1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

"schokje" bij focus 3

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door focusmartin, 18 mrt 2012.

  1. Wij hebben dit ook gehad bij de fiesta.

    Is een 1.6 tdci 95pk econetic.

    Schokte ook na aflevering.
    Geen foutcodes, en niets anders vreemds.

    Nu hebben we hier in de buurt een aantal goedkope tankstations, en met die brandstof is de auto ook afgeleverd.

    Laatst een chauffeur van het bedrijf gesproken, en de man zegt doodleuk dat ze zelf niet bij de tankstations mogen tanken en dat ze op eigen terrein een tank hebben staan met andere diesel en dat hun bedrijfswagen alleen daar mogen tanken.

    Sindsdien overgestapt naar Shell, en het probleem van het schokken is bij ons verleden tijd.

    Misschien iets om eens te proberen.

    Groetjes Ton.
     
  2. Ik heb het zelfde gedrag en ligt ook bij de 120KM. Ik merk het vooral al ik de de cruise control op 120 heb staan en dat vanuit bv 100km/h de resume knop ik druk waarbij de auto optrekt naar de 120, dan schokt hij.

    Heb het zaterdag ook aan de dealer gemeld. Hij wilde de auto wel controleren, lijkt me eerlijk gezegd geen zin hebben aangezien het een algemeen probleem lijkt te zijn (collega's met dezelfde auto melden het ook al). Hij ging het nu met de werkplaats overleggen. Zo snel ik meer weer laat ik het weten.
     
  3. Ook bij mij hetzelfde probleem. Was zelf zo erg dat er een merkbare schok voelbaar was bij constante snelheid. Nu hebben ze bij de dealer een "update" gedaan en het schokken op kruis-snelheid is gedaan. Wel na accerelatie en gas loslaten voel je nog zo'n soort "automaat" schakeling. Zou wellicht de overboost functie kunnen zijn...
    In ieder geval laat ik de motor chippen as. donderdag en eens overleggen of die "overboost" gewoon permanent zou kunnen blijven. I will keep you posted.
     
  4. Ook helaas bij mij hetzelfde probleem! Het schokje in de motor. Zelf "gasgeven" of cruisecontrol maakt niet uit. Ik kan het ook niet echt thuisbrengen wat zoiets kan zijn.
    Afspraak maken bij de dealer en de bevindingen van "ons" forum maar laten lezen.
    We zullen zien.....
     
  5. Afgelopen maandag mijn :focus3: wagon 1.6 tdci 115pk opgehaald. (wat een heerlijke auto t.o.v. mijn oude focus2 1.6 tdci 109pk!)

    Na de eerste 450km nu heb ik het schokje 2 of 3 keer gevoeld rond de 100/120KM/h.
    Het leek mij meer voor te komen bij het loslaten van het gas na acceleratie tot 120km (in 5e of 6e versnelling, en op de juiste snelheid iets liften en niet dooraccelereren dus).
    Aankomend weekend een tripje naar het buitenland en terug van ongeveer 2000km. Tijdens de lange rit maar eens kijken of de schokjes dan nog voorkomen..
     
  6. Ik heb dit ook wel gehad. Bij mij ook precies op het moment van accelereren naar constante snelheid rond de 120 KM/h. Zowel bij cruise control als bij zelf gas geven. Het is wel minder geworden na 2 maanden, nu 3 maanden oud 10.000KM.
    Bij een volgend bezoek aan de dealer maar eens aangeven. Het is niet zo storend dat ik m'n auto een dag wil missen ;)
     
  7. Afgelopen weekend even heen en weer naar Denemarken gereden.
    2000km verder, en het aantal "schokjes" viel me reuze mee onderweg

    Heb de auto nu pas een weekje, en met 2500km op de teller nu lijkt het
    allemaal nog mee te vallen. Vind het tot nu toe in iedergeval nog niet storend.

    *offtopic
    Wat een top auto is het toch ook. Na 9uur rijden wakker uitstappen zonder
    pijn in de rug/benen/armen.
    En in Duitsland met de cruisecontrol op 150/160, 4 personen in de auto + bagage, met over de 2000km een gemiddeld verbruik van 5.7/100km. :-)
     
  8. ik had deze schokjes ook eerst maar merk nu steeds minder ook. heb net 20k beurt gehad en heb het nog niet gemerkt...lijkt ook oft blokje iets vlotter is geworden...heel gek..
     
  9. Ik lees op autoweek bij meedere mensen dat de schokjes uiteindelijk uit zichzelf zijn verdwenen. Bij jullie misschien ook?
     
  10. Ik rij niet zoveel kilometers als de meeste hier(5000km in 4 mnd), maar ik merk na de laatste update van Ford dat het schokje zich af en toe voor doet. Nog altijd na acceleratie van 100-130 en dan alleen met gas lossen. Niet echt storend meer, maar wel merkbaar. Ik sta nog steeds te wachten wanneer de chiptuning door kan gaan, aangezien de ECU van mijn Focus beveiligd is. Blijkbaar zijn er meer die daar op wachten.
     
  11. Ik heb dus ook last van het "schokje" (eigenlijk twee korte stootjes direct na elkaar). De teller staat nu op 6.200 kilometer. Vanmorgen hebben ze bij de dealer een software update uitgevoerd. De auto is twee maanden oud en er bestaat dus al een software update voor, dus ik hoop dat het nu is opgelost.
     
  12. :focus3: doet weer vreemd. Schokje was in feite verdwenen, maar gisteren naar NL gereden. Zo'n 500km heen en weer. En het was weer in behoorlijke mate aanwezig. Zelfs het even inhouden (met omhoog schieten van verbruik) was weer terug. Motor klinkt ook niet goed, rauwer dan anders. Inmiddels 13000km op de teller, maar fijn is het niet. Zal dealer maar eens bellen als alle feestdagen voorbij zijn.
     
  13. Houd je er wel rekening mee dat de focus 1x per 800 km gaat regenereren, wat licht gevoeld kan worden tijdens het rijden?
     
  14. Klopt, maar dit is anders. Dit is een kort moment van net een seconde. En de auto houdt dan ook in, een soort "hikje" zeg maar
     
  15. Hallo ben geen fanatieke poster maar speur af en toe wat op het forum, nou viel mij dit probleem op. Zelf heb ik hier ook last van. Zelf een berijder van een 1.6tdci januari 2012 inmiddels 83000km. 2x naar de garage geweest zonder resultaat. 1e keer alleen uitgelezen geen meldingen ( ondanks noodloop) nieuwe software erin maar zonder resultaat. 2e keer verstuivers opnieuw in geleerd, nw software en smering van het systeem dat verantwoordelijk is voor de schoep verstelling van turbo met variabele geometrie?? Dacht dat het even weg was maar het is gewoon weer terug.
    Probleem doet zich voor tussen de 1750 en 2000 rpm 6e versnelling ca. 100km/p uur. Of bij 120km pu.
    Heeft iemand inmiddels al een oplossing gehoord.

    Ps bij het lezen van het forum valt mij op dat 1.8 tdci en 1.6 tdci vorige generatie hier ook af en toelast van hebben.
     

Deel Deze Pagina