1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ford Focus 1.4 16V Cool Edition

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Rogé M, 17 okt 2011.

  1. Jaa, weetje wat het is, het heeft totaal geen nut om met een 2.0 over de Ring te gaan als je niets aan je onderstel hebt gedaan, zelfs mijn onderstel zal links en rechts nog een beetje aangepakt worden aangezien dat het af en toe nog een beetje zenuwachtig de bocht uitkomt...

    Bij mij is het ook echt Handling>Horsepower en daarbij kan niemand, echt niemand zeggen dat ie eerst de Ring overgaat en daarna met 1 op 18 á 1 op 20 terug naar z'n appartement rijdt*! :cool:

    Leuke straatkart, dat is mijn doel en ik kom inmiddels al aardig dichtbij! :mrgreen:

    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    *Als ik echt rustig rij, met de ramen dicht, blazer uit etc. en echt op mijn verbruik ga letten dan heb ik de mogelijkheid om dit te halen, no joke! :P
     
  2. mooie foto's van je op de ring en geloof best dat je het naar je zin heb gehad :rock:

    maar over dat het totaal geen nut heeft om met een 2liter waar niks aan is verandert over de ring te gaan ben ik het niet mee eens:dance: ik heb een keer een parcour gereden met mijn eige auto(toen was hij al verlaagd, stut voor, subwoofer er uit en 215/40/17 banden) en de standaart 2liter, maar toch was de 2liter sneller dan mijn 1.6, bochten werk was ik met mijn eige auto sneller maar zodra ik op het rechte stuk kwam was de 2liter toch echt sneller

    kijk het verschil tussen een standaart 1.4 en een verlaagde 1.4 met stuts en noem maar op, dan zal de verlaagde echt wel sneller zijn maar veel zal het niet zijn. je gaat pas echt verschil merken als je auto is gechipt, ander uitlaat systeem, ander luchtfilter, rolkooi met alleen 2 stoelen in je auto, voor de rest helemaal gestript is kwa demping en overige dingen die niet nodig zijn, dan kan je ook nog op semi slicks of echte slicks gaan rijden.. dan zal je echt wel sneller zijn.

    bekijk het niet verkeerd maar je moet wel een beetje reeel blijven he :baeh:
     
  3. Jaa okee, in dat opzicht heb je dan ook weer gelijk, maar wat ik bedoelde is, het heeft echt veel meer nut om eerst je onderstel + banden aan te pakken en daarna pas je vermogen, om er zeker van te zijn dat je je vermogen echt kwijt kan! ;)
     
  4. Ben je nog wat van plan met je vermogen dan ? , want lijkt mij dat t standaard onderstel prima overweg kan met 75 pk
     
  5. Gave pics man !
     
  6. Ziet er goed uit daar op De Ring.
    Heb even dit topic gemist, maarre: hopelijk heb je brandblusser NOOIT nodig!
     
  7. Jaa, op lange termijn wil ik wel iets van een Garrett turbo, ik wil max 130pk, daarboven vindt ik het teveel om de auto nog dagelijks te gaan gebruiken... Maar ik denk dat ik zo tussen de 120 en 130pk uiteindelijk uit wil komen en dan ben ik erg tevreden! :cool:

    Maar ik denk dat ik dat pas doe als dik blok op is, dan laat ik dit blok reviseren of dan probeer ik toch een 1.6 ZETEC te kunnen swappen en dan met een kleine Garrett turbo maar daar ben ik nog niet helemaal over uit eigenlijk...

    Nou, over die brandblusser, je weet maar nooit, je zal maar over de Ring rijden... en dan dat er achter je een auto in de fik vliegt ofzo, dan stop ik wel even om te blussen, haha! :mrgreen:

    Omdat heel erg veel mensen (tjoeners hier uit het dorp en dergelijke) zeuren over laag en traag en over slammed en die bulls.. allemaal heb ik nóg een excuus gevonden om niet lager te gaan:
    [​IMG]
    Duitse gootjes, oooh yeahhh!
     
  8. Waarom geen 2.0 ? Dan heb je al 130 pk , t zal veel minder kosten , en de betrouwbaarheid zal een stuk groter zijn
     
  9. Mooie foto's van je ritten op de Nordschleife Rogé :thumbs:

    Je hebt nogal wat plannen met de motor. met een 1.6 Zetec heb je geen rdw herkeuring nodig, omdat je binnen 40% meer vermogen dan origineel zit.
     
  10. Zoow, aardig wat rondjes overheen getoerd.:D Hmm dat geld wat je gebruikt voor een turbo zou ik liever in een groter blok steken, of op ten duur een andere auto. Deze orgineel maken en alles overzetten. Maar das mij mening he!
     
  11. Daar zat ik dus ook aan te denken, vandaar ook een 1.6 swap met de nodige aanpassingen maar dat zal nog wel een tijdje duren denk ik! Ik heb nog genoeg tijd om het allemaal eens goed uit te dokteren!

    Daarbij weet ik niet hoe een 2 liter swap uit gaan pakken, ik weet namelijk dat de 1.4 en 1.6 zetec hetzelfde zijn als elkaar qua afmeting en dergelijke en dat de 1.8 en 2.0 zetec dan weer gelijk zijn aan elkaar qua afmeting en dergelijke...

    Daarbij wil ik deze Focus echt zolang mogelijk houden want dit is gewoon echt een geweldige auto en daarbij is het mijn eerste auto en ik heb er eigenlijk wel een band mee... een Dunlop! :mrgreen:
     
  12. Je hebt er 4 toch? :P

    Verder kun je idd beter een 2-liter erin laten leggen, Veel betrouwbaarder en goedkoper.

    Een andere auto is ook een (betere) optie eigenlijk, Een ST170 of iets dergelijks heeft sowieso een beter onderstel lijkt me, En schijfremmen rondom.

    Maar het ging echt heel goed moet ik zeggen! En het was een superweekend!:thumbs:
     
  13. Het was zeker een superweekend!
    :thumbs:
     
  14. Leuke ervaring Rogé en mooie foto's ook..!:thumbs:
     
  15. Laatste weekend van deze maand weer Rogé?
     
  16. als je nog is naar de ring gaat moet je het maar zeggen dan kijk ik of ik tijd heb om mee te gaan met mijn buikschuiver :schater:
     
  17. Ik ga toevallig Zaterdagmiddag naar de Ring om naar wat VLN races te kijken en dan ga ik Zondag denk ik ook nog even 5 rondjes rijden! En daarna is het voor mij de planning om eind Augustus (eind deze maand duss..) nog een keer te gaan en daarna zie ik wel! :cool:
     
  18. Zow dit had ik ook ff gemist, gaaf man zo met jou rode duvel over de ring :rock:
    Wat was je tijd/gem snelheid?
     
  19. Gemiddeld denk ik rond de 12 rond a 12:10 maar ik denk dat mijn best wel rond de 11:40 á 11:50 was... Maar dat durf ik niet zeker te zeggen, ik ging echt om de diepteverschillen te leren kennen en om het circuit te leren kennen maar het voelde wel allemaal lekker aan dus de volgende keer ga ik wel even een aantal rondes proberen te timen! :cool:
     
  20. Focus is erg mooi geworden Roge! echt strak bakkie zo!
     

Deel Deze Pagina