1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

GertN heeft z'n ST170 (Nieuwe foto's)

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door GertN, 8 nov 2011.

  1. #1 GertN, 8 nov 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 apr 2014
    Dit als vervolg op mijn voorstellen thread.

    Inmiddels staat de knalblauwe ST170 alweer een tijdje in Zeist. Inmiddels zijn de versterker en subwoofer verdwenen, zit het reservewiel weer terug en ligt er een dikke kofferbak mat uit een RS in. Ook is het originele luchtfilterhuis weer terug, wel een stukje rustiger tijdens het rijden. Hoor nu alleen nog maar die heerlijke snerp! Voordat ik wat vragen heb eerst de foto's:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
    Helaas is de auto niet helemaal zonder problemen. Zo gaat en toe het motorstorings lampje branden. Bij de Ford dealer zeiden ze dat het aan de lage accuspanning lag. Deze accu was inderdaad aardig op, maar ook met de nieuwe accu gaat het lampje na resetten na een km of 100 weer branden. Vandaag bij een vriend in universele garage uit laten lezen. Foutcode is dat de lambda sensor traag zou reageren. Computer weer gereset en vervolgens aan de viergas meter gehangen, na een halve minuut opwarmen (motor was nog redelijk koud) volledig gezonde waardes: CO van 0 en lambda van 1.005. Beter dan dat gaat het toch niet worden dacht ik zo.
    Weet iemand toevallig dat als het motorstoringslampje brandt het motormanagement dan automatisch in noodloop draait, of blijft het lampje vooral branden omdat er een 'motorstoring' is geweest en deze gereset moet worden? En wellicht ook een idee waarom de ECU zich af en toe lijkt te verslikken in de lambda?

    Een wat duidelijker probleem is het stuurhuis. Die is behoorlijk lek. Aan de achterkant (waar de stuuras bij het stuurhuis komt) zit er kit op het stuurhuis waar vandaan hij lekt, en ook uit de rechterhoes van de stuurstang lekt er olie. Een paar vragen:
    - Wat voor olie hoort er in deze stuurinrichting? Zat rode ATF in, dus heb ik ook bijgevuld.
    - Heeft er iemand foto's van een stuurhuis hoe het er uit zou moeten zien, vooral dus de achterkant bij de stuurasingang.
    - Zijn hier losse rubbers voor te bestellen?
    - Is het stuurhuis van een ST170 dezelfde als de 'huis-tuin-en-keuken' focus? (niet denigrerend bedoelt, maar wel zo duidelijk)
    - Zelf vervangen is geen probleem, weet iemand toevallig onderdeel prijzen?

    Een hoop vragen, en heb al wat lopen zoeken op het forum, maar ben zulke specifieke problemen nog niet tegengekomen. Alvast bedankt!
     
  2. Zeer mooie Focus, kan niet anders zeggen.
     
  3. Mooie Focus.:thumbup: Met de vragen kan ik je zo niet helpen, maar misschien wat ST170-rijders op dit forum wel.

    Heb je verder nog plannen met de auto?
     
  4. Mooi kleurtje en Focus.
     
  5. Ik zou me maar niet al te druk maken over het brandende motorstoringslampje, schijnt een bekend ST170 probleem te zijn.
    Bij de mijne ging het lampje ook branden en volgens de Ford moest de katalysator worden vervangen, zou ongeveer € 1.400,- kosten. Omdat de auto normaal reed heb ik dit niet gedaan, hij rijdt verder prima en de viergasmetingstest bij de APK was ook goed.
    Als het lampje nu gaat branden dan haal ik de min pool van de accu een half uurtje los (tip van het forum) en is het lampje weet uit. Soms gaat het dan binnen een paar weken weer branden of het duurt weer maanden.

    Veel rijplezier met de ST170.

    groet,

    Marcel
     
  6. Mijn enige reactie:
    :kwijl:

    Wat een prachtige Focus! :cool:
     
  7. Mooie Focus hoor. Hoop hem een keer tegen te komen in Zeist, werk daar namelijk.
     
  8. Wat een prachtige focus! :thumbs: Veel rijplezier er mee!
     
  9. Complimenten voor de mooie auto mogen naar Kevin en Jack Wuts. Het enige wat ik er aan heb gedaan is hem uit Limburg opgehaald ;-). Verdere plannen met de auto zijn er niet. Ik moet de achterluidsprekers nog even aan de radio aansluiten (zaten aan de versterker + subwoofer). Setje winterbanden + velgen voor als er nog sneeuw gaat vallen. Wil voor de rest de auto zo orgineel mogelijk houden. Kans dat je hem in Zeist ziet rijden is niet zo heel groot, pak binnen Zeist de fiets en voor de rest rijdt ik er ook niet meer dan 15k per jaar mee. Naast een vervoermiddel is het vooral een speeltje.

