1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Michelin autobanden luchtcompressor

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door Paddy, 22 jul 2012.

  1. Hoi,

    In en rond mijn woonplaats moet je tegenwoordig bij veel pompstations betalen voor een beetje lucht in de banden. Daarom ben ik op zoek naar een compressor. Op verschillende sites kwam ik een compressor van Michelin tegen die ik interessant vind. Ik vraag me af hoe accuraat de spanningsmeter is en hoe degelijk het apparaat is.

    http://reviews.conrad.nl/7866-nl_nl/856008/michelin-michelin-ronde-compressor-reviews/reviews.htm

    Heeft iemand hier ervaring met dit specifieke type? Hoe bevalt het apparaat?

    Grt,
    Patrick
     
  2. 62,- euro of een paar keer 50 cent?
     
  3. volgens de reviews is dit wel een goed apparaat, maar voor 62 euri mag dat ook wel toch?
    ik dacht eerst dat je een compressor wilde aanschaffen die ook voor andere doeleinden geschikt zijn en dan is 62 euro een mooie prijs, maar alleen voor banden oppompen?????????



    Q8 op de Zuidweg in Z'meer is het oppompen van banden nog gratis :thumbup:
     
  4. ja is een beetje dubbel. Neem je een gewone compressor dan kan je er meer me dan alleen je banden op pompen. Met zo'n compressor die in de link staat is leuk als je ook b.v. een banden propset bij je hebt en je een lekkeband kan verhelpen. Als je alleen een compressor moet kopen om je banden spanning te checken en op te pompen zou ik dat niet doen. Voor die 62 euro kan je 124 keer naar de pomp.
     
  5. Kan aan mij liggen, maar alle klanten van ons als garage die altijd braaf voor hun beurten komen mogen bij ons altijd langsrijden om bandenspanning en olie te laten controleren. Ik neem aan dat elke dealer dit doet.
     
  6. Ga er maar van uit dat dit soort meters niet erg accuraat zijn.
    Ook die bij het pompstation niet.
    Als je een goede pomp wilt zal hij regelmatig geijkt moeten/kunnen worden.
     
  7. Hier hetzelfde...
     
  8. Ik heb in 10 jaar tijd misschien 30x mijn banden opgepompt....
     
  9. ik iedere tankbeurt... dus ben blij dat het bij de tango nog gratis is.

    Banden lopen bij mij heeeel langzaam leeg, dus controleer ze iedere tankbeurt, ik tank niet zo heel vaak, dus kan er mee leven (7000km per jaar, verbruik 1:9).
     
  10. Ik heb zelf een pompje van de ANWB. Tot nu toe (bijna 1 jaar) is de spanning nog steeds hetzelfde als bij de dealer. Als ik het goed heb begrepen word die eens in de zoveel tijd geijkt. Pompje doet verder gewoon zijn werk. Ik verwacht dat die van Michelin ook niet slechter zal zijn.
    Ik heb trouwens ook een digitaal bandenspanningsmetertje van Michelin en die geeft ook nog steeds de goede spanning weer.
     
  11. ik heb het slimmer bekeken
    op werk zijn klanten die 508 hebben gekocht maar reserve wiel in wouden hebben
    gevolg dat we dik 15 bandenpompen van peugeot hebben liggen

    1tje heeft een week op mijn kist gestaan en ligt nu dus achterin
    dit is een bandenpomp met een flesje om in te spuiten in je band
    stukje rijden en dan definitiev oppompen om daarna de band bij autobandenzaak te kunnen laten wisselen (echter schoonmaken en prop erin wordt vaker gedaan)
    maar 4 x lekke band is dit setje duurder dan een reserve wiel aanschaven
    voor sommige duurde dat dus een maand

    verder zal de band altijd leeglopen
    alleen ff meten loopt hij al iets leeg
    wat ik op werk vaak zie is rond de 1bar terugloop bij auto's wel het maximum. waar de spanning maar 1 x per jaar gedaan wordt
    0.3bar is meer normaal terugloop
    een enkele staat goed
    en paar staan te hoog
     
  12. Volgens mij is 60+EUR een beetje te veel als je alleen de autobanden wil oppompen. Ik heb een luchtcompressor gekocht (bij Halfords, denk ik) voor ca. 20eur en vroeger had ik een oudere model van deze van Conrad en die werkte zonder enkele problemen (en werkt nog voor onze vrienden die de Escort hebben).

