Rob_RE's Rally Edition - storend 60mm Gasklephuis

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Rob_RE, 21 mei 2012.

  1. Mijn auto deed er ook lang over om er aan te wennen maar, uiteindelijk zonder problemen gereden. Klopt een nieuw model via Denz.
     
  2. keep us posted plzz
     
  3. @Steff,
    ik had de problemen van jou gelezen ja, maar bij jou hielp het resetten van de ECU toch wel (al was het alleen in eerste instantie)?
    Hoe bevalt het 55mm klephuis nu, valt het mee of tegen?
    Heb jij enig idee of de leverancier van de gasklaphuizen met jouw foutmelding bezig is?

    De monteur bij de ANWB zei dat hij het vermoeden had dat het gasklephuis bepaalde waarden doorgaf welke buiten het bereik van de systemen van Ford lag, en dat hij daarom in de noodloop terecht kwam.

    Overigens heeft mijn ford sinds de installatie van het nieuwe gasklephuis ook altijd bij een koude motor een wat hoog stationair toerental, rond de 1100.

    Als het komt doordat de gasklep vuil wordt, zou dat het probleem probleem bij meerderen moeten optreden lijkt mij.
     
  4. Klinkt logisch, echter:

    Vanwaar dan opeens waarden doorsturen waar Ford's ECU niets mee kan? Ik ga het sowieso wederom proberen en zal alles hier posten.
     
  5. In het gasklephuis zit geen elektronica, behalve het electomotertje die de klep aanstuurt. Dus geen sensoren oid.
     
  6. Geen gaskleppositiesensor...???
    Lijkt me toch van wel, mijn Fiesta heeft em wel in elk geval.
     
  7. Klopt! Die was ik vergeten! :oops:
     
  8. Inmiddels heb ik alweer eventjes een nieuw onderdeel binnen voor het gasklephuis. De fabrikant zou achter het probleem zijn, en heeft een nieuwe gasklep-motor toegestuurd. Vol enthousiasme heb ik deze in het gasklephuis geplaatst, en gewacht tot het eens een mooie dag zou zijn om het geheel weer te installeren.

    Vandaag was zo'n dag, heerlijk zonnetje en zowaar geen andere verplichtingen. Vol goede moed heb ik dan ook het gasklephuis weer geinstalleerd, nog even de accu een half uur lost gehad en vervolgens, starten maar!

    .... Direct vertoonde hij de bekende probleem, en schoot hij weer in de noodloop. Probleem niet opgelost, en ik ben dus geen stap verder.
    Het vervelende is dat na terugbouw van mijn oude gasklephuis, het lampje van het motormanagment nog steeds brand....

    Ik vermoed dat dat nog de melding is van mijn kapotte gasklephuis is, want hij loop nu verder prima. Is zo'n melding nog zelf te wissen, of moet ik echt naar de garage?
     
  9. Daar wordt je toch ook niet vrolijk van dat de boel in de noodloop gaat :nocheer:

    Is het een maandagmorgen 60 mm gasklephuis? Ben blij dat ik dit soort problemen nooit met mijn 60 mm gasklephuis heb gehad.
     
  10. Misschien... De volgende stap is ook de sensor vervangen. Misschien dat de sensor van het standaard gasklephuis het probleem oplost, maar ik had daar even geen zin meer in.
     
  11. Misschien gaat het lampje wel uit na wat kilometers. Als de boel meet dat er niets meer aan hand is.
     
  12. Ik kan niet zien waar je woont Rob, maar bij mij op werk hebben we wel een handheld apparaat waar je het mogelijk zo mee kan wissen. Blijft hij dan uit is alles weer goed.
     
  13. Lid van de ANWB?

    Ik moet binnenkort richting Enschede, daarvoor bouw ik hem in voor een lange proefrit. Maar ik neem het origineel zeker mee! Ik ben lid van de ANWB mocht ik de foutcode er niet uit krijgen.
     
  14. #74 Rob_RE, 3 feb 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 feb 2013
    Gelukkig is vandaag het lampje niet meer aan gegaan, en kan ik gerust verder rijden.

    Ja, ik ben wel lid van de ANWB, maar dat is gelukkig niet meer nodig.
    Ik denk dat je snel genoeg merkt of hij werkt of niet. Maar het zal bij jou wel geen problemen geven aangezien jij een compleet nieuwe versie hebt.
     
  15. Overigens, ik heb helemaal nog geen foto van de wintertrim toegevoegd.
    Bij deze alsnog:

    [​IMG]

    Het is misschien even zoeken, maar het verschil zit hem in de banden... De winterbanden liggen op 16" velgen.

    De winterbanden zijn tweedehands aangeschaft, en maken een behoorlijke herrie. Dit voornamelijk doordat één paar banden behoorlijk gecupt zijn, deze zijn achter geplaatst. Na controle bleek dat dat het enige probleem met de bandenset is, ik zal er binnenkort maar eens een nieuw setje banden onder leggen.
     
  16. En er zijn inmiddels weer wat updates.
    Ik rij alweer een tijdje rond met de standaard 55mm gasklephuis. Inmiddels is een extra 55mm huis onderweg, en hiermee wil ik mijn 60mm huis gaan verbouwen.
    Daarnaast is er (eindelijk) een ST-spoiler onderweg. Binnenkort hier meer updates over.

    Bij een grote beurt in maart heb ik de bougies vervangen door Iridium bougies (finis code 1315691, gevonden op dit forum). Dit is geen succes, tot zo'n 60km/u voel ik dat hij heel licht schokt, dit had ik niet met mijn vorige bougies. Deze gaan er binnenkort dus weer uit. Iemand nog een advies voor welke bougies (behalve de orginele) geschikt zijn?
     
  17. lijken wel een beetje op de Rally edtion wielen in de verte
    beter dan zwarte stalen velgen.
    (wat voor mij wel betekend, niet te krap kijken bij stoepie etc, das de funpart)
     
  18. #78 McGyver, 19 jun 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 jun 2013
    Het 55mm gasklephuis is idd onderweg!
    Ik ben heel benieuwd of het combineren/ombouwen de oplossing is!

    Deze; NGK Iridium ITR6F13 bougies heb ik er nu in zitten en bevallen goed.
     
  19. Dat zijn dezelfde iridium bougies die Ford levert met finis code 1315691. De andere mogelijkheid is NGK platina TR6AP13, die Ford levert met finis code 1369704.

    Zowel platina als iridium zijn de meest edele metaal mogelijkheden voor de 1.8 en 2.0 Duratec HE motoren.
     

Deel Deze Pagina