1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.5i 20V 225pk Recirc Valve

Discussie in 'Performance' gestart door mello st, 31 okt 2012.

  1. Een mailtje naar de desbetreffende dealer is in ieder geval gratis.
     
  2. Klopt!
     
  3. #83 rikadoo, 30 okt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 okt 2014
    de Recirculatie klep.

    Klopt maar echt snel zijn die vaak niet. Wellicht dat iemand hier ervaring mee had en een indicatie had.
     
  4. Gewoon nieuwe valve kopen van forge en die er bij en beunhaas voor paar tientjes en een bak hertog erop laten beunen rikadoo?
     
  5. #85 little viper, 30 okt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 okt 2014
    @ Rikadoo: jij hebt een kapotte recirculatie klep!

    Trust me ;)

    Ik heb dit ook gehad.

    Heb je tijd...
    Koop dan 1 van forge.

    Deze kan ook bij ford geplaatst worden .

    Ik heb gewoon de originele laten plaatsen.

    Onderdeel ford = 80 eur
    Incl plaatsing iets van 160eur ofzo

    Opgelet:

    1)
    Het kan ook zijn dat je een minimaal scheurtje hebt in je turbodarm.
    Maar ik gok op de recirculation valve!

    2)
    Toen ik de nieuwe recirculation valve had was het gesuis weg .
    Correcte reparatie.

    Maar...
    Auto hielt in 3de,4de,5de,6de niet altijd 1,2 bar aan !
    -turbodruk magneetklep- laten vervangen nadien.

    En jawel :)
    ST terug een turbokanon !
    Turbodruk magneetklep kost 100eur bij ford
    ( bestaat ook van forge). Plaatsing = 10min Max.

    Maar begin met de recirculation valve!!

    Deze geeft licht geblaas en gesuis -achtige sound bij defect.
    En geeft geen foutcode!!!!!

    Scheur turbodarm meestal wel (p0101 luchtmassadebietmeter)

    Let me know.
    Ik hoop je geholpen te helpen ;)
     
  6. #86 rikadoo, 2 nov 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 nov 2014
    Ik heb alleen in de 4e en 5e versnelling dat de max word gehaald 1.1/1.2bar.

    Ik ga deze bij recirc maar eens vervangen en kijken hoe de turbodruk is, kijken of ik er 1 op de kop kan tikken. Of allebei maar vervangen.

    Ik zal het laten weten!
     
  7. Hangt van de mapping af he.

    Test eens in 3de:

    Vanaf 30 km/u een herneming te doen.

    Dan bouwt hij trager op.
    Dat zal wel 1,1 à 1,2 bar zijn
     

Deel Deze Pagina