    Om te knutselen heb ik een ander projectje:
    [​IMG]

    [​IMG]

    Staat nog in ongeveer dezelfde staat in m'n garage vanwege het verbouwen van mijn nieuwe huis het afgelopen jaar. Komt een opgevoerd Williams blok in met rond de 160-170pk. En compleet cup onderstel + nodige aanpassingen waardoor ik 3cm per kant breder wordt, grotere remmen etc etc etc. De Focus is gewoon een praktische auto voor op straat ;-).
     
  10. een renooit kliko... Ziet er wel uit als een serieus projectje! Daar zou ik wel meer van willen zien!
     
  11. Hoi Gert,

    leuk dat je een topic hebt geopend, jammer dat je toch wat problemen hebt met de auto. Zo heb ik 'm niet afgegeven....
    Ik kan je helaas geen info geven om het probleem op te lossen, hopelijk valt het allemaal mee en kun je er nog lang van genieten!

    mvg

    Kevin.
     
  12. Ik heb vroeger bij mijn ST170 de lambdasensor laten vervangen en daarmee was de storing verholpen. Dit schijnt vaker voor te komen en niet alleen bij de ST170 uitvoering van dit model. Dit was, kan ik mij herinneren, niet zo'n dure reparatie.

    Dat het storingslampje bij een ST170 vaak brandt, zoals Marcel170 al aangeeft, heeft heel vaak te maken met problemen met de IMRC (intake manifold runner control), maar daar heb jij zo te lezen geen problemen mee. Als deze nog niet vervangen is, gaat deze op een gegeven moment wel problemen geven ben ik bang.

    Afgezien daarvan is een ST170 verder een probleemloze auto. Met je stuurhuisprobleem kan ik je niet helpen...
     
  13. Stuurhuis is gewoon een kwestie van een revisie exemplaar inzetten (€340 ex btw). Is een ander stuurhuis als de andere modellen.
    Storingslampje gaan we wel weer zien. Het vreemde is dat hij nooit tijdens het rijden gaat branden. Alleen als je de auto start, en gaat daarna niet meer uit. Computer geeft inderdaad een fout op de lambda (trage reactie lambda-sonde). Maar gezien de viergasmeting is er met die sonde niks aan de hand.

    @Kevin: lekkage bij stuurinrichting heeft Jack duidelijk aangegeven, dus dat was gewoon mijn eigen risico. Of hij van het lampje wist valt natuurlijk nooit meer te controleren. Risico van het bezitten van een 2de hands auto. So be it.

    Bedankt voor de reactie's iig.
     
  14. Het storingslampje gaat ook aan als er slecht heel kort een storing is. Vervolgens blijft het lampje aan, puur om aan te geven dat er een fout geweest is. Dat betekent dus niet dat er op het moment dat het lampje brandt een storing is. Het lampje gaat, als het probleem er een tijdje niet meer is, op een gegeven moment ook vanzelf uit...
     
  15. Het is Jack Pansters van Autobedrijf Jan Wuts. ;)
     
  16. Ach, de strekking is duidelijk toch? :) Bedankt voor de correctie overigens!
     
  17. Voor meer info over m'n vorige project (een Reno 19) kun je op team009.nl kijken. De kliko staat er in volledig ontmantelde vorm onder een kleed in de garage.
     
  18. Altijd goed een st170!. Staat wel errug hoor op de poten.
     
  19. Hij staat inderdaad niet echt laag. Denk ook dat het hoger lijkt door de extreem platte banden die er nu op zitten. Deze zaten erop toen ik hem kocht. Zitten nu Toyo T1S 245/35r17 onder terwijl de standaard maat 215/45r17 is. In wanghoogte scheelt dat een dikke cm, waardoor de wielkast minder goed gevuld lijkt.
     
  20. EY,
    Mooi focus ST kan je trots op zijn rijden lekker maar zuipen ook aardig haha, tenminste deed mijn oude ST wel.

    Jammer inderdaad van de probleempjes die je nu hebt, moet zeggen dat ik zelf nooit geen motor problemen had gelukkig (had hem ook maar een half jaar ong haha), had echter wel beetje roest onder de aansluiting van de spiegel.

    Succes ermee in ieder geval
     

Deel Deze Pagina