed gaat. Ik vind veel handig dat je een positieve eigen ervaring hebt geplaatst. :)

    Onze oude auto, de 1.6l Escort MK6 heeft inmiddels 60-80dkm zonder problemen op LPG gereden en hij blijft rijden... Een keer of twee per jaar rij ik er ook nog zelf in.
    De Focus 2 1.6 die wij nu hebben rijdt sinds 1jr ook op LPG (Vialle LPi, zonder Flashlube, etc.). Tot nu toe, 20dkm ook zonder problemen.

    Ik zal proberen om iedere 20dkm een korte update op het forum te plaatsen, in mijn eigen Focus topic of hier...
     
  3. Dat is zonder meer waar.. Daarbij geldt dat als je een rustige rijder bent dat het allemaal veel langer heel blijft als dat je ook nog even gaat raggen op gas, of even kijken hoe hard hij loopt op gas. Wil je je auto even flink de sporen geven dan moet je dat altijd op benzine doen.
     
  4. Ik heb een Escort 1.8 16v (MK7) op gas gehad. Wanneer de auto liep reed ie best goed op gas. Maar: 2x kop eraf gehad. Verdamper inwendig lek gehad, kat. kapot etc.

    Het is wel dat de Escort met de Zetec motor redelijk goed op gas kon. Zo ook de Mondeo MK I en II. Totdat ze overgingen op de blacktops. Toen was het gedaan met de Fordjes op gas. Spreek in deze dus ook uit eigen ervaring.

    Ohja onderhoud gebeurde echt wel goed en nauwkeurig.
     
  5. #25 redfox, 22 feb 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 feb 2013
    M'n auto's worden altijd keurig onderhouden en exact op tijd voorzien van hun beurt. Daarnaast ben ik een rustige rijder volgens het nieuwe rijden, geen zware voet op het gaspedaal. "probleem" van tegenwoordig is dat de motor blokken van steeds lichtere materialen worden voorzien die niet tegen de hoge LPG temperaturen kunnen. Daarom zie je meestal dat het de oude motoren types zijn die nog min of meer LPG geschikt zijn. Op die nieuwe 1.0 blokkies kan je LPG al helemaal vergeten. 6 jaar geleden pech gehad met een Renault (gewoon diesel), en die pechdienst vertelde dat het schering en inslag was met LPG renaults, ondanks dat ze fabrieksaf LPG geschikt waren. Blokken beleken gewoon toch niet goed genoeg bestand.
     
  6. Interessant. Welk type heb jij dan op lpg gereden met blacktop waar het niet goed mee afliep? En wat was hier dan de oorzaak van?
     

Deel Deze Pagina