2.0i 16V 145pk start probleem rally edition

Discussie in 'Performance' gestart door Tim..., 20 jun 2012.

  1. Zoals gezegd is er voor de 2.0 16v 145PK een software update die het starten e.d. bevordert. Mijn ouwe heeft deze update een paar weken geleden ook op zijn wagen gezet. Sindsdien start de auto goed.
     
  2. Heb dit euvel ook gehad bij onze rally edition uit 2006, probleem kwam na ongeveer 4 jaar en rond de 60000 km. Probleem toen niet gevonden, startmotor was ok en bougies e.d. ook. Niet heel ver door gezocht, hebben auto toen verkocht. Nu focus III wagon 125pk, na foute uitstap naar Peugeot met flinke thp problemen.
    Heb me wel altijd afgevraagd wat probleem was met starten. Toen waren we zogezegd de enige. Lijkt nu dus bekend.
     
  3. en weet iemand toevallig of er ook kosten aan die update gebonden zitten?
     
  4. stukje terug schreef een over 50euro
    aan de prijs te zien is het puur alleen nieuw software tijd ongeveer 30minuten
    denk dat 15euro voor software is en rest voor arbeid
    als dit klopt weet ik ook waarom dit is
     
  5. okee bedankt,
    heb net trouwens mn k&n inlegfilter geplaats en voor de zekerheid de min pool van mn accu losgehad, auto liep in het begin wat raar maar naar een paar honder meter gereden te hebben loopt ie nu al als een trein:D heb t idee dat hij nu wat sneller optrekt en wat rauwer klinkt:)
     
  6. Vanmorgen had ik de gratis zomercheck en is de auto software van een update voorzien.

    Nieuwe software heeft referentie 5M51-12A650-SF (UMFFAS1 / 02-07-2012)

    Het installeren kostte mij € 15,17 (€ 12,75 excl. BTW)
     
  7. en wat zou deze update moeten doen? startprobleem ook?
     
  8. Oorzaak van het startprobleem kan natuurlijk ook aan iets anders liggen. Echter kan het nooit kwaad om de auto softwarematig up to date te houden.
     
  9. Jammer dat er staat 2-7-12 dat is alleen wanneer hij geüpdate is. Nu weten we niet wanneer exact de software gemaakt is.
     
  10. Bij dealer kunnen ze alleen de nieuwe software referentie aflezen en niet de oude. Jammer maar helaas.
     
  11. Jazeker kan dat wel. Alleen weet de betreffende monteur dat schijnbaar niet...
     
  12. bij peugeot is het net anders
    kun je zien welke software versie erin zit en welke datum
    soms geven we op ivm datum van 2007 is maar blijkt dat toen al de laatste versie was

    het nieuwe systeem geeft aan tijdens het update
    eerst dat hij gaat controleren en dan doet hij direct betreffende software opzetten

    wij kunnen dus bij peugeot nooit zeggen of er een nieuwe versie is
    enige wat we kunnen is
    benzine bij koude motor en bij diesel warme motor
    de software update doen
     
  13. Merk bij mijn RE dat hij ook wel eens wil protesteren als ik de sleutel gelijk omdraai, als ik even wacht met doordraaien zijn er geen problemen.
     
  14. Weer wat ontdekt:
    als hij koud is, dan loopt hij onregelmatig, nu in de vakantie euro 98 getankt
    ook ivm de caravan trekken, en wat denk je??
    Start makkelijker, in koude toestand nagenoeg geen 1 hik meer, bij het overschakelen
    veel beter overpakken en oppakken.....
    Tsjaa, dan kan ik maar 1 conclusie trekken: hij staat fabrieks af veels te arm
    afgesteld....., dus zou je in theorie met chippen een rustigere draaiende motor
    moeten krijgen, en misschien dat ze bij een goede dealer aan kunnen geven of er
    een update is waardoor hij beter loopt??
     
  15. Dat het met euro 98 beter gaat, verbaast mij niet. Nadat ik de allereerste tank euro 95 verbruikt had, ging ik snel over op BP Ultimate.
     
  16. Ford te arm? Wil het wel eens meten. Mijne loopt te rijk. Verbruik is daarom ook hoog.
     
  17. Stationair loopt onze 2.0i echt te arm, voor de rest zuipt hij wel ja.....;)
     
  18. als je leterlijk bekijkt zuipt elke motor

    rij dagelijks 70km woon-werk-woon
    grootste gedeelte is snelweg
    1 op 13 op rustige dagen is met gemak mogelijk
    wanneer het drukker wordt zal het wel zakken naar 1op12

    dit is heel stuk beter dan met mijn focus 1 met 2.0zetec
    die deed 1op111 met moeite
    en dat terwijl geen airco had

    dat hij arm loopt stationaair is goed
    dit ivm je dan het minst verbruikt
    hij loop niet heel erg te trillen
    maar de nieuwe benzine motoren lopen vele malen rustiger
    dit komt door de lambda sonde
    ivm duratec he een euro 4 motor is en de nieuwe euro 5 motoren zijn
    moesten ze uitlaatgas beter meten
    hiervoor zit een breedband sonde in, die meet veel nauwkeuriger nadeel dat hij wel 3x zo duur is
    deze sonde heeft een lineair lijn van arm naar rijk
    terwijl de normale sonde van lamda 0.9 naar 1.1 heel sterk stijgt
    perfect om op 1.0 rond te hangen
    maar niet perfect genoeg om goed te kunnen lopen
    breedband sensor loopt van 0.6-0.7 begint de lijn te omhoog te lopen tot 1.4-1.5lambda dit in een strakke lijn
    zo kan de computer nog beter kleine wijzigingen doen
    stationaair en op constant toerental moet de motor altijd lopen zagen om zo te noemen, dit om je katalisator zijn werk te laten doen,

    anders gezegd motor kan zeer goed perfect rustig lopen
    maar dankzij de bestuurder zo laag mogelijk brandstofverbruik wil hebben
    en de overheid zo min mogelijk schadelijke stoffen in de uitlaat
    zal dat dus niet gaan
     
  19. weer wat geleerd.
     
  20. Ook dat gaat niet helemaal op. Rij zelf een euro 5 wagen zonder breedband lambda
     

Deel Deze Pagina