Tellerunit

Discussie in 'Electronica' gestart door digtel, 25 okt 2012.

  1. Onze focus station van 2006 gaf aan in het display beperkte acceleratie. Met de auto naar de garage,toen heb ik al laten vallen kan het de tellerunit zijn? Nee ze zouden eerst alles doormeten. Nieuwe software op de tellerunit geblazen, 200 euro armer maar hij was weer in orde. Ja dat dacht je nog geen 2 dagen verder weer hetzelfde probleem. Weer naar de zelfde garage beetje boos geworden, een paar dagen later auto weer klaar het zat namelijk in een massa kabel die roestig was. Geen rekening meegekregen we moesten eerst maar gaan testrijden, ze waren dus niet zeker van hun zaak. Al met al een week gereden en helaas weer het zelfde probleem. Heel erg boos geworden, auto staat nu al meer dan een week bij de garage let een ford dealer. Men belde mij vanmiddag met het verlossende woord er moet een nieuwe tellerunit in. Nu ben ik benieuwd wat ze mij in rekening gaan brengen jullie een idee??????? Het vorige geintje met die massa kabel zou bijna 700 euro gaan kosten minus die 200 euro van de vorige keer. Wat vinden jullie hiervan is het terecht dat men al die uren in rekening brengt terwijl ik van te voren al aangegeven heb dat het de tellerunit wel eens kan zijn.
     
  2. nee vind ik niet terecht, maar kan je het bewijzen dat jij het hebt aangegeven (getuigen)?
     
  3. Een nieuwe teller gaat je rond de 500,- kosten bij de dealer, dan komt het inleren en monteren er nog overheen dus reken op een 700,-

    Heb dit al eens uitgezocht voor mezelf.
     
  4. De oorzaak van dergelijke storingen zijn over het algemeen niet eenvoudig te vinden. Zeker als het probleem niet continu optreed en na het wissen van foutcodes is verdwenen is het vaak zoeken naar een speld in een hooiberg.


    Als jij specifiek alleen opdracht hebt gegeven om de tellerunit te vervangen kan het garagebedrijf jouw de kosten niet volledig doorberekenen.

    Heb je echter opdracht gegeven om de storing te zoeken/op te lossen en alleen gesuggereerd dat het probleem weleens in de tellerunit kan zitten en verder geen maximum bedrag hebt afgesproken kan het garagebedrijf alle gemaakte kosten gewoon in rekening brengen. Na uitvoerig storing zoeken is immers pas na geruime tijd gebleken dat het probleem inderdaad in de tellerunit zit.

    Mijn ervaring is dat de meeste garagebedrijven met dergelijke gevallen wel coulant omgaan en een deel van de kosten niet in rekening brengen. Niettemin ben ik bang dat je een hoge rekening kan verwachten. Een nieuwe tellerunit kost momenteel net geen €600,-.
     
  5. Allen bedankt voor jullie reactie. Ik heb inderdaad aangegeven dat ze de storing zouden opsporen en repareren. Wel heb ik aangegeven aan de monteur dat het wel eens de tellerunit kon zijn want een soort gelijk geval staat hier op het forum beschreven. De monteur wou mij niet gelijk een nieuwe tellerunit er in doen omdat dat een dure grap is van plusminus 600 a 700 euro. Ik geef aan als daar het probleem mee opgelost is vind ik dat prima. Wat de kosten betreft moeten we het maar afwachten. Volgende week maandag of dinsdag zal de auto wel klaar zijn, ze moeten nu eerst eens gaan kijken welke tellerunit men moet bestellen bij ford nederland. Verdere info volgt later.
     
  6. Ik zou toch Actronics hebben geraadpleegd.
     
  7. Niet ACtronics maar KMS in Apeldoorn zijn de specialisten op het gebied van instrumenten-clusters. Wij als dealer doen ook zaken met KMS.
     
  8. En wij als dealer doen zaken met ACtronics...
     
  9. KMS in apeldoorn is indd erg goed, met de, no cure no pay policy. Ben er eens geweest in het verleden vanwege mijn water temp probleempje.

    Hebben toen een andere teller geprobeerd en zij hebben de chip waar de startonderbreker in opgeslagen staat omgesoldeerd naar de nieuwe teller en weer terug ( geef geen resultaat voor mijn probleem) heeft me geen cent gekost toen omdat het probleem niet verholpen was.
     
  10. Ik zal vanmorgen nog eens een balletje opgooien en vragen wat de mogelijkheden zijn voor het repareren van de telleunit. Ik zal ook KMS en ACtronics noemen. Helaas luisteren deze mensen een beetje slecht naar wat ik te vertellen heb. Update volgt.
     
  11. Wij ook! Maar niets als het om een IC gaat..
     
  12. Je moet het niet gaan voorkauwen voor ze, of de wijsneus uit gaan hangen, maar wie betaald, bepaald!
    Als jij wil dat ze jou IC opsturen naar KMS, dan moet dat gebeuren.
     
  13. Er zijn meer reparatie bedrijven...info-instruments b.v. ;) ken daar wel iemand....hint
     
  14. Heeft de auto dan ook mindere acceleratie?
     
  15. Ik wil absoluut niet de wijsneus uithangen maar geeft allen wat informatie waar ze misschien wat mee kunnen. Heb ze gebeld en ze stonden nu wel positief tegenover het voorstel om KMS of ACtronic te benaderen.
     
  16. Ja de auto houd heel erg in met accelereren, de auto komt in een soort van veilige modus terecht. Je kunt er wel mee rijden maar schiet niet op.
     
  17. Lijkt me nood loop , denk niet dat t aan je teller ligt
     
  18. Als de auto daadwerkelijk in noodloop gaat ben ik inderdaad bang dat het probleem niet in de teller zit of dat er naast een defecte teller nog een andere storing aanwezig is.

    De melding acceleratie begrenst wordt voor zover ik weet aangestuurd vanuit de PCM. Als de teller defect is en deze melding geeft zonder dat de PCM dit aanstuurd gaat de auto normaal gesproken niet in noodloop.

    Ik heb een tijdje geleden een CANbus storing gehad vanwege een draadbreuk in de bedrading naar de teller. Hierbij kreeg ik ook de melding acceleratie begrenst maar ging de auto niet in noodloop.
     
  19. Als ie indd in de noodloop gaat denk ik ook niet dat het aan de teller ligt.
    Maar bij een noodloop zou er toch ook een foutcode in je boordcomputer moeten staan.
    Heb je bin de dealer ook aangegeven dat de auto ineens zijn vermogen ook mist? En dat ie dus in de noodloop gaat?
     

Deel Deze Pagina