1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Comfort of wegligging

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door jason101, 19 okt 2011.

  1. Ik heb om m'n RS-pack velgen ook de originele maat aangehouden, maar die zijn inderdaad een slag duurder dan wanneer je iets hogere banden neemt
     
  2. Naast de inch-maat is het type banden ook erg van belang. Tenminste, uit mijn ervaring dan.

    Mijn vorige banden waren Michelin premacy HP banden op 16". Erg comfortabel op de snelweg. Nu heb ik Michelin pilot sport 3 banden, ook op 16". Iets minder comfortabel maar wel een stuk strakker in de bochten.
     
  3. Persoonlijk zou ik voor 15 inch wintervelgen gaan omdat je dan een hogere band erom heen hebt zitten. Dit is dan weer gunstig bij evt stoepranden die je toch niet ziet als er een zooi sneuuw ligt. Dan pakt je band de stoeprand en niet je evt grotere velg (17 inch bv) Tis maar een tip !!
     
  4. Ron, het gaat niet om winterbanden, hij wil straks 17" zomerwielen!

    Ik zelf vind het comfort bij 17" en verlaging nog wel meevallen. Korte oneffenheden in de weg voel je wat meer, maar storend? Nee.

    Wat ik wel degelijk voel is dat de auto meer communicatief is, zoals ze dat zo mooi noemen. Je hebt het gevoel meer en beter contact met de weg te hebben.
     
  5. Oeps ! Verkeerd gelezen..........ik vind de 17 insjes ook prima rijden trouwens met conti banden ..
     
  6. Ik rij al jaren met 17" ( FoFo 1 fase 2 met duvals en FoFo 2 fase 2 met Ghia velgen).. Je gaat je misschien eerder irriteren aan de hoogte van de auto dan aan het comfort verhaal. Echter heb ik nooit de behoefte gehad om een van mijn auto`s te verlagen. Het is maar net hoe kritisch je bent.

    Succes met de keuze! Je hebt nog even..

    Robert
     
  7. Voor de Focus 1 heb ik alleen ervaring met 14 inch winter en 15 inch zomer. Voor de Focus 2 17 inch zomer en 16 inch winter. Beide wagens merk ik toch duidelijk dat de grotere velgen communicatiever zijn door de lagere banden. De een vindt dat een voordeel, de ander niet. Persoonlijk vindt ik de grotere velgen vooral gevoeliger voor spoorvorming en trekken in het stuur. Dat is volgens mij ook een onderdeel van comfort. Veren doen ze inderdaad hetzelfde, is voornamelijk afhankelijk van het onderstel, mits de banden op de juiste spanning staan. Ik kan me goed voorstellen dat mensen het niet comfortabel vinden steeds bewegingen in het stuur te voelen. Sportievere rijders vinden dat juist een voordeel.... Dus de keuze is weer reuze:thumbs:?
     

Deel Deze Pagina