1.8 TDCi 115pk Resetten motormanagementsysteem

Discussie in 'Performance' gestart door Foculleke, 10 nov 2011.

  1. Hallo Focusliefhebbers.
    Op de heenreis naar de zomervakantie is de Focus drie keer in de noodloop gegaan (gloeispiraal knipperde daarbij) zodat maar langzaam gereden kon worden. Na opnieuw starten was het probleem weer voor een paar uur verdwenen. Een dag later heb ik geen problemen meer gehad, tot eergisteren. Bij enkele ritten lijkt de motor wat futloos en rauwer (boven 2500 toeren).
    Een uitlezing van het motormanagementsysteem (MMS) leerde dat er een storing aanwezig was in het brandstofinspuitingssysteem.
    Is het MMS te resetten zodat deze 'anders' gaat regelen?
    Wat kunnen de eventuele storingen zijn? Vervuild brandstoffilter of verstuivers misschien?

    Is het vervangen van een homokineet/aandrijfas/stabilisatorstang een duur grapje? Linksvoor 'tokt' het nogal in de korte bochten bij lage snelheden en met gas erop.
    :|
    Evert
     
  2. Accupool voor een minuut of 15 verwijderen reset het motormanagement.
    De eerste kilometers loopt de auto zelfs wat 'ruwer' totdat hij zichzelf weer ingeleerd heeft.
     
  3. Bedankt voor de snelle post! Ga ik gelijk fff proberen voor ik weg moet.
     
  4. Bij een ST is het zekering 26 eruit halen en dan even een half uurtje rijden... Maar of dat ook bij jouw auto is :weetikniet:
     
  5. Nee dat geld niet voor zijn auto.
    Check even wanneer het brandstoffilter voor het laatst vervangen is, deze moet om de 60.000.
    Weet niet hoeveel km je weg hebt, maar rauw lopen zou onder andere je IMV-klep kunnen zijn, maar het is ook mogelijk dat de verstuivers slechter worden
     
  6. De Focus heeft zonder problemen al 290.000 km gereden en de brandstoffilter is dit jaar nog vervangen.
    Wat is een IMV-klep?

    Gisteren heb ik de accu-polen eraf gehaald en na ruim een kwartier teruggeplaatst. De auto reed daarna zo stil en soepel al ruim een paar maanden niet gemerkt. Na een aantal ritten tot nu geen enkele rare motorgeluiden meer opgemerkt. Ik denk dat ik het maar even aan zie voor ik vervolgstappen ga nemen. Eerst de homokineet aanpakken maar.
     
  7. bij mij is die storing van t inspuitstuk verholpen met n kuurtje forté, reinigt het systeem zeer goed bij dieselmotoren maar het spul kost ook wel n beetje per liter en geloof dat je t alleen bij de garage kan krijgen, halfords of zoets verkoopt t niet, zo is mij verteld tenminste...
    maar is wel goed spul ;)

    met t resetten moet je er wel op letten dat je eventuele foutjes of storingen die je er op moment van resetten in heb zitten dat die mee gereset worden en dus niet vanzelf ermee verdwijnen of oplossen...
     
  8. @valiumpje:

    Wat voor een spul is dat forté eigenlijk?
     
  9. De IMV-klep zit in je pomp, die regelt de inspuitdruk.
    Maar als ie zoveel gelopen heeft, zou ik beginnen met het testen van de verstuivers door een diesel-specialist.
     

Deel Deze Pagina