Remklauwen Coaten

Discussie in 'Exterieur' gestart door sjoerd12, 19 jun 2012.

  1. Hoi,

    Ik heb laatst even gekeken wat de opties zijn voor het coaten of spuiten van de remklauwen.

    Is er hier iemand die dat kan?

    Ik had gehoord dat het coaten zelf een eurotje of 50-80 kost maar dat er dan weer opnieuw gaten moeten uitgeboord (heeft een andere naam maar ben het ff kwijt).

    Hij vertelde me dat het totaal plaatje zo'n 150 euro zou zijn.

    Maar dan is het nog niet gemonteerd.

    Nu denk ik persoonlijk dat dit wel iets goedkoper kan. En aangezien het een splinter nieuwe auto betreft laat ik het liever niet doen door meerdere bedrijfjes maar liever door 1 persoon die er gewoon verstand van heeft.

    Als iemand hier een andere oplossing heeft vind ik ook prima. Ik wil alleen niet dat het over een jaar of 2 weer afbladert dus coaten lijkt mij de beste optie.

    Iemand die dit voor mij kan doen? En zo ja wat gaat het me ongeveer kosten?

    Alvast bedankt.
     
  2. Mijn remklauwen zijn gespoten met Hammerite. Werkt perfect, kun je zelf doen, dus relatief goedkoop en blijft heel lang zitten.
     
  3. Dat is het, ik ga/wil het niet zelf doen.
     
  4. waarom niet?
     
  5. Afgelopen zaterdag ze geverfd met Motip racing red. Was zo gepiept :) en is best leuk werk. Lekker vies worden :P


    Gerco.
     
  6. Ik heb het ook zelf gedaan met Hammerite, zit er nu al bijna een jaar op zonder problemen

    [​IMG]

    zelfs met sticker d'r op geen enkel probleem

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  7. Omdat ik niet van dat smeerwerk houd :P
    Daarbij is het een splinter nieuwe auto en ik wil niet diegene zijn die het vertyft MOCHT er iets fout gaan (alsin niet mijn verantwoordelijkheid).
     
  8. Moest je dan ook de remvloeistof eruit halen, daarna weer toevoegen en ontluchten etc?

    Dat is namelijk het gedeelte wat ik absoluut zelf niet aan ga beginnen.



    Ik zoek eigenlijk gewoon iemand, of een bedrijfje (als het kan in twente e.o.) waar ik de auto gewoon heen breng. Daar even wachten of hetzij de auto achterlaten en weer ophalen. En dan als het klaar is is het gewoon helemaal voor elkaar zonder dat ik er zelf moeite voor hoef te doen.
    Dat het dan een paar euro meer kost maakt me niet uit.

    Ook vind ik Coaten mooier dan verven.
     
  9. Het enigste wat je doet is je auto op krikken en op bokjes zetten, velgen erafhalen en alles goed schoonmaken en ontvetten, dan goed afplakken met oude kranten en schilders tape en om het kwartier een laag verf erop spuiten, min 3 lagen, of gewoon de bus leeg maken, bijna 5 lagen.
    Met een uur is het al goed droog (hammerite) en kun je de velgen weer terugplaatsen en de auto weer op de bandjes zetten.

    Je haalt dus verder niet los van de remmen ofzo, het kan gewoon allemaal blijven zitten, goed afplakken is voldoende
     
  10. Maar in de foto's van jou zie ik op de tweede foto een klemmetje volgens mij die ik op de eerste foto niet zie. Hoe zit dat dan?
     
  11. dat klemmetje kan er bij de RS heel eenvoudig af, is een soort veer die boven en onder tegen het scharnierpunt duwt en in het midden vergrendeld, dit zit bij de gewone focus toch weer net ff anders, maar als het eenvoudig gaat kun je hem ff tijdelijk verwijderen, staan net ff wat netter als je hem niet mee spuit. Natuurlijk wel weer terug plaatsen en niet zonder gaan rijden.
     
  12. Bij mij was het de auto opkrikken, wielen eraf. Staalborstel erover, ontvetter erover en verven maar. 3 lagen Motip. Even laten drogen. Wielen erop. Auto van de krik en klaar.

    Helaas heb ik alleen remklauwen voor dus achter niets kunnen doen :(


    Gerco
     
  13. Ik heb ze er gister af laten halen en had een bedrijfje gevonden die ze ging coaten voor 70 euro.
    Toen ik daar aankwam was het niet goed. Er zaten nog rubbertjes op (van de zuiger) deze kunnen er gewoon niet af. Ik kon het risico nemen maar als het fout ging moest ik nieuwe klauwen bestellen voor 1600 euro.
    Dus nu een ander bedrijfje gevonden die het gespoten heeft gister. Dit kostte dan wel weer ineens een stuk meer (250 ex btw) maar nu is het tenminste klaar.

    Het had veel goedkoper gekunt maar er was enigszins haast mee aangezien ze er morgen weer op moesten.
    Heb ze nu weer bij de dealer gebracht en hopelijk word het zometeen nog gemonteerd, anders morgen ochtend.

    Foto's zal ik plaatsen in mijn FoFo topic.
     
  14. 6 jaar geleden heb ik er bij de dealer veel minder voor betaald.
    Daar heb je niets aan, maar het lijkt wel of ze er nu een slaatje hebben proberen uit te slaan. Zeker als je ook nog alles ongemonteerd moest aanleveren.

    Gelukkig is het nu wel geregeld.

    Ben benieuwd naar het resultaat.
     
  15. Ja de dealer doet zelf geen spuitwerk. De dealer heeft het voor mij gedemonteerd en gemonteerd. Dit kon voor 70 euro geloof ik (inclusief ontluchten en nieuwe remvloeistof).
    Dus totaal bijna 350 euro kwijt. Maar goed als het resultaat mooi is kan ik daar nog mee leven.
     
  16. 350 euro? Dan had ik het toch liever zelf gedaan....kosten rond de 15 euro....
     
  17. Ja 15 euro met een goedkope spuitbus misschien. En dan moet ik het nog allemaal zelf schoonmaken, afplakken etc.

    Nu hoef ik er niks voor te doen en zit er een goede laag verf op die uitgehard is in de oven.
     
  18. Ach bianca, we zijn niet allemaal millionair.....;)

    Koste mij ook 20 euries en 3 uurtjes werk.....
     
  19. Ben zeker geen miljonair lol, dan kocht ik geen 1.0
    Maar ik wil er zelf niet mee klooien, laat staan 3 uur.
     
  20. leuke discussie dit, veel lopen hier op het forum (te zeuren) om maar zo goedkoop het onderhoud van hun focus voor elkaar te krijgen en dat onderdelen zo duur zijn.
    nu wil Sjoerd een (wat) duurdere en veilige (professionele) oplossing voor een update en iedereen valt over hem heen?????
    ik begrijp (en vooral: respecteer) je standpunt en als jij wat meer wil betalen voor wat meer gemak, dan zeg ik ook gewoon doen Sjoerd :thumbs:
     

Deel Deze Pagina