Hallo, Sinds juni heeft mijn auto al problemen is inmiddels 1000 euro uitgegeven aan garage kosten maar nog weinig resultaat gezien. Mijn auto starte van het een op ander moment niet meer waarna mijn brandstof filter tot 2 maal toe vervangen is. In eerste instantie werd gezegd dat het filter lek was waarna hij voor een 2e keer vervangen werd. Er schijnt lucht in mijn brandstof systeem te zitten. Nu lees ik op internet veel gelijkwaardige verhalen war men zegt de brandstof retour leiding is lek. Is dit te controleren? of moet ik dit gewoon op de gok vervangen. En van waar tot waar loopt deze leiding en hoe kan ik hem herkennen?
Ben er nu ook achter dat mijn brandstof filter droog loopt. Heb hem gister afgevuld met diesel, en vandaag keek mijn broertje en deze zag dat hij weer zo goed als leeg was.
Ben geen techneut maar klinkt als dat er ergens een lek in je leiding zit waardoor er valse lucht wordt aangezogen,dit zou ook kunnen verklaren waarom je filter leeg loopt.
Ja kreeg ook al te horen dat het misschien de brandstof pomp was maar ga morge eens een slang loshalen kijken of hij er dan diesel uit blijft gooien, anders zou het volgens mij ook nog een vacuum klepje kunnen zijn mits die in de leidingen zit.
volgens mij zijn de leidingen boven op de motor 1 set tevens zie je bovenop de motor een blaasbalg zitten deze is in combinatie met je dieselsysteem hierdoor kun je ook inplaats van startpilot hier opdrukken zodat systeem weer diesel heeft en aan kan zuigen enige dat het beetje lucht in hogedrukdeel weg moet je zou dan op druk zetten door middel van de pomp daarna starten (15max anders startmotor te heet worden) als hij loopt 2000rpm draaien zodat alle luchtbelletjes eruit zijn. als inderdaad 1 set is de leidingen van retour en toevoer dan deze advies als eerste vv het betreffende blaasbalg om te ontluchten zitten kleppen in, heb al een keer eerder meegemaakt dat deze klep niet goed was en dus diesel niet vast hield. vervangen door tijdelijk een slang is ook geen optie ivm je anders de kans hebt dat je stilvalt. ook dit heb ik al meegemaakt maar zou hiermee beginnen achter in de tank zit namelijk geen pomp je pompt de diesel naar de filter met de blaasbalg, daarna tot hogedruk pomp. in pomp zit een klein pompje die diesel aanzuigt en daarna de hogedrukpomp perst het naar de gewenste druk van 300-2200bar
Ik denk trouwens dat je je retourleiding niet echt hoeft te controleren, laatst heb ik (weliswaar met de vrachtwagen) de retourleiding lek gehad en de motor liep daardoor niet slechter. Brandstofverbruik gaat dan wel drastisch omhoog.
@hierboven nu je hebt over ringetjes op de brandstoffilter zit achterop een sensor (watersensor volgens mij) ik weet dat collega keer heeft gezegt dat je hier nieuwe ringen moet gebruiken en beetje oude diesel op doen volgens mij was er voorgekomen dat hij hierop valse lucht aanzuigt dus wie weet is dat elke keer zo geweest weet ook niet of na vv van dieselfilter het probleem tijdelijk weg is geweest blaasbalg is onderdeel van de set leidingen, tenminste zo als ik het weet bij peugeot mijn advies is om te kijken hoe duur deze set is dan zelf de keuze nemen om deze gok aan te gaan en te vervangen of verder gaan met controle je moet weten dat als je de set leiding boven op de motor en dieselfilter vv is, je maar 1 ding over houdt eigenlijk, dat is de leiding die van de tank naar voren loopt, deze leiding is verder wel droog, niet dat deze nat is van diesel grote probleem bij zo iets is dat het zoeken is naar een speld in een hooiberg, ivm je niet kunt vinden waar lucht binnenkomt retour zelf zou ik ook zeggen dat het niet is, dit is puur voor terugbrengen van de diesel in de tank dan zou hij moeten lopen zonder probleem het probleem is dat de diesel niet in de leiding blijft zitten, brandstoffilter en leidingset (waar de blaasbalg in zit ) zou dan eigenlijk de meest voor de hand liggende te zijn hoefd maar ergens een kleine lek te zijn, dat kan ook al bij een snelkoppeling van de slangen zijn de set leidingen zijn 86euro inc bij peugeot maar dit kan per motor verschillen dus even navragen bij ford, het vervangen kan ongeveer 30min werk zijn, bij peugeot zit luchtfilter achterop de motor die zou dan ook verwijdert moeten worden en dus ben je bij peugeot ongeveer uur minimaal mee bezig
Heb nog even gekeken maar staat gen druk op de toevoer leiding. Heb net de leidingen vanaf mn filter gevolgd. Dan gaat er een vanaf mijn filter naar de andere kant van het blok en dan naar beneden en naar achter dit is een doorzichtige leiding hier zit lucht in. Kan de diesel wel aanzuigen met mn mond dan komt er wel diesel vanaf mn filter zeg maar. Als ik onder mn filter kijk ligt daat ook diesel op mn blok. Mijn broertje heeft hem deze week 2 keer gevuld toen deed hij het in een keer, maar als hij een paar uur stil stond sloeg hij weer niet aan en bleek het filter leeg te zijn. Zou het kunnen dat het filter aan de onderkant toch lekt? Daar zit zo'n bout of ventiel met een moertje vast.
Er ligt namelijk ook diesel op mn blok. En als de auto rijd moet die diesel volgens mij na een rit weg zijn door de trillingen van het blok en de rijwind.
Ik weet niet of het kan/mag. Maar anders kun je ook nog eens kijken of je de diesel ziet weglopen als je het filter open hebt. Uiteraard wel met stilstaande motor.
Neem aan dat je bedoel dat de motor uit staat. Ik heb mn broertje gezegd dat ik denk dat hij daar lekt hij zou vanavond nog eens gaan kijken.
Als de filter gelijk is dan van Peugeot. dan zit onderop een doorzichtige slang deze is oorspronkelijk bedoelt om filter leeg te laten lopen. Echter deze wordt nooit gebruikt. Betreffende moet dus dicht zitten
Het heeft even geduurd lees maanden maar gelukkig is de focus weer gemaakt. Het maakt me blij maar tegelijkertijd ook verdrioetig als ik hoor wat het is geweest. Het was een dop van een leiding. Boven bij mn blok stopt de koperen leiding en daar zitten ze met eenklik systeem aan elkaar, en in een van die doppen zat een klein gaatje. Dit heb ik nu zelf gemaakt met een stukje kunstof en de soldeerbout, maar ben wel een kleine 1000 euro armer voor ik op dit lullige dingetje uitkwam.
het enige wat mogelijk eigenlijk nog was jamme van het geld maar blij dat je het hebt gevonden zou je eventueel een foto kunnen maken van deze leiding dan weet ik tevens ook welke leiding je exact bedoeld dit ivm weinig koperleiding op zitten eerlijk te zijn eigenlijk geen
Ik zal van het weekend even een foto regelen. Maar de leiding van de tank naar voren is toch een koperen leiding?
het kan zijn dat ford een vaste leiding heeft maar peugeot is hij van kunststof dat weet ik wel. verder denk ik niet dat het koper is maar eerder messing in ieder geval ander soort ijzer