    Ik controleer de bandenspanning 1x/maand en gebruik de compressor ook voor de fietsbanden. Bij onze Focus zijn de Michelin Energy Saver banden bijna aan vervanging toe (ca. 4jr oud) maar ik heb nog geen luchtverlies gemerkt. Bij de Escort moest ik elke maand de bandenspanning corrigeren.
     
  13. Iedereen bedankt voor jullie reacties! 60 euro is inderdaad veel geld voor een compressor. Ik zal bij de Halfords eens kijken naar een luchtcompressor. Zag op de website dat zij er een voor 23 euro aanbieden.

    Overigens viel mij op dat meerdere van jullie schreven dat de druk na verloop van tijd daalde. Bij mijn vorige focus was dit bij mijn voorbanden het geval, na 3 a 4 weken was de druk met 0,2 of 0,3 bar gedaald. De banden zelf of het ventiel waren echter niet lek. Zou de oorzaak kunnen liggen bij de LM velgen? Kunnen die poreus zijn? Aangezien mijn schoonzus die focus heeft overgenomen, zou het voor haar prettig zijn als ik alsnog een oorzaak kan vinden.
     
  14. Je zou eens kunnen proberen het wiel te demonteren en in een grote bak met water te leggen.. Misschien kun je het lek zo vinden.
     
  15. Dat de band lucht verliest, ligt niet aan het velg materiaalsoort. Hoe oud zijn bijvoorbeeld de banden?

    Het advies is ook om minimaal 1 keer in de maand de spanning te controleren en zo nodig op spanning te brengen.
     
  16. is het niet zo dat de spanning verminderd doordat de lucht in de band uitzet en krimpt (warme/koude lucht) maar waar die lucht dan blijft :confused:
     
  17. Ik denk dat hij onder andere tussen de velg en de band zelf langzaam wat lucht verliest. Ik heb 1 nieuwe velg en die verliest in een half jaar tijd ongeveer 0,2 bar terwijl de rest dat in ongeveer 1 maand doet. Vuiligheid zal daar de oorzaak wel van zijn. Is me overigens verteld door iemand van hier, maar klinkt mij als zeer goed mogelijk.
     
  18. Het komt inderdaad vaker voor dat er licht luchtverlies optreed tussen velg en band. Mijn ervaring is dat onder andere door inwerking van strooizout de velg op deze plaats kan gaan corroderen en de lak loslaat. Hierdoor is het oppervlak waarop de band moet afdichten niet glad meer waardoor licht luchtveries optreed.

    Zelf had ik hier last van bij de lichtmetalen banden van mijn aanhanger. Bij mij liep 1 band volledig leeg in een half jaar tijd. Ik heb toen de band van de velg gehaald, de velg netjes glad geschuurd en de band weer op de gebruikelijke manier gemonteerd. Nu heb ik nagenoeg geen drukverlies meer en is de band na 1,5 jaar nog steeds goed hard.
     
  19. Heb zelf het Michelin voetpompje bij de Praxis gehaald. De door Michelin gebruikte manometer kwam erg goed uit een test van de autokampioen. Weinig tot geen afwijking t.o.v. een geijkte meter.

    Uiteindelijk hetzelfde resultaat voor minder geld. Alleen wel zelf pompen.

    Controleer en wissel zelf redelijk vaak mijn bandenspanning. Rijd voor mijn werk vaak met gewicht achterin. Rijdt net even wat beter met de correcte spanning in de band.

    En lucht/druk verlies in de band. Is dat niet in basis een chemisch verhaal waarbij de zuurstof langzaam door het rubber heentrekt. Gewoon omdat rubber en zuurstof dat nu eenmaal doen?
     

Deel Deze Pagina