kapotte airco

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door steel, 30 sep 2011.

  1. Gisteren reed ik weg bij m'n werk en na 15 meter een "explosie" ik dacht eerst een klapband dus zette de auto direct langs de kant....
    echter zag ik vloeistof onder de auto vandaan komen en over het rechtervoorwiel....ik vreesde dat het koelvloeistof was en kon niet goed zien waar het vandaan kwam...
    garage gebeld en die zou een berging regelen....de bergers wisten ook niet zeker wat het was dus naar de garage gebracht....
    op de brug was na wat zoekwerk zichtbaar dat een slangetje was "losgeknapt" van de airco....
    vandaag word het slangetje weer vastgezet en de vloeistof opnieuw bijgevuld..
    echt iets in de catagorie: "heb ik weer"
     
  2. Ben je klaar mee. Weten ze ook hoe dat komt.
     
  3. Heb sinds kort stek-cursus (of F-gassan cat. II), en nou meen ik te hebben
    onthouden dat als de druk te hoog oploopt, dat dat aan je reduceerventiel
    zou moeten liggen...ik geef geen garantie op juistheid...ben nog in opleiding:mrgreen:
     
  4. Het zou kunnen dat je hoge druk schakelaar stuk is, dan loopt de druk dus te hoog op.
    Maar het kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat de slang op springen stond en het nu de druppel was die de emmer deed overlopen..
     
  5. de oorzaak was gewoon een slangetje bij de aansluiting, onderaan de airco, die het had begeven..
    de garage heeft slangetje en moertje van de aansluiting vervangen en alles getest...hoge druk test enzo en alles werkt goed.. ik had gewoon de pech dat het slangetje het had begeven...
     

Deel Deze Pagina