1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

CV hapert soms wie kan mijn vragen beantwoorden

Discussie in 'Electronica' gestart door robk, 21 mrt 2012.

  1. Hallo ik ben ROBK en ben in het bezit van een Ford Focus 1.6 station fase1 uit 2000.
    Ik heb een probleem met mijn CV aan de bestuurderskant zoals zovelen.
    De ene keer werkt hij wel en de andere keer niet.
    Vaak in de morgen niet en in de loop van de dag weer wel.
    Nu heb ik MTS electronica + een schema dus ik dacht dat los ik wel even op.
    Het slotmechaniek LV uit elkaar gehaald.
    Deze bestaat uit een mechanisch gedeelte , een slotmotor en een microswitch(wisselschakelaar).
    Alles doorgemeten en getest , het werkt perfect.
    Hierna de boel weer gemonteerd en opnieuw doorgemeten en getest , het werkt perfect.
    De andere morgen wil ik mijn auto weer openen aan de bestuurderszijde niet werken!!!
    Nu heb ik op jullie forum gelezen dat je het slotmechaniek beter kan vervangen door een Phase II slotmechaniek (deze is zwart van kleur i.p.v. wit).
    Heeft deze het zelfde onderdeelnummer of niet?
    Ik zie wel slotmechanieken van Bosch met een 8 polige aansluiting maar deze kan ik niet zo 1 op 1 overzetten.
    Wie kan mij nuttige informatie geven want ik wil dit probleem oplossen.

    RobK
     
  2. Onderdeelnummers die je moet hebben voor de fase 2 zijn:

    Links voor: 2S4AA21813CB
    Rechts voor: 2S4AA21812CB

    Hopelijk kan je hier wat mee?

    Ik heb zelf nog altijd de fase 1 erin, maar die gaan er binnenkort echt uit, deuren die automatisch op slot springen enz.

    Gr. Emile
     
  3. Bedankt voor de informatie.
    Als ik maar zeker weet dat ik ze 1 op1 kan overzetten.
     
  4. Hallo,

    Aangezien na even zoeken dit het enige relevante topic voor mijn probleem was dacht ik, waarom niet hier vragen.
    Heb sinds gister een fofo 1 uit '99 gekocht met 135000 km op de teller.. De centrale vergendeling werkt niet, alleen de bestuurdersdeur gaat open.. Heeft een module ruil of slotruil met mijn huidige focus (waarbij het wel prima werk) zin?
    Zoja, hoe wissel je een slotmechaniek? Ben redelijk handig maar wil wel weten waar ik aan begin....

    Jrn-90
     
  5. onze fofo heeft dat probleem dus ook, weet iemand een ruwe schatting van de kosten hiervoor en is dit zelf makkelijk aan te sluiten?
     
  6. KIJK! Samen sta je sterk! nu nog een reactie :P
     
  7. Heb btw dezelfde versie vanaf gister als jou Pattmall volgens mij...
     
  8. ja focus fase 1. zag dat de jouwe wat ouder is als die van ons, de jouwe komt uit 1999? De onze is een van de laatste voor de faselift.
     
  9. Hebben jullie de zekering aan de achterkant van het zekeringenpaneel al gecontroleerd?
    Bij mij was deze defect en na vervanging werkte de CV weer.
    De zekering zit aan de achterkant van de andere zekeringen onder het stuur

    Gr. Milton
     
  10. Klopt, is een 20 a zekering.
    Alles losgehaald want zekeringenkast moet er voor uit... en vervolgens vervangen want was inderdaad door. De kofferklep vervolgens een paar keer open gedaan met de knop op het dashboard. Maar zodra ik de bestuurders deur open en dicht deed was de zekering weer door. Na 8 zekeringen heb ik de hoop even opgegeven. Licht dit aan 1 van de sloten of aan de module?

    Jrn-90:focus:
     
  11. Als de zekering kapot gaat bij het openen en sluiten van het portier zou je eens kunnen kijken of de bedrading in de rubber doorvoer naar de deur nog heel is. Het komt vaker voor dat de bedrading door slijt en (bij het openen en sluiten van de deur) kortsluiting veroorzaakt.

    Je kan vrij eenvoudig controleren of het probleem in de deursloten zit door de sloten 1 voor 1 los te koppelen. Als het probleem dan blijft bestaan met de sloten losgekoppeld weet je dat het niet aan de sloten ligt.

    Overigens zou ik de sloten ook meteen vervangen door fase 2 sloten als je de boel toch open moet halen. Deze sloten kosten op de sloop niet veel en met de fase 1 sloten is de kans op problemen bij koud/vochtig weer vrij groot.
     
  12. Mocht de bedrading heel zijn, moet ik dan alle deurpanelen eraf halen om een slot los te kunnen koppelen?

    Jrn-90
     
  13. Om een slot los te koppelen moet je inderdaad de deurpanelen verwijderen.
     
  14. #14 Jrn-90, 31 mrt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 apr 2012
    Danku JW.

    Aangezien ik tot woensdag mijn huidige focus ook nog heb zal ik de modules is wisselen en de bedrading in de rubber doorlopen checken zodat ik het 1 en ander kan uitsluiten. Waar ik al vrij zeker van ben is dat de sloten zelf nu zwemmen in de wd40 dus van nieuw vocht erin is voorlopig geen sprake..

    :focus:

    EDIT 01-04-2012

    GEFIXT! Draadbreuk in de doorloop naar de RA deur. Maar omdat een uurtje later weer de zekering er uit klapte ben ik verder gaan kijken. De sloten zo goed mogelijk schoongemaakt en zwemles gegeven met WD 40. Vervolgens nieuwe zekering erin. Voorlopig lijkt het te werken. Gedurende de ochtend telkens open en dicht gedaan, en blijft het doen!

    @ JW: Thnx voor de tip!

    EDIT 9-4-2012

    Momenteel blijft de cv het nog steeds doen! geweldig spul wd40, wel zit er soms vertraging in als ik hem s'morgens vroeg wil openen.. overdag nooit problemen.. Zou aan de luchtvochtigheid van de nacht kunnen liggen??

    Jrn-90
     
  15. Ik kamp ook al sinds de aanschaf met het CV probleem.
    Na een goede droge dag, doet de vergrendeling het goed, wordt het vochtig dan houdt ie er mee op. Soms vanzelf open / dicht.

    Slot links achter maakte kortsluiting bleek na aanschaf. Na de achterportier sloten vervangen te hebben werkte de CV zonder zekeringen op te blazen. Echter het probleem van het slecht openen en sluiten bleef.
    CV module reeds vervangen. Batterijtjes in de AB vervangen.
    Sleutels opnieuw ingeleerd.

    Ik ben ervan overtuigd dat de microswitch in het slot verrot zijn, waardoor de CV module niet weet wat de actuele stand is: open of dicht. Daarom reageerd de CV module niet op de AB of soms zelfs niet op de seutel wanneer deze op het linker voorportier gebruikt wordt.

    @ ROBK: je hebt blijkbaar de boel verregaand uit elkaar gehaald. Zit de microschakelaar in het mechanisme? Zou dit eventueel te vervangen zijn?
    Is het mechanisme gemakkelijk uit elkaar te halen en in elkaar te zetten?

    Ik ben van plan om de microschakelaar te vervangen om mijn theorie te testen. Ik heb echter geen idee waar de switch zit...
     

Deel Deze Pagina