Na RS2000 en RS2000+ te hebben gereden en nu een gechipte (bleufin) FOFO 1 fase 2 1.8 tdci begint de drang naar meer vermogen alweer te pushen door mijn hoofd te schieten... ik hou van modificeren en weet veel van het opfokken van een benzine wagen, maar het opfokken van een diesel en de beperkingen aan de materialen van deze diesel zijn me enigsinds onbekend. grotere turbo, grotere doorlaat downpipe+uitlaat, en intercooler/chargecooler weet ik allemaal wel. zo heb ik binnenkort een 2de hands universele front mount intercooler die ik er sowieso al wel op wil douwen... maar weet niet eens of er een goeie FORD diesel tuner is die het geheel goed weet af te stellen (met programmering natuurlijk) ik vind geen enkele informatie t.a.v. de vermogens die de verstuivers en pomp e.d. kunnen leveren...... ja ik snap dat het DMV er met het opvoeren snel aan zal gaan, maar de vervanging er voor ligt al soort van klaar (MK1 focus RS koppeling + drukgroep, met een RS2000 verlicht vliegwiel) grotere turbo.... is de turbo van een 2.0 TDCI qua turbo flens het zelfde? zo niet is het nog wel mogelijk om een verloop te creeren, maar als het klopt heb ik dat natuurlijk leiver. zijn er andere dingen waar ik rekening daarmee moet houden? ik hoop stiekem op een 200 PK en een tegen de 500 NM aan liggende trekkracht te komen.... iets hoger verbruik neem ik voor lief dus... HEEEEELP
Denk dat je een pionier bent op dat gebied hier. Wellicht kan je het merk en type turbo van je eigen en de 2.0 achterhalen. Vervolgens vergelijken. Maar je aanmelden bij een van de fora in Engeland kan ook wel wonderen betekenen. Maar aan dit alles heb je zo weinig, als je toch voor een hoger brandstofverbruik gaat, waarom koop je geen Focus RS1 om je koppeling heen? Uitlaat, inlaat, intercooler en chip dan loopt dat ding tegen de 300pk. http://www.focusowners.com/forum/viewtopic.php?f=50&t=42818 Als het klopt, koop dan de 2.0tdci van michael maar over en bouw die in Edit: google maar eens op focus 1.8tdci turbo remap... denk dat je met de huidige 1.8 niet heel veel verder komt dan een goede remap en decat. Schijnt dat ze dan richting de 150pk kunnen stampen.
Tomas, dat ding heeft al bijna 3 ton gelopen die ga je toch niet ''opfokken'' Je hebt al bijna 150PK, hij loopt nu super, niets aan doen zo
sorry Niek, ben eigenwijs en je hebt opfokken en opfokken he... wil t niet te gek maken natuurlijk. klopt ook wel dat ie bijna 3 ton heeft gelopen maar alls doet t nog zo strak en netjes dat ik t vertrouwen er wel in heb om er wat extra uit te peuteren. DEcat en downpipe en uitlaat had ik gister avond ook nog wat over gelezen, wellicht dat ik nog een custom cold air-intake maak. dit i.c.m. de intercooler moet i.c.m. custom afstelling toch ook wel richting de 160 a 165 PK en een 30 a 40 nm vrij maken..... Heb niet voor niks een diesel.... maak normaal gesproken een 60 a 90 dkm per jaar en de lopende en brandstof kostten voor een FRS MK1 is dan ff iets te overdadig.....
Lepel een mooie 2.2 TDCi in je Focus, en voer m dan op dat zou wel een mooi projectje zijn, nietwaar?
Die van mij draait nu op 158pk en 406Nm met standaard turbo. Dus er moet meer dan 160pk uit te halen zijn. Heb op 3 banken gestaan en alle drie +400Nm.
Ook al leuke waardes! Vooral t koppel! Wat heb je zoal wel gedaan? Blok swap ben ik niet zo bang voor. Zou wel gaaf zijn fofo1 2.2 met 6 bak zal vast ook wel voor elkaar te krijgen zijn met de juiste programmering op de ecu... De 2.2 is volgens mij zelfs naar 250 a 280 pk en 500+ nm te krijgen.
Heb andere intercooler en mapping. Ook de cat. is leeggehaald. Ne maat van mij rijdt met mondeo 2.2 zit aan 500+ koppel. wel het een en ander aan veranderd. 2.2 is feitelijk een 2l blok met een ander krukas
dat is dus stap 1 binnenkort (zat eventueel ook te denken aan een charge cooler i.v.m. minder aanpassen aan bumper enzo, maar heb de intercooler inprincipe al gekocht )
Ik heb een airtec steken past perfect zonder aanpassingen. Alleen de toeter van plaats moeten herzetten das alles.
p.s. iemand toevallig nog een leuk 2.2 TDCi blokkie liggen? of er een weet voor een zeer mooi prijsje (met en zonder turbo, maar t liefst met)
sommige blokken wordt de turbo niet van verkocht i.v.m. eventueel garantie geneuzel. Onder normale omstandigheden zet men dan de orignele turbo van de wagen er op. maar aangezien ik een ander blok (1.8 tdci) er in heb (en een turbo van een 1.8tdci) maar anderzijds ook wel een NOG grotere turbo er op zou willen zetten heb ik die turbo misschien niet nodig. maar eerst rijden met de orignele turbo van de 2.2 liter zou wss ook geen straf zijn