origneel xenon op fase 1

Discussie in 'Exterieur' gestart door trucker0werner, 19 mrt 2012.

  1. nu ik hem bijna een jaar heb wil ik nadat ik apk goedgekeurd heb
    orgineel xenon monteren
    echter zit met paar vragen

    set is tegen de 600euro aan
    maar zie op ebay ook nieuw koplamp maar goedkoper
    depo kost 150per stuk (dus 300ex verzenden)
    hella kost 250 per stuk (dus 500ex verzenden)
    dit scheelt 100euro per lamp dit vindt ik op zich best veel

    tevens zie ik dat soms staat dat voorschakelapparaat er bij zit en soms ook niet
    dit geldt ook voor stellmotor

    nu zag ik in how-to dat stelmotor anders is, dus ben van plan om 1 met stelmotor direct te pakken de goedkoopste is depo voor 175euro per kant ex verzend
    dit valt ook mee

    verder had ik gelezen op european-parts.net dat het bi-xenon is
    gevraagd aan hem, hij zei klopt xenon is dimlicht en grootlicht wanneer je deze constant gebruikt
    als je keer aantikt pakt hij juist alleen de halogeenlamp dat er naast zit
    maar hoe werkt dit dan
    zit in de deel van xenon een vertraging in wanneer je hem gebruikt
    of doe je bij bediening grootlicht de schermpje inwendig bedienen maar als verlichting uit staat er niks gebeurt, dus dan is ook dat grootlicht h7 brandt samen met xenon lamp op stand grootlicht

    ik wil dus veel weten maar dat maakt met installeren het wel makkelijker dan hoef je niet op dat moment te gaan zoeken

    eerst moet ik de schade aan me auto herstellen en apk afmelden in april (30-5-2012 verloopt hij)
    als dit gedaan is begin ik pas met installatie hiervan
    dit ivm hoogteregeling niet werkt ik zonder probleem door kan rijden ivm apk hij dan tot 2014 heeft
     
  2. Bi-xenon in de originele units is direct gekoppeld aan het halogeen grootlicht. Dus zonder vertraging.
    Als je seint met grootlicht doet dus ook de xenonpit mee met grootlicht. Als ik het goed heb onthouden zit de electromagneet (denk ik) om het klepje van de xenonpit omlaag te klappen aangesloten in de massa van je halogeenlamp voor grootlicht.
     
  3. Ik heb zelf de originele lampen laten vervangen na een schade door originele xenon. Dit is dus inderdaad bi-xenon. Let er wel goed op dat de stelmotoren duidelijk anders zijn en niet werken met je handmatige hoogteverstelling. Dat zul je dus moeten ombouwen naar je oude stelmotoren en dat is en hele klus omdat de originele drie draden heeft en de originele xenon motoren 4 (geloof ik). Wel een hele bak licht hoor, dat bi-xenon.Lijkt wel dag als je het groot licht aanzet. :thumbs:
     
  4. Nou dat vind ik nog wel meevallen hoor, dat het net dag lijkt ;) Het is inderdaad wat meer licht dan halogeen, maar ik had niet zoiets van "wauw wat een megagroot verschil!" Ik had er na alle verhalen meer van verwacht.
     
  5. Hier eigenlijk hetzelfde. Ik had er meer van verwacht. Ombouwen is als je het niet eerder hebt gedaan een 1,5 tot 2 uur werk. Intussen kan ik het binnen een uur.
     
  6. ben wel vaker xenon gewend
    dat is niet het probleem
    wat ik wel mooi systeem vindt ik de bochtverlichting op de peugeot 508 als je van links naar rechts stuurt (snelle bewegingen) zie je het lichtbeeld duidelijk verschuiven van links naar rechts
    stuur je nog verder springt onder de betreffende mistlamp ook aan
    beetje niet nodig ivm xenon duidelijker beeld geeft als de mistlamp

    xenon geeft geen 3x beter lichtbeeld naar mijn mening maar maakt het rijden 's nachts veel dragelijker en vooral op de wegen waar geen lantaarnpalen staan zie je de belijning goed

    stelmotor zag ik inderdaad daarna ook dat dit niet gaat en inderdaad zelf moet aanpassen en passend maken, zoals gezegd volgende maand apk
    en dan heb ik 2 jaar de tijd om het om te bouwen

    units die je koopt zijn met balast inbegrepen maar zonder alle lampen
    op zich niet verkeerd ivm direct gat onder de koplamp gevult is zoals ford heeft bedacht

    maar wat ik me nog wel afvraag/twijfel
    depo of orgineel unit
    scheelt 200euro maar of er verschil tussen zit weet ik niet

    @rfknol
    denk dat je plus bedoelt ivm alles gezamelijk massa heeft en via 2draden naar de accu gaan
    en plus kun je in dit geval het beste pakken
    verder grootlicht is eigenlijk alleen voor de wetgeving
    ivm je bij seinen direct licht moet geven en niet zoals bij normale bi-xenon de lamp eerst aan gaat en voordat hij opgewarmd is al uit gaat
    verder als je grootlicht bedient moet ook de dimlicht aanblijven in deze situatie, zijn auto's geweest waarbij hij dan uitgaat
     

Deel Deze Pagina