1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.0i 16V 145pk Vol gas, temperatuur daalt

Discussie in 'Performance' gestart door vinnie50, 17 okt 2012.

  1. Ze hebben alles gechecked, nergens zat speling op... Maar soms hoor ik het een maand niet, en dan weer een week achter elkaar intensief.
     
  2. dat geluid, komt het echt uit 1 hoek en is het alleen bij stilstaan?
    Want de mijne zijn ze 1 1/2 geleden ook aan het zoeken geweest, toen de stretchbelt
    en geleide rollen vervangen, maar nooit 100% weg geweest, nu word het geluid
    iets harder, blijkt het achteraf het lager van de drukgroep te zijn, ene keer wel
    te horen andere keer weer niet.....en klinkt als een waterpomp die kapot dreigt
    te gaan;)
     
  3. als het geluid waar te nemen is als hij stilstaat
    dan is het makkelijk te bepalen of hij links of rechts bijgeluid maakt

    verder weet ik niet of je bij de duratec een stretchbelt hebt
    bij mij zit nog met een spanrol
    of je bedoeld de riem van de aircopomp deze zou wel stetchbelt kunnen zijn
     
  4. Nee, beide zijn geen stretchbelts... En het geluid is alleen tijdens rijden. Vaak als je over drempels rijd, soms als je schakelt, zelden als je door de bocht gaat.
     
  5. is het niet de uitlaat die ergens tegenaan beukt??

    en de Fo II Fa II 2.0i heeft wel een stretchbelt;)
     
  6. De stretch belt van de besproken 2.0 16v Duratec HE staat ook bekend als de multiriem ;) :)
     
  7. Hummm, een multiriem... dat komt me weer wel bekend voor. Overigens heeft hebben beide riemen een spanner. En ik geloof niet dat de uitlaat voor ergens tegenaan beukt... Al klinkt het inderdaad wel alsof er iemand met een hamer tegen de onderkant van de auto slaat. (1 keer)
     
  8. De motor heeft 1 multiriem en 1 distributieketting.
     
  9. En een riemetje voor de aircopomp, lijkt op de multiriem, maar dan korter en duurder ivm een verplichte tool die erbij zit. ;)

    Distributieketting ja? Moet die ook 1x in de 140.000 km vervangen worden?
     
  10. Distributieketting is onderhoudsvrij :)
     
  11. Het is overigens eens Fase 1. ;)
     
  12. van fase II weet ik het niet
    maar fase I heeft een spanrol
    deze zit op de plek waar bij anderen een stuurbekrachtingpomp zou zitten.
    gelukkig is die van mij electrisch wat het stukke makkelijker maakt
     

Deel Deze Pagina