Tellerunit

Discussie in 'Electronica' gestart door digtel, 25 okt 2012.

  1. loopt inderdaad in zijn Noodloop, ik weet bijna zeker dat het aan de teller ligt.

    Dit omdat de Canbus systeem in de teller zit.
    Als je de teller van je auto afschroeft en je start de auto, zal deze heel erg gaan inhouden en niet normaal gaan optrekken.
    Kan zelfs voorkomen dat hij dan wel start, maar normaal weg rijden niet lukt.

    Ik geloof 100% dat de Canbus op hol is geslagen.
     
  2. Het CANbus systeem zit niet in de teller. De teller is slechts 1 module in het CANbus netwerk dat signalen krijgt vanuit de andere modules.

    Zonder teller start de auto niet eens. Het PATS systeem zit in de teller. De teller geeft een signaal aan de PCM dat de sleutel herkend is en de PCM geeft vervolgens de startblokkering vrij.

    Als je de auto start en vervolgens met draaiende motor de teller loskoppeld kan je gewoon zonder (motorische) problemen rijden. Er wordt uiteraard wel een CANbus storing opgeslagen maar de auto gaat hierdoor niet in noodloop.
     
  3. De Canbus word inderdaad gestuurd door de teller.

    echter zal de auto weldegelijk starten zonder teller. en zal weldegelijk in zijn noodloop gaan lopen als er zonder teller wordt gestart.

    heb dit al laatst namelijk getest, toen mijn aanjager het niet wilde doen, zat ook in het canbus systeem, en fout zat in de teller.
     
  4. Dan is jouw auto waarschijnlijk voor zien van een startknop. Bij auto's met startknop wordt het PATS systeem niet door de tellerunit geregeld maar door een andere module (keyless start). Bij auto's met startknop kan je inderdaad de auto gewoon starten zonder dat de teller is aangesloten.

    Mogelijk dat er Focus 2 uitvoeringen zijn die wel in noodloop gaan als de teller niet is aangesloten maar bij mijn Focus 2 fase 1 (1.6) is dit in ieder geval niet zo.
     
  5. #25 gabini, 29 okt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 okt 2012
    Ja, dat zat ik achteraf ook te denken inderdaad.
    Scherp van je.:thumbs:
    Ik weet nu door op het internet te zoeken dat bij een fase 1 de startpnderbreker in de tellerunit zit verwerkt, zal waarschijnlijk bij de fase 2 ook zijn.
    Maar de keyless zal inderdaad anders zijn.

    Maar volgens mij kan het in noodloop wel komen door de tellerunit.
    Je zal dan het motormanagement lampje niet zien branden, maar voelt de auto duidelijk inhouden.
    Althans bij een fase 2
     
  6. Tellerunit is inmiddels opgestuurd naar KMS Apeldoorn. Hoop dat hij morgen terug komt en dat we weer in de focus kunnen rijden.
     
  7. heb vandaag ook even gekeken bij KMS, maar volgens mij kunnen die geen canbus uitlezen.

    en ACTRONICS wel, maar ik ben benieuwd of ze wat kunnen vinden, ik denk alleen niet dat je 'm morgen al terug hebt als die vandaag of gisteren is opgestuurd.
     
  8. Vrijdagavond de auto weer opgehaald eindelijk na 2 weken. Nu zegt de man achter de balie dat het een lapmiddel is en geen garantie dat de storing straks weer komt. Men zegt dat de echte oplossing is een compleet nieuwe tellerunit. Vreemd dat ze me dat niet eerder verteld hebben. Maar goed we gaan er eerst maar weer eens in rijden en de kosten wachten we maar even af. Er zou nog een werkbon liggen van 8 a 9 uur. Ik denk dat ik KMS nog even ga bellen wat ze precies hebben gedaan.
     
  9. Verstandig dat je even belt:thumbs:
    ze kunnen wel meer zeggen, maar hebben ze dan wel gezegd hoelang garantie
    je op de rep van je teller hebt???
     
  10. 8 a 9 uur? Ben benieuwd wat voor uurloon die gasten hebben, anders had je net zo goed een nieuwe kunnen kopen.
     
  11. Als ze dan zo duur zijn dan moet je ook nog hopen dat het heel blijft anders wordt wel een heel duur verhaal.
     
  12. Standaard uurloon van een dealer ligt nu ergens rond de €75,- ???
    reken maar uit.
     
  13. Ik denk dat de werkbon van 8 uur, voor het zoeken naar het probleem is.

    lijkt me dan ook dat hij die alsnog had moeten betalen ook bij aankoop van een nieuwe teller.

    dus of die teller wel of niet heel blijft, e uurloon heeft er niks mee te maken lijkt mij.
     
  14. Een lapmiddel? De tellers gereviseerd door KMS zijn gewoon z.g.a.n
     
  15. Ik weet dat Actronics 2 jaar garantie geeft op gerapreerde units.
     
  16. Zo'n €600 voor nieuwe dacht ik
     
  17. Ik werk ook bij zo'n bedrijf. Maar wij reken nooit de uren zo. Tenzij storing zoeken in auto. Maar dan in overleg. Soms moet ik ook tijd investeren in onderzoek. Maar dat spreid je dan over de andere reparaties uit, voor het zelfde probleem. Je kan ook nooit meer rekenen dan de helft van nieuwe klok b.v.
     
  18. We zijn inmiddels weer ruim 2 weken verder en de focus rijd weer als een zonnetje. Ik had inmiddels ook nog even contact gehad met KMS apeldoorn, ze geven inderdaad 2 jaar garantie op de gemaakte teller. Waarschijnlijk wou de dealer mij liever een nieuwe tellerunit verkopen, spekt bij hun de kas beter. Rekening hebben we nog niet gehad maar die zal nog wel komen. Ik hou jullie op de hoogte.
     

Deel Deze Pagina