1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Regen/lichtsensor geplaatst na nieuwe voorruit

Discussie in 'Interieur' gestart door Clubx, 13 apr 2012.

  1. Door schade aan mijn focus uit 2008 was het nodig om mijn voorruit te vervangen. Hierbij is de sensor voor licht en regen opnieuw geplaatst.
    Ik heb bij het plaatsen van deze sensor meegekeken om goed te zien hoe alles in elkaar stak. De sensor bevat boven de ogen nog een siliconen plaatje wat tussen sensor en de ruit zit. Echter blijft er nu lucht/siliconen tussen dit plaatje en de ruit zitten gezien het niet helemaal lekker meer aansluit als voorheen.

    Heeft iemand hier ervaring mee? Moet er tevens bij het opnieuw plaatsen van de sensor een nieuw siliconen plaatje tussen?

    De ruitenspecialist welke voorheen bij ford had gewerkt wist niet echt te verklaren hoe dit kwam.

    Alvast bedankt!
     
  2. Enige dat ik weet is dat mijn ruit al twee keer is vervangen door Carglass en dat er bij mij geen lucht tussen zit.
     
  3. Een nieuw siliconenplaatje is niet nodig, je kunt de sensor ff verwijderen en dan de siliconenpad ff natmaken en dan terug zetten. Na verloop van tijd zal de siliconenpad zich fijn en luchtbelloos tegen het glas hechten.
     
  4. bij peugeot doe ik de ruiten wel eens vv
    en lucht krijg je nooit goed tussen uit
    beste is goed aandrukken en dan vergrendelen in de klemmen

    lucht dat er zit moet naar verloop van tijd weg gaan

    enige waar ik een keer heb gehad dat een siliconenpad tussen moest was bij de vw dit ivm de siliconenpad kapot was en op de ruit achter bleef
    eigenlijk zit altijd de siliconenpad op de sensor vast
    en hoef je het niet te vv
     
  5. De sensor zit bij mij (fofo 2 fase 1, 2006) in een metalen houdertje wat tegen de voorruit geplakt zit. Hier wordt de regensensor met 2 metalen klemmetjes in vast geklemd.

    Bij mij werkte de regensensor niet zoals het hoorde toen ik de focus kocht. De ruitenwissers gingen ineens aan als het droog was en zodra het begon te regenen deden ze niets. Hiervoor ben ik terug geweest en toen bleek dat het metalen houdertje wat aan het raam geplakt zit was losgelaten. De monteur had hem toen opnieuw tegen de ruit gekit. Hierna deden de ruitenwissers het nog steeds niet zoals het hoorde. Ik weer terug en toen kwamen we erachter dat er een te dikke kitlaag tussen de ruit en het metalen plaatje zat waardoor het siliconenplaatje niet volledig tegen de ruit kwam. We hebben het plaatje weer van het raam afgehaald en de oude kit verwijderd. Toen zagen we dat er op het metalen plaatje afstandhoudertjes zitten. Deze moeten tegen het raam aankomen zodat hij op de juiste afstand van het raam af zit. Doordat er teveel kit op zat raakten deze het raam niet en daardoor kwam het siliconen plaatje niet volledig tegen het raam.

    Het metalen plaatje zit nu met de afstandhoudertjes tegen het raam en het siliconen plaatje zit nu ook volledig (zonder lucht) tegen het raam. Nu werken de ruitenwissers weer zoals ze horen te doen.

    Ik heb de 2de keer dat ik hiervoor terug moest komen een nieuwe regensensor (dus met nieuwe siliconen plaatje) gehad, dus ik weet niet of de oude opnieuw gebruikt kan worden. Ik denk het zelf van wel omdat we hem zelf een aantal keer opnieuw geplaatst hebben maar misschien is er hier iemand die het kan bevestigen.

    Misschien is dit bij jou ook het geval.
     
  6. Als wij (Carglass) een sensor monteren en blijft lucht tussen zitten vervangen we de sensor ook. Een regensensor registreerd schaduw en dat ziet hij als regendruppels. Als er een luchtbel in zit kan hij dit dus ook als druppel zien. Probeer bij de autoruitmonteur een nieuwe sensor te krijgen. ( dat is vaak het verschil met zulke bedrijven goed is goed. Ik probeer perfectie na te streven.
     
