1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Centrale Vergrendeling EN snelheids sensor

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door flupkewupke, 26 aug 2011.

  1. #1 flupkewupke, 26 aug 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 aug 2011
    Na aanschaf van onze FoFo HB fase1 vFL uit 1998 (First Edition, serienummer 340 van de eerste 1000) bleek de CV uitermate slecht te reageren op de AB: soms geen probleem, soms maar één keer in 3 minuten op of van 't slot te krijgen. Ook ver- en ontgrendelen van alle deuren per sleutel aan portierzijde werkte regelmatig niet. Drukknop voor 5e deur werkte ook regelmatig niet. Linksachter deed al zowiezo niet mee. Dit slot had sluiting en was losgekoppeld door de vorige eigenaar. Achtersloten inmiddels vervangen door zwarte exemplaren en werken beide weer.

    Naast bovenstaand verhaal mankeerde er ook wat aan de snelheids sensor. Dit was me bekend bij aankoop. Vervanging van de sensor zou de snelheidsmeter terugval problemen oplossen (evenals het inhouden van de motor en zachter gaan spelen van de radio).

    Nu komt het: Na het vervangen van de snelheids sensor zijn plots de problemen omtrend de CV ook opgelost!!!
    We zijn inmiddels een maand verder en het slechte reageren van de CV op de AB lijkt verholpen!?!

    Vragen / hypotheses:
    - Is het zo dat de CV door de Central Timing Unit 'tegen gehouden' wordt in het openen en sluiten?
    - Is bovenstaand slechts toeval en is de schakelaar in het portierslot de aanleiding?
    - Weet iemand nog andere factoren waardoor de CV zo slecht werkt?

    NB: ik heb de TIS schijf van Ford. Heeft iemand wellicht een workshop manual (Haynes, o.i.d.) digitaal beschikbaar?

    groeten, Siem
     
  2. Centrale Vergrendeling EN snelheids sensor...en toen het vervolg...

    Ondertussen zijn we al een aantal maanden verder.
    Ik denk nu wel te kunnen stellen dat "andere factoren" een grotere rol spelen met betrekking tot de ongehoorzame afstandsbediening.

    Situatie nu: AB nummer 1 werkt feilloos; gaat altijd open en dicht.
    AB nummer 2 werkt soms een hele tijd goed, soms een hele tijd niet. Wanneer ik het ding een flinke tik verkoop kan het zomaar zijn dat ie het weer een tijd doet. Ook onwijs hard het knopje open indrukken kan wel eens schelen.
    Wanneer het bestuurders portier met de sleutel opengemaakt wordt, dan gaat de CV niet 'mee', dwz de andere portieren blijven veelal gesloten.
    Dit gaat ook op voor het sluiten met de sleutel. Wanneer met de sleutel geopend en de CV gaat niet mee, dan werkt ook de knop op het dashboard noor het openen van de klep niet.

    Conclusie: AB nummer 2 is verrot / heeft slechte switches.
    Schakelaars in het slot aan bestuurders zijde zijn rot.

    Vragen: Kun je de switches in de AB nog schootmaken met reiniger, of kom je er helemaal niet bij?
    Heeft er iemand nog portiersloten van de voorportieren (fase2) in de aanbieding?

    Tot zover...
     
  3. De switches zijn microswitches dus die zou je dan moeten vervangen. Ik heb gehad dat de contactpunten voor de batterij versleten waren, het goudkleurige plaatje waar ze op moeten komen was doorgesleten. Daardoor reageerde hij ook heel slecht. Waarschijnlijk kun je de microswitches wel vervangen, bij de dealer betaal je voor een nieuwe AB maar zo 80 -90 euro...
     
  4. Sinds een week in het bezit van een focus uit 1999. Al dezelfde avond genoemde problemen ontdekt. (verkoper wist van niets ahummm)

    1) linkerportier werkt de cv nooit. De CV via Rechterportier en de drukknop op t dashboard voor de kofferbak werkt alleen als ik een stukje gereden hebt (als het wat warmer wordt in de auto?)

    2) de snelheidssensor valt uit en dan voel je dat de motor iets inhoudt.

    3) radio die af en toe soms aan / uit gaat

    Vandaag heb ik een nieuwe sensor gehaald bij de dealer en wat zou het mooi zijn als ook mijn CV weer normaal gaat werken, en hoop stiekum ook mijn radio.
     
  5. Het probleem met je cv ligt aan de fase 1 sloten. Hier komt vocht in te zitten waardoor ze problemen leveren. Als je ze vervangt door fase 2 sloten (vanaf 2001) zal dat probleem opgelost zijn.
     

Deel Deze Pagina