nu ik hem bijna een jaar heb wil ik nadat ik apk goedgekeurd heb orgineel xenon monteren echter zit met paar vragen set is tegen de 600euro aan maar zie op ebay ook nieuw koplamp maar goedkoper depo kost 150per stuk (dus 300ex verzenden) hella kost 250 per stuk (dus 500ex verzenden) dit scheelt 100euro per lamp dit vindt ik op zich best veel tevens zie ik dat soms staat dat voorschakelapparaat er bij zit en soms ook niet dit geldt ook voor stellmotor nu zag ik in how-to dat stelmotor anders is, dus ben van plan om 1 met stelmotor direct te pakken de goedkoopste is depo voor 175euro per kant ex verzend dit valt ook mee verder had ik gelezen op european-parts.net dat het bi-xenon is gevraagd aan hem, hij zei klopt xenon is dimlicht en grootlicht wanneer je deze constant gebruikt als je keer aantikt pakt hij juist alleen de halogeenlamp dat er naast zit maar hoe werkt dit dan zit in de deel van xenon een vertraging in wanneer je hem gebruikt of doe je bij bediening grootlicht de schermpje inwendig bedienen maar als verlichting uit staat er niks gebeurt, dus dan is ook dat grootlicht h7 brandt samen met xenon lamp op stand grootlicht ik wil dus veel weten maar dat maakt met installeren het wel makkelijker dan hoef je niet op dat moment te gaan zoeken eerst moet ik de schade aan me auto herstellen en apk afmelden in april (30-5-2012 verloopt hij) als dit gedaan is begin ik pas met installatie hiervan dit ivm hoogteregeling niet werkt ik zonder probleem door kan rijden ivm apk hij dan tot 2014 heeft
Bi-xenon in de originele units is direct gekoppeld aan het halogeen grootlicht. Dus zonder vertraging. Als je seint met grootlicht doet dus ook de xenonpit mee met grootlicht. Als ik het goed heb onthouden zit de electromagneet (denk ik) om het klepje van de xenonpit omlaag te klappen aangesloten in de massa van je halogeenlamp voor grootlicht.
Ik heb zelf de originele lampen laten vervangen na een schade door originele xenon. Dit is dus inderdaad bi-xenon. Let er wel goed op dat de stelmotoren duidelijk anders zijn en niet werken met je handmatige hoogteverstelling. Dat zul je dus moeten ombouwen naar je oude stelmotoren en dat is en hele klus omdat de originele drie draden heeft en de originele xenon motoren 4 (geloof ik). Wel een hele bak licht hoor, dat bi-xenon.Lijkt wel dag als je het groot licht aanzet.
Nou dat vind ik nog wel meevallen hoor, dat het net dag lijkt Het is inderdaad wat meer licht dan halogeen, maar ik had niet zoiets van "wauw wat een megagroot verschil!" Ik had er na alle verhalen meer van verwacht.
Hier eigenlijk hetzelfde. Ik had er meer van verwacht. Ombouwen is als je het niet eerder hebt gedaan een 1,5 tot 2 uur werk. Intussen kan ik het binnen een uur.
ben wel vaker xenon gewend dat is niet het probleem wat ik wel mooi systeem vindt ik de bochtverlichting op de peugeot 508 als je van links naar rechts stuurt (snelle bewegingen) zie je het lichtbeeld duidelijk verschuiven van links naar rechts stuur je nog verder springt onder de betreffende mistlamp ook aan beetje niet nodig ivm xenon duidelijker beeld geeft als de mistlamp xenon geeft geen 3x beter lichtbeeld naar mijn mening maar maakt het rijden 's nachts veel dragelijker en vooral op de wegen waar geen lantaarnpalen staan zie je de belijning goed stelmotor zag ik inderdaad daarna ook dat dit niet gaat en inderdaad zelf moet aanpassen en passend maken, zoals gezegd volgende maand apk en dan heb ik 2 jaar de tijd om het om te bouwen units die je koopt zijn met balast inbegrepen maar zonder alle lampen op zich niet verkeerd ivm direct gat onder de koplamp gevult is zoals ford heeft bedacht maar wat ik me nog wel afvraag/twijfel depo of orgineel unit scheelt 200euro maar of er verschil tussen zit weet ik niet @rfknol denk dat je plus bedoelt ivm alles gezamelijk massa heeft en via 2draden naar de accu gaan en plus kun je in dit geval het beste pakken verder grootlicht is eigenlijk alleen voor de wetgeving ivm je bij seinen direct licht moet geven en niet zoals bij normale bi-xenon de lamp eerst aan gaat en voordat hij opgewarmd is al uit gaat verder als je grootlicht bedient moet ook de dimlicht aanblijven in deze situatie, zijn auto's geweest waarbij hij dan uitgaat
http://www.ebay.de/itm/Xenon-Schein...875623119?pt=DE_Autoteile&hash=item3f1171fecf dit is dus per stuk maar ook zonder balast op zich niet erg maar moet wel weten hoe het zit met het gat aan de onderkant van de koplamp of deze dan dicht is of niet