1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

koplamp glas

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door gerritclazien, 3 jun 2012.

  1. mijn koplamp kappen (kunstof) zijn erg dof, wie heeft er een idee hoe ik dat kan oplossen?
    of moet ik ze vervangen??
    ;)
     
  2. Je kan ze (laten) polijsten. Als je dan nog niet alles eraf krijgt kun je setjes bestellen waar schuurpapier bij zit( nat te gebruiken) om ze te schuren. Wetsanden. Je kan die setjes bestellen bij 1 van onze focus club sponsors. Carclean of Leko.Je moet dan van grovere korrel naar fijne korrel schuren en dan polijsten. Je moet ze daarna wel regelmatig voorzien van een goede sealant om het dof worden weer tegen te gaan. Dat dof zal waarschijnlijk je UV coating zijn die aan het vergaan is. Misschien anders even een foto plaatsen van hoe erg het is. Misschien zijn er nog poetsers hier in de club aanvulling kunnen geven op mijn verhaal.
     
  3. een paar after market lampen doen ook wonderen, ietsje duurder dan herstellen maar zeker zoveel mooier
     
  4. Ik poets ze 1x per half jaar met chroomcleaner op.daarna met een beetje autowax behandelen en ze zijn weer als nieuw.
     
  5. is een focus 1 fase 1 zeker? hebben de meesten last van. Die van mij dus ook, vooral de bestuurderskant. :(

    Ik behandel 'm af en toe met scratchX van meguiars. Daar knapt ie wel van op, maar wordt niet als nieuw :(
     
  6. ik heb ooit andere via mp gekocht.
     
  7. Wat gebruik je dan als sealant tegen het verkleuren door uv?
     
  8. uhhh, niets :oops:
    want volgens mij is het toch niet tegen te gaan
     
  9. nee klopt Bas, maar met een sealant kan je het wel vertragen ;)
     
  10. ach, aangezien ik de auto voor het laatst voor EFE heb gewassen maakt 1 geel koplamp op dit moment ook niet meer zo veel verschil ;)
     
  11. Maar om het vergelen te vertragen is een middel voor de ruiten beter of gewoon een wax voor de lak? Ik heb namelijk geen zin om iedere maand te moeten boenen op de koplampen
     

Deel Deze Pagina