Wie heeft dit al gedaan en heeft dit bijgehouden. Ik wil een set aanschaffen maar heb nog geen idee hoe dit aan te sluiten.
focus 2 fase 1 maakt niet uit fase 2 durf ik niet te zeggen om te bepalen wat je moet hebben is kijken wat er gebeurt als 1 van de 2 lampen defect is (draad losgenomen) krijg je geen melding op display dan maakt het niks uit het allerbelangrijkst is eigenlijk wat voor lamp heb je heb je een reflector (dat je de lamp kunt zien zitten) of projector (dat je alleen een glas ziet zitten en daar achter de lamp zit) voor alle xenon raadt ik aan, zorg ervoor dat je projector hebt dit puur ivm xenon meer licht geeft en de reflector niet altijd tegen kan de projectoren kunnnen tot op hede altijd tegen heb nog niks meegemaakt verder zit bij mij orgineel xenon in tenminste belast onder de koplamp en de bedrading heb ik iets aangepast waardoor hij werkt, dit laatste geld eigenlijk alleen voor de hoogteregeling van de koplamp meeste setjes pakken de stroom af direct waar de lamp normaal stroom van krijgt dan gaat het buiten de koplamp naar de belast en die stuurt dan op zijn buurt weer de xenon lamp aan dus op je vraag xenon zelf monteren antwoord is simpel, geen probleem zolang je weet wat je doet dit is mijn eerste auto waar ik xenon heb in gezet, vorige zat het er al in maar als automonteur is het een fractie simpeler
De Focus 2 heeft wel CAN-bus maar geen lampcontrole. Je kan dus probleemloos een aftermarket Xenon set monteren. Het is overigens wel aan te raden om Xenon verlichting in projector koplampen te monteren. Bij de originele reflector koplampen heb je relatief veel strooilicht en is het lichtbeeld vaak niet zo goed. In het uiterste geval kan het lichtbeeld zelfs zo slecht zijn dat het APK afkeur is. Ik heb zelf eerst Xenon in de originele reflector koplampen gehad. Later ben ik overgestapt naar aftermarket projector koplampen met dezelfde Xenon set. Achteraf heb ik spijt dat ik dit niet veel eerder heb gedaan.
Volledig met jw eens. Heb zelf fase 2 en heb ook projector koplampen met xenon aftermarket en werkt perfect. Geen lampcontrole systeem.
Xenon Juist... ik laat de orig. gewoon rustig zitten en plaats de Philips lampen H7 deze schijnen ook erg goed te zijn in de orig. reflectoren.
@ JW Welke koplampen heb je je dan gekocht? Met projectors is inderdaad een stuk beter voor de lichtspreiding en de rest van de mensen op de weg. Ik ben een focus st aan het zoeken met xenon verlichting erop. Als het relatief goed en goedkoop is dan is het zoeken van een focus st een stuk gemakkelijker geworden. Geen problemen met de hoogte regeling van de koplampen?
http://www.ebay.de/itm/ORIGINAL-XEN...715437748?pt=DE_Autoteile&hash=item19c72782b4 hij verkoopt ook d1s lampen dit is de xenon lamp die erin moet stadlicht heb ik vervangen voor 2x led 5500k, anders stond het niet verder moet je bij deze alleen de hoogteregeling aanpassen en ombouwen dit staat hier op de forum uitgelgt en je moet 1 extra massa draad aan leggen, dit staat er ook bij ik heb dit bij mijn eigen auto ook gedaan totaal was het wel is waar 600euro maar werkt perfect dan heb je wel de orginele koplampen jw heeft angel eyes en dat is een komlamp zonder lampen behalve voor de ringen zitten ze er wel in xenon set moet dan nog ingebouwd worden en hoogteregeling hoefd niet aangepast te worden alleen de motor moet overgezet worden aan passing aan kabel is ook niet nodig unit kost rond de 150-250euro voor de set dan moet je de verlichting zelf regelen en bij doen
Ik heb zelf FK angel eyes in mijn auto zitten en ben hier erg tevreden over. Deze lampen zien er zo origineel mogelijk uit doordat de indeling van de koplamp gelijk is aan de originele koplampen. Het lichtbeeld in combinatie met Xenon is prima. Tevens is het mogelijk om de originele adaptieve koplampen te plaatsen. Dit zijn ook projectiekoplampen. Het meedraaien van de lampen gaat niet werken als je ze achteraf inbouwd maar voor xenon zijn ze prima te gebruiken. Nadeel is dat deze lampen een stuk duurder zijn als aftermarket projector koplampen maar nog altijd een stuk goedkoper als origineel xenon. De hoogteregeling werkt nog hetzelfde als voorheen. Ik kan gewoon met de knop op het dashboard de lampen in hoogte verstellen.
