Spanningsregelaar kaduuk?

Discussie in 'Electronica' gestart door Kadir2612, 15 jan 2012.

  1. Paar dagen geleden ging 't accu lampje ineens branden onder het rijden.
    Bij de Ford garage in Hoorn hebben ze de boel doorgemeten (waar ik bij stond).
    Accu was goed alleen werd er 14,87 volt geleverd met draaiende motor,lichten en radio aan.
    Tevens gingen de lichten ook steeds knipperen (niet aan/uit maar veel licht/weinig licht).
    Zodra ik de voor en achterruit verwarming aandoe is het probleem weg,14,52 volt.

    Conclussie volgens ford: kapotte spanningsregelaar,dus dynamo vervangen

    Wat kan ik nou het beste doen?
    Nieuwe,reviseren of op de sloop 1tje halen?
     
  2. Oude inruilen bij revisie bedrijf en gereviseerde mee terug nemen. Ben je altijd goedkoper en je heb gewoon garantie ;)
     
  3. Valt 14,8 volt al onder een defecte spanningsregelaar? Normaal staat er bij draaiende motor 14,4 volt op, toch?
     
  4. dacht ik ook ja, en hoe zuiver is die meter geweest??
     
  5. Waarschijnlijk heb je een draadbreuk tussen je Generator en PCM, dit komt vaak voor bij Ford Focus 1 met een benzine motor.

    Er lopen 3 kabels, in een plastic bescherm slang, van je generator naar je PCM. Op ongeveer 15cm afstand van je Generator zit deze breuk (dacht op het gele draad) onder de bescherm slang. Simpelweg het draad strippen, solderen, met isolatietape dicht plakken en de plastic bescherm slang er terug overheen plaatsen.

    Succes en laat ons even weten of dit het was.

    Groet.
     
  6. Sorrie voor de late reactie.
    Meter is volgens mij een goeie geweest (zag er ook vrij nieuw uit).
    Accu was zowieso kort geleden nieuw erin gezet.

    Ik hen een diesel geld die kabelbreuk daar ook voor of is dat alleen iets voor de benzine uitvoering?
     
  7. Een maand verder en vandaag de dynamo laten vervangen bij de Ooijevaar in Blokker (grote autosloop/garage).
    Werd nu zo erg dat ik al 3 lampjes heb moeten vervangen!

    In eerste instantie werd de dynamo vervangen.
    Geen resultaat,beter nog...
    De dynamo die ze erop hadden gemonteerd ging ook stuk (spanningsregelaar) door te hoge spanning.
    Die kon er gelijk weer af en kijken waar het probleem verder kon zij.
    Inderdaad, zoals Billybeer al aangaf, doorgesleten kabels en verbrande stekker.
    Daardoor ging de spanningsregelaar steeds stuk.

    Uiteindelijk een andere dynamo (haast een nieuwe!!!) gevonden van een FoFo die net was binnengekomen. Geluk bij een ongeluk!
    Ding kon niet ouder dan een jaar zijn.
    Ook werd gelijk de multiriem vervangen met 1 nieuwe die ik alvast mee had genomen ;).
    Kabels werden vervangen en 2 nieuwe lampjes erin en ik was weer 215 euro lichter.
    Stomp in m'n maag maar omdat ik zelf heb gezien wat voor ''haast nieuwe'' dynamo ik ervoor kreeg kon ik nog zonder trillende handen m'n portemonnee pakken :thumbs:.

    Ook weet ik wat de jongens daar allemaal hebben gedaan omdat ik de helft van de tijd erbij werd gehaald om het een en ander te laten zien en uit te leggen.
    Al met al zeer tevreden over deze garage/sloop.
    Kreeg ook gelijk wat kleine grut mee die ik in de tussentijd uit de 12 FoFo's had gevonden, zoals een ISO-stekker om m'n eigen USB-radio (helemaal klaar met die cd's!) in te bouwen, kapje van m'n koplamp, mooie,hele pook zak (of hoe je 't ook wilt noemen) en nog wat handig spul...

    De 20 km terug naar huis geen rode lampjes meer en geen *******ende koplampen, alles werkt weer zoals het hoort.

    :cheer::cheer::cheer::nocheer:
     
  8. mooi dat het opgelost is Kadir, en nu genieten van de focus :thumbup:
     
  9. Ik wil Billybeer bedanken voor de tip:thumbs:. Hier ook een kabelbreuk gevonden. Precies op de plek waar de draad tegen de behuizing van de fan komt. Gelijk ook een betere isolatie tape gebruikt, want die er eerst zat viel al uit elkaar als je het lichtjes aanraakte.
     

Deel Deze Pagina