  7. Siliconepad is los verkrijgbaar bij de dealer, kost ca 25 euro.
     
  8. Perfectie ten koste van de verzekeringsmaatschappij ;)
    Dit is een van de redenen dat ik nooit zaken doe met Carglass ;)

    Een nieuwe gelpad kan ik nog een keer inkomen, maar een goede sensor vervangen? :neu_ugly:
     
  9. Er is bij mij toen er een nieuwe ruit in ging ook een nieuwe sensor op gegaan volgens de rekening (die overigens naar de verzekering is gegaan). Ze vertelden mij dat ze dat daar bijna altijd doen omdat ze vaak problemen hadden met het terugplaatsen van de oude. Ik vind het best als het maar weer naar behoren werkt.
     
  10. En daarom betalen we allemaal zo'n hoge premie ;)
     
  11. Als een sensor door luchtbellen niet goed functioneert is die niet goed meer of ben ik nou dom? Daar gaat het in dit verhaal toch om? Wij krijgen alleen voor de VAG groep een nieuwe gelpad aangeleverd.

    Maar om nou te zeggen dat dat de reden is van de hoge premie's. Denk eerder maar aan die stumpers die net hun rijbewijs hebben en een lantaarnpaal omvouwen of zo iets dergelijks.
     
  12. Die luchtbellen komen dan toch door een slechte gelpad en niet door de sensor zelf?

    Zelfs voor de Bosch sensoren van de focus kan je nieuwe pads krijgen.

    Het zal dan wel aan mij liggen, maar dan is vervangen van de hele sensor toch overbodig?

    Ik heb ooit eens een prijs opgevraagd bij carglass voor het vervangen van een ruit voor eigen rekening. Dit zou 800 euro moeten kosten...
    Een kleine onafhankelijke ruitboer hier dichtbij deed het voor 425.
    Vandaar mijn mening dat carglass de premies negatief beïnvloed.
     
  13. Ja over prijzen ga ik ook niet in discussie en heb ik ook geen invloed op. We zijn nu al wel met ontwikkeling bezig om de gelpads van bijv. Renault met een vloeistof flesje te hergebruiken maar dat is nog in opstart en test fase. Wat ik weet van de sensoren van ford/mazda/volvo is dat de gellaag los scheur van de sensor en er scheef voor komt te zitten. Ik zeg niet dat ik je niet geloof dat ze niet los verkrijgbaar zijn.

    Feit blijft wel dat ze bij ons dagelijks bezig zijn met verbeteren van producten.

    Maar goed ik zal je idee eens voorstellen. Je hebt wel een punt dat dat kosten besparend is. Feit blijft dat hij alleen vervangen wordt indien nodig. Een sensor wordt na montage altijd getest.
     
  14. Beste focus vrienden,

    Bedankt voor de reacties. Heb de sensor los gehaald en alles goed schoongemaakt. Regensensoren lijken prima te werken echter vind ik dat de autofunctie voor het licht wel pas heel laat reageerd. Het moet echt goed schemer en bijna donker zijn wil deze het doen. Bij regenachtig en bewolkt weer doet ie niets. Wat is jullie ervaring? Denk dat ik masr eens een nieuwe siliconen pad bestel ofzo.
     
  15. De lichtsensor gaat bij mij ook niet aan als het wat regent, daarvoor moet het stortregenen wil die aan gaan. Verder gaat het licht aan op ongeveer hetzelfde moment dat ik dat zou willen, en dat is vrij vroeg.
     
  16. lichtsensor gaat op tijd aan (vind ik) heb het toevallig gezien afgelopen week dat deze op dezelfde tijden werkt als een skoda en renault.
    ik reed met de taxi (skoda) de tunneltraverse in in Zoetermeer en voor mij reed een renault en achter mij een focus en op precies hetzelfde stuk gingen de lampen aan en uit (10 meter in de tunnel en 10 meter buiten de tunnel)
    vond het grappig om te zien en dat tot 2x toe.
     
  17. lichtsensor

    De lichtsensor gaat soms zelfs met een zonnetje en normaal weer aan. Gaat het licht bij jullie ook aan bij licht bewolkt weer?
     
  18. lichtbewolkt? nee niet echt, het moet wel wat donkerder (bewolkt) zijn.
     

Deel Deze Pagina