Hallo. Ik heb sinds een tijdje af en toe start startproblemen. Hij slaat dan als het ware gewoon niet aan, doe ik het contact weer helemaal uit en dan weer aan doet ie het soms wel en soms niet. De dealer gaf me de tip om even te wachten als je het contact aan heb gezet, zodat alle computertjes waren opgestart. Maar ook dit maakt geen verschil, ook starten met airco aan of uit maakt geen verschil. ik dacht zelf namelijk dat het daaraan kon liggen. Het rare is dat die het maar af en toe doet. iemand enig idee?? alvast bedakt gr tim
ik heb het ook gehad en bijmij was het de startmotor die kapot wat. moest de sleutel soms wel 3 a 4 helemaal ronddraaien voor dat die wou starten. wat voor geluid maakt die als je probeert te starten?
Ik had dat eerst ook. Ik heb op een gegeven moment het gasklephuis schoongemaakt en toen was het over! Misschien heeft het ook te maken gehad met het loskoppelen van de accu (min-pool), maar dat weet ik niet zeker. Het schoonmaken van het gasklephuis is nooit verkeerd en ik vond de auto zelfs wat beter lopen (nu met het 60mm gasklephuis helemaal..). Hier staat een uitstekende how-to en meer info: KLIK. Het schoonmaken heb ik gedaan met caburateurreiniger, doekjes en een oude tandenborstel.
ja binnekort toch die 60mm erop ook. (wanneer? licht aan jou Denz) nu 86000km erop zitten, misschien wel vuil idd
okee de 60mm bevalt dus goed? van t weekend ga ik het eens proberen schoon te maken idd! verder loopt die soms ook niet mooi stationair. hij schommeld dan tussen de 800 en 1000 toeren, is dat hier ook bekend?
Ja, daar heb ik soms ook last van, heel soms eigenlijk. Dan lijkt het net alsof de motor niet lekker loopt. Contact af, opnieuw starten en het is weer weg.
Had ik ook weleens. Beetje gas bij 2e poging en dan geen probleem. Lijkt echt wel een beetje aan de motor te liggen. Had het trouwens eerder bij een warme als koude motor.
inderdaad gasklep keer goed reinigen van mij liep in het begin ook niet lekker gasklep gereinigd en daarna stationaair 1100-1200 in het begin na 1000km zakte hij gewoon naar 700rpm nu met 60mm gasklep loopt iets rustiger en ook hier gelde toerental in het begin 800 maar nu zakt hij naar 700 echter mijn gevoel heeft liever 750-800 ivm dan lekkerder en rustiger stationaair draait heb tevens ooit een keer iets opgevangen van een software update maar ben er nog niet achter welke bij mij in zit welke de laatste versie is (cq datum) wat het kost om up te daten en of de motor koud hiervoor moet zijn (dit is bij de benzine van peugeot wel die moet onder de 30graden zijn om dan stationaair te laten draaien tot warm is)
Omdat het niet duidelijk is wat een motor software update kost, heb ik even bij mijn dealer nagevraagd. Controle kost niets en de update zelf 50,00 Euro. Heb meteen een afspraak gemaakt voor de gratis zomercheck en de software check.
Er is idd een software update voor het starten. Dit is er bij mij ook opgezet toen ik voor startproblemen naar de dealer ging. Wat er anders aan is? Geen idee.
60mm gasklephuis zorgt niet voor het beter starten, wel voor het stabieler stationair lopen. Ik zal ook eens vragen wat een update kost bij de dealer, zou het opzich ook wel willen
als dit gedaan is zou je kunnen zeggen van welke datum de software laatst is geupdate wie weet kan ik en andere hierop uit halen of deze aanwezig is of niet
@DexterXL: Het 60mm gasklephuis heeft daar inderdaad niets mee van doen. En naar mijn mening ook niet met het stationair lopen. Wat dat betreft is er bij mij niks veranderd. Hij is er niet beter of stabieler stationair door gaan lopen. Was daarvoor (bij mij) ook prima. Zoals eerder gezegd heeft het reinigen van het gasklephuis wel degelijk geholpen tegen het probleem. ik heb er sindsdien geen last meer van. Ook na montage van het 60mm gasklephuis heb ik geen startproblemen gehad.
enige voordeel dat 60mm gasklep heeft op het stationaair toerental dat de klep tandje dichter kan gezet worden ivm dan de zelfde hoeveelheid lucht binnen komt groot voordeel is het niet maar kan net iets betekenen mijn gereinigde 58mm klep of de 60mm klep bleek toch een verschil in te zitten de 60mm klep liep hij hierdoor iets rustiger
...je bedoeld zeker je 55mm gasklephuis tov de 60mm??? Bij mij was het gasklephuis ook volledig gereinigd, echter had deze al 160.000km achter zijn kiezen, misschien dat dat het verschil is??? Ik ben er iig heel blij mee en overweeg nog steeds een tuningsbeurt.....
inderdaad 55 moest het zijn de mijne zat er al ongeveer 145.000 op toen ik hem reinigde ik denk dat de klep langer dan 10.000km op zit dus tussen de 145 en 150.000km is hij erop gegaan