Ik heb ook een xenon-kit in reflector lampen gehad. Het lichtbeeld was echt ruk. Een mooi verlichte berm en verkeersborden boven de weg. Nu heb er projector units in zitten. En dat is echt perfect. Enig nadeel is dat de OEM-units niet goedkoop zijn.
ik heb morgen een 2006 FF2 f1 2.0 Rally waar ik xenon in wil zetten, en lees dat ik beter projector koplampen kan kopen...maar welke? Zag een setje nij winparts voor 165 euro wat ik op zich best vind meevallen maar die hebben meteen haloringen, levert die set geen gezeur met E keurmerken op bij controle? Tips voor een knappe lens koplamp evt zonder halo en een xenon set die niet stoort op de radio etc zij welkom (zoek zo normaal mogelijk licht dus geen blauw of paars)
Deze heb ik gehad. Nu met en zonder voor niet veel geld http://m.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/ford-onderdelen/m656095373-ford-focus-angel-eyes-koplampen-knipperlichten-v-a-2004-x.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr 189,95 met xenon http://m.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/ford-onderdelen/m656094408-ford-focus-fk-angel-eyes-koplampen-knipperlichten-v-a-2004.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr Angel eyes zwarte zonder xenon 149,95 De beste oplossing en betaalbaar.
Hou je er rekening mee dat op al dit soort lampen een sticker zit dat de garantie komt te vervallen zodra je een Xenon lamp gebruikt. Met een FK lamp heb je de garantie toch nog wel eens een keer nodig helaas... Daarnaast zijn dit altijd lampen waar je stelmotortjes niet in zitten, die moet je overzetten van de bestaande lampen. Ik kan me herinneren van een Focus (weet ff niet meer of dit een I of een II was) dat dit een rot klus was. Ik ben voor mijn Focus ook aan het kijken naar andere lampen (ook projectors) maar kijk toch wel naar een setje waar al stelmotortjes in zitten.
nouja Garantie is niet mijn grote zorg, bedankt voor de tip iig... De stelmotoren omzetten vermijd ik ook liever, heb bij winparts de vraag uitstaat of ze er in zitten of niet (op zich is de prijs wel ok, rond de 170 euro pp)
zie nu de fk set, ziet er goed uit al zit ik niet perse op angel eyes te wachten...maar met xenon erbij een goeie deal! zal eens kijken of ze iets rond de 4500-5000K hebben..... bedankt!
Ik heb ze pas gehad en omzetten van de stelmotors is een koud kunstje dus , die depo angel eyes zijn goede kwaliteit en xenon tot 35watt in geen enkel probleem. Ik heb het nu over die van een focus 2 Perenplukker heeft ze nu, nog geen last van condens gehad . Perfecte lamp voor als je xenon wilt zonder je tegenliggers te verblinden!
Het is plug en play, stelmotor draai je een kwart en dan kantel je eruit, erin gaat idem dito stelt niks voor, bij de depo zit een tijdelijk vleugel en die moet je omwisselen voor de stelmotor. Of je haalt er twee op de sloop. Xenon inbouwen is moeilijker om aan te geven. Ik heb nu oem xenon maar dat was veeeeeeel meer werk dan die depo's
moet bekennen dat ik nog niet heb gezocht (kweetut...) maar is er een how-to van dat omzetten vd stelmotoren? (ben best handig maar een beetje weten hoe en wat is altijd beter dan iets verklooien en het dan weten) verder ben ik onder de indruk van de snelle reacties hier, ben anders gewend (maar had dan ook een beetje een exoot p607 V6)